>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

בשנתיים האחרונות הביט גבי רוטר, מנכ"ל ובעלים משותף בקסטרו, על כניסתם של מותגי האופנה הבינלאומיים לישראל אחד אחרי השני, מגאפ, דרך פוראבר 21 ועד H&M. הביט ושתק. בעונה הקרובה תגיע התגובה של רשת האופנה הישראלית לשינויים שחלו בשוק, ויש לה גם שם - Castro Black.

 

עכשיו זה רשמי, קסטרו תשיק הקיץ קו אופנה חדש הפונה לקהל של בני 35-24, עם פריטי לבוש אלגנטיים העונים להגדרה המקצועית "סמארט", מעין קז'ואל דה לוקס בעל קווים מחויטים, המתאים לעבודה משרדית ולבילוי החורג מגבולות הג'ינס וטי שירט.

 

הקו החדש הוא התשובה של קסטרו להיצע הזמין והזול של רשתות האופנה הזרות שנחתו בישראל בעת האחרונה. "השוק הופך תחרותי ואתה צריך למצוא לעצמך יעדים חדשים ולהיות הרבה יותר חזק", מודה רוטר. "המותגים מחו"ל הם האיום המרכזי שלנו. קנה המידה לא פרופורציונלי וזה מרגיש לי כמו דוד וגוליית. המשימה שלנו היא להוכיח ללקוחות שלנו שאנחנו יותר טובים. לא מתוך לוקאל פטריוטיזם, אלא בגלל שאנחנו עושים עבודה טובה".

 

בשנה וחצי האחרונות עמל סטודיו העיצוב של קסטרו על בניית הקו החדש, אשר יהווה כ-30 אחוז מכלל ההיצע של המותג. על קו הנשים הופקדה המעצבת דגנית הולינגר-רם ועל קו הגברים אמון המעצב אסף ביטון.

 

 

גבי רוטר. ''המותגים מחו''ל הם האיום המרכזי שלנו'' (צילום: דודי חסון)
גבי רוטר. ''המותגים מחו''ל הם האיום המרכזי שלנו'' (צילום: דודי חסון)

 

 

לדברי רוטר, השקת Black אפשרה להם בחינה מדוקדקת של ערכי המותג, ואף מיתוג מחדש, במסגרתו פוצלה הקולקציה של קסטרו לשלושה קווים מרכזיים: Red יהיה קו הקז'ואל של המותג, אותו תוביל כפרזנטורית הדוגמנית לירז דרור; Blue הוא קו הג'ינס; ואת הקו החדש Black תוביל גל גדות, הפנים של הרשת מזה תשע עונות.

 

השם בלאק נבחר לאחר דיונים מקיפים, במסגרתם עלו שמות כמו "ג'ק וג'קי" או "אהרון ולינה" (ע"שׁ מייסדי המותג, אהרון ולינה קסטרו). לבסוף נבחר השם המשדר אסוציאציות אקסקלוסיביות, כמו במונחים בלאק טאי או בלאק לייבל.

 

בשורת הבגדים המחויטים אינה עניין חדש בקסטרו. עד לפני כחמש שנים נכללו בקולקציית הנשים של המותג גם חליפות ובגדי עבודה מחויטים, שהיו, איך לומר בעדינות, מעט מיושנים. בקו הגברים, לעומת זאת, הפריטים המחויטים הלכו והתחזקו מעונה לעונה. אלא שרוטר טוען כי בלאק שונה מאוד מהקולקציות ההן. לדבריו, בקו החדש ייעשה שימוש בגזרות חדשות ובבדים יוקרתיים כמו משי או קרפ, ובנוסף, טווח המידות יתרחב ויטפס עד למידה 44 אצל הנשים, ואף ל-46 בחלק מן הפריטים, שעה שמידות הגברים יישארו כפי שהיו - עד מידה 50 ו-XXXL אירופאי.

 

למרות המיתוג כקו מחויט, בקסטרו מבטיחים לשמור על מחירים נוחים. בלייזר לנשים, למשל, יעלה החל מ-199 שקל ועד 599 שקל, ומחירו של ז'קט מחויט לגברים יחל ב-399 שקל. "אין מטרה שחליפה לגבר תעלה אלפי שקלים", מדגיש רוטר.

 

 

H&M. ''זה מרגיש לי כמו דוד וגוליית''
H&M. ''זה מרגיש לי כמו דוד וגוליית''

 

 

עם 276 אלף חברים בפייסבוק, אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד, אתר אינטרנט פעיל וחנות בכל קניון מוביל בישראל - רוטר נכנס למיתוג החדש של קסטרו עם ביטחון בצדקת דרכו. גם כששואלים אותו אם לא הגיע הזמן לרענון בגזרת הפרזנטורים של המותג, הוא הודף את הביקורת. לטענתו, שמירה על פרנזטורים קיימים משדרת ביטחון ויציבות ללקוח. "אני מאוד מרוצה מגל גדות", הוא אומר. "בתקופה לא פשוטה כמו היום, אנשים מזהים אותנו ככתובת בטוחה. כשאתה עושה אבולוציה במיתוג שלך, מאוד חשוב להראות שזה מגיע מתוך ביטחון ולא מתוך לחץ והיסטריה".

 

מה אתה יכול לייעץ למעצבים ישראלים צעירים, המתמודדים לאחרונה עם טלטלות רבות בשוק האופנה המקומי?

"מאוד קשה להיות מעצב צעיר שפותח חנות קטנה. מעצבים צעירים צריכים שתהיה להם הצעת ערך חדשה, מקוריות והעזה. לאחרונה נתקלתי במותג התיקים מדוזה, שמביא עמו משהו שונה ובגלל זה הוא מעניין. זה יכול להיות גם רעיון שיווקי מעניין. אם לא - הדרך היא קשה. ישראל היא שוק קטן. בחו"ל אתה יכול להיות נישתי וקטן, ועדיין יהיה לך שוק".

 

 

Forever 21. ''ישראל היא שוק קטן''
Forever 21. ''ישראל היא שוק קטן''

 

 

בעבר שיתפתם פעולה עם מעצבים ישראלים, כמו אלון ליבנה או מותג הנעליים קאפל אוף, ובעבר דובר על קולקציית קפסולה של מותג בגדי הגברים מייזון רוז' לקסטרו, אבל זה לא יצא אל הפועל. מדוע היוזמה הזאת נפסקה?

"שיתוף הפעולה עם מייזון רוז' זה לא יצא לפועל, כי בדיוק החלטנו להתחיל לעבוד על Black. אנחנו רוצים לתמוך ולתת במה למעצבים צעירים, אבל זה תהליך ארוך וקשה. קח בחשבון שזה עדיין לא מבטיח להם שהעתיד שלהם יצמח קדימה. אני מאוד מעריך עיצוב ישראלי, אבל בישראל אנחנו עדיין חוטאים בפרובינציאליות. תל אביב יכולה להיות בירת אופנה ועיצוב, רק צריך שמישהו ימתג אותה ככזאת".

 

בתזמון מעט אירוני יצאתם בקיץ שעבר עם הקמפיין "צאו להפגין אהבה". האם צפיתם מראש את המחאה החברתית?

"לא צפינו כלל, אבל אני יכול להודות שהמחאה השפיעה. אוגוסט-ספטמבר היו חודשים שאנשים שמו ברקס על הקניות. היתה אווירה מדכאת שבעקבותיה יצאנו עם הקמפיין 'צאו בעקבות החלומות שלכם', כי אפשר להיות גם אופטימיים. אנחנו לא בחורבן בית שני. רצינו לומר לאנשים, צאו להפגין אהבה, צאו לחיות. אבל אחרי שהחלה המחאה עמדנו אובדי עצות: אם אמשיך עם הקמפיין, יגידו שאני מתלבש על המחאה החברתית. אז הפסקנו אותו והלך לי הסלוגן".