>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק  

 

למרות שתעשיית האופנה רוויה בסיפורים על מעצבים יומרניים ואגואים מנופחים, בעשור האחרון הפכו שיתופי הפעולה בין מעצבים למעצבים, רשתות למעצבים ורשתות לאמנים, לעניין שבשגרה. איכשהו, כשמדובר במכירה של עוד כמה פריטים ויצירת פאסון מעודכן ויצירתי, כולם מוכנים להניח את חילוקי הדעות האמנותיים בצד. המרוויחים העיקריים הם, כמובן, הצרכנים, שלרוב זוכים באפשרות לרכוש פריטים המשלבים בין סגנונו של מעצב-על למחירים עממיים יחסית.

 

המובילה הבלתי מעורערת של טרנד שיתופי הפעולה היא, כמובן, רשת האופנה השוודית H&M, שמאז שפצחה במסורת בשנת 2004 הספיקה לשווק לקהל פריטים שנוצרו ביחד עם המעצבים קרל לגרפלד, סטלה מקרטני, אלבר אלבז ללנוון, רוברטו קוואלי ואחרים. לצדה אפשר למנות את הקולקציות של אלכסנדר מקווין לפומה ושל מיסוני לטארגט, שהפכו בעצמן לשם דבר. לכבוד השנה החדשה, יצאנו לבדוק מי עובד עם מי, ולאיזה קולקציה מיוחדת כדאי להתחיל לחסוך כבר עכשיו. קבלו את עשרת שיתופי הפעולה הכי מרגשים שצפויים לנו במהלך 2012.

 

 

Doo.ri למייסי'ס. בגדי נשים מודרניים וצבעוניים
Doo.ri למייסי'ס. בגדי נשים מודרניים וצבעוניים

 

 

1. Doo.ri עם מייסי'ס

 

מה בקולקציה: כחלק ממתיחת הפנים של בית הכלבו מייסי'ס, יצרה עבורו המעצבת דו-רי צ'אנג קולקציית קפסולה מיוחדת. בכך היא מצטרפת לקרל לגרפלד ולג'יאמבטיסטה ואלי, שכבר יצרו קולקציות מיוחדות עבור בית הכלבו – כל אחד לפי סגנונו הוא. הקולקציה של דו-רי צ'אנג מציעה בגדי נשים מודרניים בצבעוניות ססגונית, עם דגש על בדי הג'רסי החביבים על המעצבת. מחירים: 159-39 דולר.

בחנויות: החל ב-15 בפברואר.

להשיג: ב-185 חנויות מייסיס, ובאתר הרשת.

אהבנו: כי אם הבגדים של Doo.ri טובים ללקוחה הקבועה מישל אובמה, גם אנחנו נשמח לפריט של המעצבת.

 

 

 

2. ג'ייסון וו עם טארגט

 

מה בקולקציה: אחרי שיתוף הפעולה הידוע של מיסוני וטארגט, הגיע תורו של המעצב הצעיר ג'ייסון וו ליצור קולקציה לרשת האמריקאית. קולקציית הקפסולה המשותפת שונה מאוד מהבגדים שמציג המעצב על המסלול, ובמקום בדי תחרה ובגדי ערב היא מציעה פריטים במראה צעיר המתאים לאורך כל היום – מבגדים למשרד ועד שמלות קצרות לקוקטייל אחר הצהריים. הקולקציה הושקה אתמול (ראשון) וכבר אזלו חלק מהפריטים. מחירים: בגדים 60-20 דולר, אביזרים 50-20 דולר.

בחנויות: 5 בפברואר עד 6 במרץ.

להשיג: בחנויות בית הכלבו טארגט.

אהבנו: את המראה הנקי, הקיצי והמדויק של הבגדים, שהיינו מאמצים בשמחה.

 

 

 

 

3. מרי קטרנזו עם טופשופ

 

מה בקולקציה: קולקציית הקפסולה הנוכחית היא שיתוף הפעולה השלישי של המעצבת מרי קטרנזו עם רשת האופנה טופשופ, ועל פי הלחשושים באינטרנט מדובר בקו המוצלח ביותר עד כה. 14 הפריטים שנוצרו כחלק מחגיגות העשור לפרויקט Newgen, התומך במעצבים צעירים, מבוססים על כתב ידה של קטרנזו, הכולל הדפסים שונים, גזרות פיסוליות וצבעים חזקים. מחירי הקולקציה לא פורסמו עדיין במלואם, אך כבר ידוע כי שמלה פרחונית בגזרה ארכיטקטונית תעלה 350 פאונד.

בחנויות: ב-14 בפברואר תושק הקולקציה. לישראל היא תגיע בתחילת מרץ ותימכר בסניף קניון רמת אביב בלבד.

להשיג: בחנויות טופשופ ובאתר הרשת.

אהבנו: כי הפאשניסטות אנה דלו רוסו, אלכסה צ'אנג והיילי סטיינפלד כבר הפכו למעריצות, וגם אנחנו בדרך לשם.

 

 

 

 

4. מארני עם H&M

 

מה בקולקציה: לאחר שלל שיתופי פעולה עם מעצבים ובתי אופנה, תושק בקרוב הקולקציה של מארני ל-H&M, ובה כ-40 פריטי לבוש ו-30 אקססוריז לנשים, לצד 20 פריטי לבוש ועשרה אביזרים לגברים. הפריטים יתאפיינו בהדפסים גרפיים מקוריים המשלבים השראות מהעבר וההווה, ובצלליות נקיות הנעות בין מראה ילדותי, ספורטיבי ואלגנטי-נשי. מחירי הקולקציה לא פורסמו עדיין במלואם, אך כבר ידוע כי בארץ יחלו מחירי השמלות ב-499 שקל, מחירי הבלייזרים ב-599 שקל והאקססוריז ב-119 שקל.

בחנויות: החל ב-8 במרץ.

להשיג: ב-260 חנויות הרשת, כולל הסניפים הישראליים בקניון עזריאלי ובקניון שבעת הכוכבים.

אהבנו: כי תמיד רצינו פריטים של מארני בארון, והקולקציה ל-H&M היא הזדמנות חד פעמית להגשים את החלום.

 

 

 

 

5. סופיה קופולה עם לואי ויטון

 

מה בקולקציה: זו אינה הפעם הראשונה שהחברים הטובים סופיה קופולה ומעצב האופנה מארק ג'ייקובס (המשמש כמנהל הקריאטיבי של בית לואי ויטון) משתפים פעולה. אך עד עתה היה מדובר בקולקציות קפסולה קטנות, ואילו הפעם שותפה קופולה לעיצוב קולקציה שלמה: ריזורט 2012. הקולקציה עוצבה ברוח שנות ה-60 וה-70, והיא כוללת טוניקות, שמלות, חליפות פיג'מה, חצאיות צמר, מכנסיים ובגדים נוספים בסגנון הצרפתי האהוב כל כך על קופולה, שבעצמה הוכתרה כבר מזמן כאייקון אופנה (ואפילו נבחרה לביים את סרטון הקמפיין של מארני ל-H&M). מחירים: 15,500-2,560 שקל.

בחנויות: בתחילת פברואר.

להשיג: בחנויות לואי ויטון בעולם. לישראל יגיע רק קו התיקים מהקולקציה.

אהבנו: את השילוש הקדוש של האופנה – לואי ויטון, מארק ג'ייקובס וסופיה קופולה.

 

 

הקולקציה של סופיה קופולה ללואי ויטון. 15,500-2,560 שקל לפריט (צילום: לואי ויטון מלטאייר )
הקולקציה של סופיה קופולה ללואי ויטון. 15,500-2,560 שקל לפריט (צילום: לואי ויטון מלטאייר )

 

 

6. ג'רמי סקוט עם לונגשאמפ

 

מה בקולקציה: שיתוף הפעולה בין המעצב הבועט ג'רמי סקוט למותג התיקים לונגשאמפ החל כבר בשנת 2006, ומאז הפכו הדגמים בעיצובו לפופולריים ומבוקשים מסביב לעולם. לקולקציית הקיץ עיצב סקוט שני דגמים של התיק האיקוני Le Pliage – אחד בצבעים חזקים בהשראת חופשה על חוף הים, והשני עם הדפס גלויה ובה דמותו של סקוט מוטבעת על הבול. מחיר: 190 יורו לתיק.

בחנויות: כבר עכשיו.

להשיג: בחנויות המותג ובאתר Colette.

אהבנו: כי גם אנחנו רוצים תיק כמו של קניה ווסט, לינדזי לוהן ופריס הילטון.

 

 

ז'אן פול גוטייה ללה פרלה. קולקציה שנייה במסגרת שיתוף הפעולה בין המעצב למותג
ז'אן פול גוטייה ללה פרלה. קולקציה שנייה במסגרת שיתוף הפעולה בין המעצב למותג

 

 

7. ז'אן פול גוטייה עם לה פרלה

 

מה בקולקציה: הקולקציה השנייה במסגרת שיתוף הפעולה בין מעצב האופנה ז'אן פול גוטייה למותג ההלבשה התחתונה לה פרלה כוללת, לראשונה, גם קו בגדי ים. לצד תחתונים וחזיות מרובי תחרה ועור, מציעה הקולקציה בגדי ים שלמים, ביקיני וטנקיני בצבעוניות של כתום, טורקיז ושחור, המעוטרים באלמנטים סרוגים, ופריטים משלימים כשמלות קולר וחצאיות מיני. מחירים: בגדי ים 915-352 דולר, הלבשה תחתונה 2,814-194 דולר.

בחנויות: בתחילת פברואר.

להשיג: בחנויות לה פרלה ובאתר המותג.

אהבנו: מאז החזייה המחודדת של מדונה ועד היום – גוטייה כבר הוכיח כי הוא מאסטר של הלבשה תחתונה.

 

 

ז'אן פול גוטייה ללה פרלה. קולקציית הלבשה תחתונה מהמעצב שיצר את החזייה המחודדת של מדונה
ז'אן פול גוטייה ללה פרלה. קולקציית הלבשה תחתונה מהמעצב שיצר את החזייה המחודדת של מדונה

 

 

8. איריס אפפל עם M.A.C

 

מה בקולקציה: קולקציית איפור מיוחדת של אייקון האופנה בת ה-90 איריס אפפל עם מותג האיפור הידוע. ההשראה למוצרי האיפור היא "ציפור נדירה המקדימה את זמנה", המשך ישיר לתערוכה שנערכה לכבוד אפפל בשנת 2005 והספר Rara Avis ("ציפור נדירה") שיצא בעקבותיה. וכמו אוסף הבגדים העצום של אפפל, גם קולקציית האיפור שלה לא קטנה בכלל, וכוללת חמישה ליפסטיקים, מסקרה, פודרה, עפרונות שפתיים, לקים ומוצרי איפור נוספים. מחירים: 14-23 דולר.

בחנויות: כבר עכשיו.

להשיג: בחנויות מותג האיפור.

אהבנו: מכיוון שאין לנו את הממון לרכוש את קולקציית התכשיטים המרהיבה שעיצבה אפפל, נשמח להסתפק בפודרה בהשראתה.

 

 

תערוכה של יאיוי קוסמה. תשתף פעולה עם מארק ג'ייקובס ללואי ויטון (צילום: gettyimages)
תערוכה של יאיוי קוסמה. תשתף פעולה עם מארק ג'ייקובס ללואי ויטון (צילום: gettyimages)

 

 

9. יאיוי קוסמה עם לואי ויטון

 

מה בקולקציה: אחרי לא מעט שמועות, אושר לאחרונה שיתוף הפעולה המצופה בין מארק ג'ייקובס והאמנית היפנית בת ה-82. יאיוי קוסמה ידועה באובססיה שלה לנקודות פולקה, שאותה היא מיישמת ביצירות אמנות שונות – כפי שאפשר לראות גם בתערוכת הרטרוספקטיבה שלה המתקיימת בימים אלו במרכז פומפידו בפריז (ותנדוד אחר כך לגלריית טייט בלונדון ולמוזיאון וויטני בניו יורק). יש להניח כי שיתוף הפעולה שלה עם ג'ייקובס ללואי ויטון יוליד לא מעט פריטים מנוקדים, וכרגע כבר מתוכננים מוצרי עור, פריטי לבוש, נעליים, שעונים, תכשיטים ואביזרים נוספים. עדיין לא נקבעו מחירים לקולקציה.

בחנויות: השקת הקולקציה נקבעה לתחילת יולי.

להשיג: בחנויות לואי ויטון ברחבי העולם, עם דגש על השוק היפני.

אהבנו: כשמותג איקוני פוגש אמנית איקונית, מה עוד כבר אפשר לבקש?

 

10. מרי קטרנזו עם לונגשאמפ

 

מה בקולקציה: גם המעצבת היוונייה הלוהטת וגם מותג התיקים לא מסתפקים השנה בשיתוף פעולה אחד (ראו פירוט בסעיפים 3 ו-8), ובוחרים לייצר כמה תיקים גם יחד. שיתוף הפעולה המוצלח הזה כולל גרסה אחת לדגם Le Pliage לצד שני תיקי טוט, שנשטפו כולם בהדפסים צבעוניים המשלבים מזרח ומערב במיטב סגנונה של המעצבת. מקדשים אסייתים, הדפסי פרחים, דרקונים, פנסי נייר ומבנים ארכיטקטוניים מתערבבים כולם על תיק אחד. מחירים: 93-590 דולר.

בחנויות: הקולקציה תגיע לחנויות במרץ, אך היא כבר נמכרת בלעדית באתר Colette.

להשיג: בחנויות המותג ובאתר Colette.

אהבנו: כי אם נפספס את הקולקציה של קטרנזו לטופשופ ואת התיקים של ג'רמי סקוט ללונגשאמפ, נוכל להתנחם בתיק קיצי אחד המשלב את הטוב מכל העולמות.