בעודה לוחצת את ידי בפגישתנו בבוורלי הילס, אליזבת בנקס, לבושה בשמלת סאטן פרחונית במיוחד, דואגת לציין בנימה מתגוננת שהיא מעולם לא ביקרה בישראל.

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

כוכבת הקולנוע, שלאחרונה גם הפציעה על מסך הטלוויזיה כאייברי, אשתו הקשוחה של ג'ק דונגי (אלק בולדווין) ב"רוק 30" ("איכשהו נודע למפיקים שאני ממש רוצה להיות בסדרה הזאת והם גרמו לזה לקרות, שזה סוג של חלום שהתגשם בשבילי כי זו סדרה מעולה, אני מתה עליה", אמרה בראיון ל"אנטרטיינמנט וויקלי), כנראה מרגישה צורך מיוחד להתנצל על כך שלא ביקרה בארץ, בגלל שהיא ידועה בקהילה היהודית בלוס אנג'לס כמי שהמירה את דתה ליהדות קצת לפני שנישאה לבעלה היהודי, הכותב והמפיק מקס הנדלמן.

 

"היהודים שאני מכירה אומרים שאני יהודייה יותר טובה מהם בגלל שאני בחרתי את זה", היא צוחקת. "גדלתי קתולית אבל היה לי מאוד קשה להישאר קשורה לשבט הזה, אז חיפשתי שבט שארגיש שאני קשורה אליו, וזה לקח לי קצת זמן. אני אוהבת את היהדות. אני אוהבת מאוד את הרעיון שרבי משמעותו מורה. בקתוליות למשל אין את זה, זו מין היררכיה שגם אין בה נשים, ולי, כאשה מודרנית, קשה מאוד להתחבר אליה".

 

למה הנושא הזה כל כך חשוב לך?

"אני מאוד מאמינה בדת מאורגנת. אני יודעת שזה גורם להרבה בעיות בעולם, אבל באותה מידה אני מאמינה שזה כלי מדהים למשפחה. אני חושבת שזה חשוב שיש לך זהות".

 

בישראל עוד לא היית, אבל שיחקת בסרט "שלושת הימים הבאים" עם שחקנית ישראלית, מורן אטיאס.

"נכון. מורן מאוד מסורה והיא ממש ממש יפה, מאוד מושכת. עשינו יחד את סצנת הפתיחה של הסרט, היא בעצם זו שמציתה את כל הסיפור של הדמות שלי, שמואשמת ברצח. אז בהחלט הרגשתי שאני רוצה לרצוח אותה (צוחקת). היא עשתה עבודה נפלאה. האמת, לא דיברנו על זה שלא הייתי אף פעם בישראל, דיברנו יותר על דברים של בנות, כמו בגדים".

 

"אני אוהבת מאוד את הרעיון שרבי משמעותו מורה". בנקס (צילום: gettyimages)
"אני אוהבת מאוד את הרעיון שרבי משמעותו מורה". בנקס (צילום: gettyimages)

 

בנקס, תכף 38, היא אחת השחקניות הוורסטיליות שעובדות הכי קשה היום בהוליווד. המשמעות של זה היא שלא תראו אותה רק בדרמות, אלא גם בקומדיות ("זאק ומירי עושים פורנו"), בסרט פנטזיה ("משחקי הרעב" המדובר) ובסרטי מתח ("אדם על הקצה", שיצא למסכים בישראל בשבוע שעבר) - אליזבת עושה הכל.

 

"אני מקבלת את כל סוגי התסריטים, לא רק סוג מסוים, והאמת היא שאני לא יודעת למה, אבל זה מבורך", היא אומרת. "קומדיות כבר בקושי מגיעות אליי. אני מרגישה שפשוט לא עושים היום הרבה קומדיות. בכלל, יחסית לפעם, פשוט לא עושים הרבה סרטים עכשיו וזה קצת פתטי בעיניי. אני לא יכולה להגיד שאני לוקחת כל מה שמגיע אליי, כי אני ממש לא עושה את זה. אני אומרת לא להרבה דברים, אבל כשבא משהו טוב, עם קאסט טוב, קל לי מאוד להגיד כן. אני אוהבת לעבוד".

 

ב"'אדם על הקצה" היא מגלמת את לידיה מרסר, שוטרת שמנסה להציל בחור שעומד על אדן חלון בבניין גבוה ומאיים להתאבד (סם וורתינגטון). באחת הסצנות השוטרת מרסר יוצאת גם היא אל האדן, ובנקס מתארת את יום הצילומים הזה כאחד הימים מלאי האדרנלין שהיו לה בקריירה. שיהיה ברור - לא השתמשו בשום טכניקת אולפן לצורך השוטים הללו, הם צולמו באמת על אדן החלון בקומה ה־14 של בניין גבוה בניו יורק, כשבנקס ו־וורתינגטון היו מחוברים בכבלים לגג הבניין.

 

"עמדנו על כמה אינצ'ים של בטון, בערך בגודל של הרגל, ומשם שדרות מדיסון למטה נראו כמו סוג של תהום", היא מספרת. "אני לא מפחדת מגבהים, אני מפחדת מטעות אנוש או מטיפשות, אז כל הזמן שאלתי אם הכבלים מהודקים היטב. הכי פחדתי שציפור תעוף לי לפרצוף, או שהמעיל ייתפס לי בחלון, או שהנעל שלי תיפול לרחוב, כל דבר שיגרום לי למעוד. בסיום הצילומים כל הגב התחתון שלי היה חבול מהחגורות".

 

במסגרת התפקיד יצא לך לפגוש שוטרות אמיתיות?

"כן, ההפקה הפגישה אותי מישהי שעובדת כמתווכת במשטרה, בחורה מרתקת. היא עובדת קשה, קולית בטירוף, ובנוסף על הכל, מה שאהבתי אצלה זה שהיא מאוד נשית. היה לה שיער בלונדיני ארוך והיא לבשה אאוטפיט חמוד של בננה ריפבליק, עם ארנק מקסים שהיא החזיקה ביד ושהאקדח שלה היה בתוכו.

 

"היא לא ניסתה להיות גבר, למרות שהבינה טוב מאוד את אחוות האחים הגברית במשטרת ניו יורק. היא סיפרה לי את הסיפור שלה, שהיה מדהים ופחות או יותר מילא את כל סיפור הרקע של הדמות שלי. ההופעה שלי בסרט ממש מבוססת על השיחות שלי איתה".

 

מה הדבר הכי מעניין שהיא לימדה אותך?

"קודם כל, שמי שבא לקפוץ מבניין, פשוט קופץ ממנו. אם הוא עדיין עומד ומחכה שם עד שהשוטרת מקבלת שיחת טלפון, מתלבשת, עוצרת מונית, מגיעה למקום, עולה במעלית ומגיעה, סימן שהוא לא באמת רוצה לקפוץ - הוא רוצה עזרה. הבעיה עם זה היא שאם הוא קופץ אחרי שהגעת לזירה - זאת אשמתך. זה אומר שאמרת את הדברים הלא נכונים".

 

העתיד של בנקס נראה עמוס במיוחד. במקביל לקומדיה הרומנטית עטורת הסלבס "מה לצפות כשאת מצפה", בה היא משתתפת לצידם של ג'ניפר לופז, קמרון דיאז, דניס קווייד ואחרים (ותגיע אלינו במאי), היא גם עובדת על סרט חדש בחברת ההפקות שפתחה עם בעלה מקס הנדלמן (אותו הכירה ביום הראשון של הקולג' ועימו יש לה בן אחד, פליקס, שהגיע לעולם באמצעות אם פונדקאית לפני כשנה).

 

וחשוב מכך - היא משתתפת בסרט המסקרן "'משחקי הרעב", המבוסס על הטרילוגיה הפופולרית של סוזן קולינס, שצפוי לעלות לאקרנים בישראל בחודש מרץ. שם היא מגלמת את אפי טרינקט בעלת הלוק הקיצוני.

 

"זה מבוסס על טרילוגיית ספרים מדהימה שכתובה מקסים", מנסה בנקס להסביר את סוד ההצלחה. "אני חושבת שאנשים התחברו לזה בגלל שלב הספר הוא על מהפכה, ויש גם את העניין של הבחורה שמשנה את העולם. אני חושבת שזה מסר חשוב במיוחד לנערים ונערות צעירים, שאפילו בן אדם אחד יכול לגרום לשינוי גדול. לדעתי, אפשר לראות עדויות לזה בכל העולם כיום".

 

את חושבת שתהיה סביב זה היסטריית נוער סטייל "דמדומים"?

"אני לא יודעת עד כמה סוזן (קולינס, מחברת הטרילוגיה - י.ד) התכוונה שהספרים יהיו עבור טינאייג'רים, כמו שהם פשוט כתובים על טינאייג'רים. הגיבורה היא בת עשרה, אבל ממש מבוגרת באופי. בשבילי 'דמדומים' זה על אהבה ראשונה ונשיקות ופנטזיה, וב'משחקי הרעב' יש משהו פחות קונקרטי. זה סוג של מראה לחברה, וההחלטות של הדמויות שם הן יותר של חיים או מוות מאשר באיזה בחור אני הולכת לבחור".

 

איך זה לעבוד עם בעלך?

"תראה, אנחנו עובדים ביחד כבר שש שנים, עזרנו למשל בהפקת הסרט 'המחליפים' עם ברוס וויליס, ועכשיו אנחנו עובדים על 'Picture Perfect', שזה בעצם הסרט השני שלנו. כיף לנו יחד. יש לנו גם ילד עכשיו, אז אנחנו משתדלים לבלות זמן כמשפחה כמה שאפשר, ולהפיק ביחד זה אומר להיות עוד זמן ביחד. אם יש משהו שאני ממש אוהבת זה לעבוד עם אנשים שאני אוהבת, ואין כמו משפחה".

___________________________________________________________________________________________________________

 

עוד בפנאי פלוס: