>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

בתקופה עמוסת תצוגות זו, כל מותג אופנה מנסה לבדל את עצמו וליצור תצוגה מרשימה עם קונספט מתוחכם ומחושב. הבוקר (חמישי) נחשפה לעיתונות קולקציית קיץ 2012 של רשת האופנה גולברי, שנערכה כתצוגת מחווה לדוגמניות העבר של ישראל – משנות ה-60 ועד שנות ה-90.

 

בעוד מותגי אופנה רבים מתאמצים לעטוף את עצמם בתדמית שאינה עולה בקנה אחד עם הבגדים שהם מייצרים – ובולטים במיוחד בקטגוריה זו הם מותגי המידות הגדולות, הבוחרים לרוב בפרזנטוריות חטובות או אפילו שדופות להצגת בגדיהם – גולברי החליטו ללכת עד הסוף עם קהל הלקוחות שלהם. אחרי שבחרו באיילת זורר בת ה-42 כפרנזטורית, לוקחים עתה גולברי צעד נוסף בפנייה לנשים בוגרות ומעלים על המסלול נשים שכבר אינן אוחזות בגוף של דוגמניות צעירות, ואף לא יכולות ליהנות במעמד זה מיתרונות הפוטושופ.

 

 

איילת זורר בקטלוג של גולברי. פנייה ישירה לקהל לקוחות בוגר (צילום: דודי חסון)
איילת זורר בקטלוג של גולברי. פנייה ישירה לקהל לקוחות בוגר (צילום: דודי חסון)

 

 

דוגמניות בשנות ה-40 עד ה-60 לחייהן, ובהן פנינה רוזנבלום, דנה וקסלר, חגית רון רבינוביץ, דורית ילניק, ענת כרם, מיכל אקסלרוד, חני פרי, אלונה פרידמן ואיבונה קרוגליאק, עלו בזו אחר זו לבמה, והוכיחו שאפשר לדגמן קולקציה גם בלי להיות בת 16. עם זאת, גולברי לא העזו לשבור את חוקי עולם האופנה עד הסוף – ובין דוגמנית עבר אחת לאחרת הצעידו על המסלול גם דוגמניות צעירות ולא מוכרות, שגופן השדוף יועד כנראה להציג את הבגדים במיטבם.

 

 

דורית ילניק מדגמנת בתצוגת הקיץ של גולברי (צילום: שי וליץ)
דורית ילניק מדגמנת בתצוגת הקיץ של גולברי (צילום: שי וליץ)

 

 

בעוד אנחנו מברכים על התעוזה הקונספטואלית, יש להודות כי מהבגדים עצמם התרשמנו פחות. בניגוד לרשתות אופנה אחרות, גולברי נוגעים אומנם במגמות העכשוויות, אך מתמקדים ביצירת אסופת בגדים חסרת זהות מוגדרת, שתוכל להתאים לנשים בוגרות בטווח מידות רחב יחסית. זה כנראה מתאים יותר לקהל היעד של הרשת, אך חסר את הזוהר האופנתי שכתבי אופנה מחפשים בבואם לחזות בקולקציה חדשה.

 

 

  (צילום: שי וליץ)

 

 

קולקציית הקיץ של גולברי לוקחת מעט השראה משנות ה-60, משלבת צבעים עזים עם מגוון הדפסים שונים, אך נראית בעיקר כמו תרגום ישראלי – ולעתים מיושן – לטרנדים עולמיים. לעומת פריטים מוצלחים כמו אוברול בהדפס מזוגזג בצבעי שחור-לבן ושמלה בגוון פודרה עם שרוולים קצרים, עלו על המסלול גם בגדים אטרקטיביים פחות כמו שמלות מיני קצרצרות (שלא ממש מתאימות לאף אחת) ושמלות צמודות בהדפס פרחים שיצרו מראה זול. אז מה אהבנו בתצוגת האופנה ובקולקציה, ומה פחות? הנה כל הפרטים.

 

 

  (צילום: דודי חסון)

 

 

נקודות האור

 

1. אנרגיות שמחות. דוגמניות העבר שעלו על המסלול של גולברי העלו מאוד את רמת השמחה והאנרגיות באירוע. הן צעדו בהתרגשות, שדבקה גם ביושבים בקהל, פזרו אבק כוכבים ואף הציתו הבזקי זיכרונות נשכחים.

 

2. שמלות מחמיאות. כוחה של הקולקציה נבע משמלות הסטרץ' הצמודות, שארזו היטב וחיטבו גם את דוגמניות העבר, שגופן כבר עבר כמה שינויים מאז ימי הזוהר של הקריירה שלהן.

 

3. סטיילינג מדויק. הסטיילינג שיצר סיימון אלמלם לתצוגה היה נקי ונכון. נעלי סטילטו שחורות בוהקות, תיקי צד קטנים עם אפליקציה פרחונית וצעיפים קלילים יצרו מראה עדין שאינו עמוס או מכביד יתר על המידה.

 

 

  (צילום: דודי חסון)

 

 

נקודות החושך

 

1. רגליים חשופות מדי. שמלות המיני הקצרצרות חשפו מתחתיהן רגליים לא צעירות, שאף לא כוסו בגרביונים. התוצאה: מראה לא מחמיא בעליל שהציג את כל פגעי הגיל. בתור רשת המבינה את קהל הלקוחות שלה כבוגר, אפשר היה בהחלט לפרגן לחצאיות עוד כמה סנטימטרים.

 

2. בדים זולים למראה. כדי ליצור בגד מוצלח חייבים להשקיע גם בבחירת הבדים. רבים מהבגדים שעלו על המסלול נראו כאילו נתפרו מבדים סינתטיים וזולים, מה שפגם במראה הכללי וגם בהתאמה לגוף הדוגמניות. הז'קטים המחויטים סבלו מאיכות הבדים במיוחד, ובהתחשב בכך שלא החמיאו לדוגמניות – קשה להאמין שיישבו טוב גם על לקוחות הרשת.

 

3. ישראלי מדי. למרות שאנו תומכים בפנייה לקהל לקוחות מקומי, נראה כי מלאכת התרגום של טרנדים עולמיים לרחוב הישראלי מונעת מגולברי לייצר אמירה אופנתית ברורה. היינו שמחים לראות בתצוגה גם כמה פריטים עדכניים או מיוחדים, שיחשפו את טעמם של מעצבי הרשת ולא רק יישרו קו עם הסגנון הישראלי המוכר.

 

מחירים: 499-99 שקל. מידות: 46-38.

 

להשיג בחנויות רשת גולברי.