>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

תכשיטי ראווה, עושר מופגן, בגדי יוקרה, דקדנטיות וציטוט אחד נודע - מארי אנטואנט היא איקונת אופנה על-זמנית, השומרת על מעמדה כדמות נערצת ושנואה בו זמנית, למעלה מ-200 שנה לאחר מותה. הערב ייפתח פסטיבל ברלין עם הסרט "להתראות מלכתי" של הבמאי בנואה ז'קו, המגולל את רגעיה האחרונים של ה-מלכה. גם הפעם זוכות התלבושות המפוארות של אנטואנט לתפקיד ראשי בסרט, תומכות בדימוי הציבורי שלה כמלכה בזבזנית שלא יודעת שובע, בעיקר בכל הנוגע למלתחה, שנתפרה לה בקפידה על ידי חייטי חצר הארמון.

 

דמותה של מארי אנטואנט הסעירה לאורך השנים סופרים, במאי קולנוע, תסריטאים, אמנים, מוזיקאים ומעצבי אופנה רבים. האם היתה המלכה השנויה במחלוקת, "מלכת הרוקוקו" כפי שנקראה בפי מבקריה, נערה מתבגרת ומסכנה שלא הובנה על ידי סובביה? או אולי אישה קלת דעת רודפת עינוגים, פזרנית, גנדרנית ושקועה בעצמה ובעצמה בלבד, כפי שהטיבה לתאר אותה הבמאית סופיה קופולה. בסרטה של קופולה משנת 2006, אנטואנט מופשטת ומולבשת מבוקר עד ערב בשלל תלבושות מפוארות, שעה שעיני כל הנשים בארמון צופות בה?

 

 

 

 

על פי פרופסור קרוליין וובר מאוניברסיטת קולומביה, שחיברה את הספר "מלכת האופנה - איך התלבשה מארי אנטואנט למהפכה" (הוצאת Henry Holt), אנטואנט שימשה כאייקון אופנה בולט בתקופתה, מושא להערצה על ידי נשים רבות, שעשתה שימוש מושכל במלתחה שלה כדי להגדיר את עצמה מבחינה פמיניסטית. "אנטואנט היתה רק בת 14 כאשר הגיעה לארמון ורסאי, והבגדים שימשו לה כהגדרה עצמית", כותבת וובר. "כך יכלה ליצור לעצמה את הדימוי האישי והעצמאי שלה, אשר היה נערץ על ידי כל אישה בממלכה - מנסיכות ועד למשרתות". לרגל עלייתו של הסרט לאקרנים, יצאנו למסע אחורה בזמן, העוקב אחר אנטואנט של הקולנוע, המוזיקה, האמנות והאופנה העולמית. במה מתוכם מארי אנטואנט לובשת את בגדי המהפכה?