>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

בתום ארבע שנים של זוגיות צמודה בין מותג האופנה ml ונועה תשבי, פורסם הבוקר כי את מקומה של הפרזנטורית הוותיקה תתפוס החל מהעונה הבאה מירי מסיקה, מהדמויות העסיסיות של עולם המוזיקה הישראלי. בהודעה לעיתונות מסר אבי מלכה, מבעלי הרשת, כי מסיקה היא אחת הזמרות המצליחות והפופולריות בישראל, המתהדרת במראה נשי אלגנטי ונחשבת לאייקון אופנה. לנו לא זכור מתי ובאילו נסיבות הוכתרה מסיקה כאייקון אופנה, אבל אין ספק שעבור הקהל הרחב של מותג המידות הגדולות היא משדרת מראה מקומי וסגנון קז'ואלי לא מתאמץ, שיש מי שעלול לקרוא לו "אופנה ישראלית".

 

 

מסיקה. משדרת מראה מקומי וסגנון קז'ואלי (צילום: עדו לביא)
מסיקה. משדרת מראה מקומי וסגנון קז'ואלי (צילום: עדו לביא)

 

 

כך או כך, הליהוק של מסיקה, 34, למשבצת האישה הגדולה של ml מזמין את ההשוואה לפרזנטורית אחרת, של המתחרים – מרינה מקסימיליאן בלומין, 24, המשמשת פרזנטורית למותג עונות מזה שלוש שנים. שתיהן זמרות עם קול גדול, מודעות קטנה לאופנה ומידות גוף נדיבות, והחל מהיום – שתיהן משמשות גם כפנים לקהל עצום של נשים שמתקשות למצוא בגדים למידותיהן ברשתות הגדולות בישראל. חשוב לציין כי בחברת עונות עדיין מסרבים להכיר במותג כרשת למידות גדולות ומתעקשים על תיוג כרשת למידות ביניים, החל ממידה 38, המכוונת לנשים "אמיתיות". בפנייה לנציגי החברה אף סירבו לחשוף בפנינו את טווח המידות של המותג. הדרת שמנות? לא אצלנו: רגע לפני שהשתיים מתפנות לדברים החשובים באמת - מסיקה לעונה נוספת של ''כוכב נולד'', בלומין לנישואים לנגר עמית קרני - המדור ראש בראש מפגיש את שתי הדיוות של המוזיקה הישראלית לספיישל היקפים לוהט.

 

 

מקסימיליאן בלומין. שכללה את אלמנט ההפתעה והבאז לדרגת מקצוענות (צילום: עדו לביא)
מקסימיליאן בלומין. שכללה את אלמנט ההפתעה והבאז לדרגת מקצוענות (צילום: עדו לביא)

 

 

הפריצה הגדולה

 

בשנת 2007, כשהיא רק בת 19, כבשה מקסימילאין בלומין את תעשיית הבידור והמוזיקה בישראל, כשהצטרפה לעונה החמישית של ''כוכב נולד''. היחס ברחוב הישראלי לנערה קצוצת השיער וגדולת הממדים היה חצוי - או שאהבו אותה, או ששנאו – אבל ההגשה הג'אזית והתיאטרלית של מרינה היפה לא הותירה מקום לספק ובמהרה היא הפכה לפייבוריטית של העונה. התוצאות: מקום שני בגמר, בהפרש נקודות זעום אחרי הזוכה הגדול בועז מעודה, שרק אלוהים וטמירה ירדני יודעים מה הוא עושה בימים אלו.

 

 

 

 

שנתיים קודם לכן הושק אלבום הבכורה של מסיקה, אז זמרת אלמונית בוגרת בית הספר למוסיקה רימון. "טיפה טיפה", הסינגל הראשון שיצא מתוך האלבום, כבש את גלי האתר, יחד עם להיטים נוספים שיצאו אחריו: "נובמבר", "לשם" ו"באה אליכם". הקהל הישראלי הוכיח כי הוא צמא למוזיקת אמצע הדרך חדשה - שילוב בין גלי עטרי לריטה, כולל הקול המלטף וההיסטריה בשירה. העובדה שהמבקרים אהבו אותה פחות לא הפריעה למסיקה לקטוף את התארים זמרת השנה של גלגל"צ ותגלית השנה של רשת ג'. לטובת הקמפיין הטרי ל-ml, אגב, תחדש מסיקה את הסינגל "טיפה טיפה".

 

 

 

 

יחסן למשקל

 

צריך להודות, בשני המקרים לא מדובר בנשים שמנות באמת, ואפילו לא בנשים במידת פלאס סייז המצריכה יציאה לקניות באחת מהרשתות לענקיות. השתיים מצהירות כי הן לובשות את המידות 42 (בלומין) ו-44 (מסיקה), העולות בקנה אחד עם המידות הממוצעות של נשים בישראל.

 

 

מסיקה. חיה בשלום עם ההיקפים (צילום: רפי דלויה)
מסיקה. חיה בשלום עם ההיקפים (צילום: רפי דלויה)

 

 

עד כה, למרות העקיצות שהן סופגות פה ושם על ממדיהן, עושה רושם שהשתיים חיות בשלום עם ההיקפים שחנן אותם הטבע. בראיון לגיא פינס סיפרה החודש בלומין כי בעבר ההתייחסות אליה כאדם גדול השפיעה גם על האופן בו התנהלה כאדם. "התייחסתי אל עצמי כגסה ואגרסיבית רק מתוקף הגודל שלי", סיפרה. "היום אני מגלה את הרוך שלי". מסיקה, שילדה לפני כשנה וחצי את בתה הבכורה, סיפרה אז בראיונות כי למרות הגוף שתפח, היא מרגישה נשית מאי פעם. קלישאה? ב-ml החליטו לעשות מזה כסף.

 

יחסן לאופנה

 

איפשהו בתחילת דרכה, מישהו כנראה המליץ למירי מסיקה ללבוש שמלות סטרפלס. אחרת, קשה להסביר למה היא כל כך נלהבת להופיע בציבור בגזרה שמעניקה לה צללית של נקניקייה המבצבצת מתוך לחמנייה. ארוכות או קצרות, עם מחוך או בלעדיו - מסיקה מטפחת מראשית ימיה ככוכבת אוסף שמלות סטרפלס שלא מחמיאות לה בעליל. גם מקסימיליאן בלומין נוטה להתעלם ממבנה גופה ובכלל, מכל חוקי ה"עשי" ו"אל תעשי" של עולם האופנה, כך שאם יש משהו שמאחד את שתי הפרזנטוריות הלוהטות בתחום הסטייל, הוא חוסר טעמן המופגן בכל הנוגע לאופנה.

 

 

זוכרים אותה? מקסימיליאן בלומין קצוצת שיער וגדולת ממדים (צילום: ניר פקין)
זוכרים אותה? מקסימיליאן בלומין קצוצת שיער וגדולת ממדים (צילום: ניר פקין)

 

 

למרות שמדובר בשתי זמרות בעלות נוכחות בימתית גדולה מהחיים, נדמה כי כשזה מגיע לבחירת פריטי לבוש הן מגששות את דרכן באפלה. בעוד מירי מצליחה לשמור על קו אחיד, גם אם טעון שיפור, מרינה פוסעת אל התהום פעם אחר פעם, חמושה במנטרה "טעם רע הוא קונספט מעניין בהרבה מטעם טוב". האנסמבלים האופנתיים שהיא מייצרת נראים במקרה הטוב כמו השתעשעות על חשבון הציבור ובמקרה הרע - כאילו עיוור השליך עליה פריטים שמצא במחסן תחפושות. עם זאת, אם נצטרך לבחור מבין השתיים את המתלבשת המצטיינת, אין ספק שמרינה תצא מפה כשידה על העליונה. מנימוקי חבר השופטים: העזה, הומור וחותם אישי בלתי ניתן לשכפול - פרמטרים שאין להקל בהם ראש.

 

קמפיינים

 

כבר שלוש שנים שמרינה צועדת יד ביד עם רשת עונות, שזיהתה מהר מאוד את הפוטנציאל הגלום בה – מזמרת מרגשת לשחקנית טלוויזיה מצוינת ("ילדי ראש הממשלה"), שמספקת "רעש" על בסיס קבוע עם רומנים לוהטים ומפתיעים (ע"ע הדוגמן אנחל בונני או הכדורסלן גילי מוסינזון). לאחרונה בישרה מרינה על ההחלטה המהירה להתחתן עם בן זוגה הטרי עמית קרני לאחר שלושה חודשי היכרות בלבד, ובכך שכללה את אלמנט ההפתעה והבאז לדרגת מקצוענות.

 

 

מסיקה. נוכחות בימתית גדולה מהחיים (צילום: יגל בר קמא)
מסיקה. נוכחות בימתית גדולה מהחיים (צילום: יגל בר קמא)

 

 

למסיקה זהו קמפיין האופנה הראשון. בקיץ האחרון היא נבחרה למשבצת שופטת ב''כוכב נולד'', ובמקביל שימשה כפנים של חברת האיפור Malu Wilz מבית ג'רנטיק, אולם לא בטוח שמישהו זוכר אותה משם. הפעם הבחירה של מסיקה היא בקמפיין לחברה גדולה ופופולרית, כך שרוב הסיכויים שהקישור בין מסיקה ל-ml ייבנה בתהליך ארוך יותר, אפקטיבי יותר וזכיר יותר.

 

 

מקסימיליאן בלומין מפגינה חוש הומור אופנתי, 2009 (צילום: רפי דלויה)
מקסימיליאן בלומין מפגינה חוש הומור אופנתי, 2009 (צילום: רפי דלויה)

 

 

מדד אהבת הקהל

 

גברים אוהבים אותן, הומואים מעריצים אותן ונשים שמחות לגלות בקמפיין נשים שיש להן אשכרה חזה, ירכיים, מותניים ואפילו קצת בטן. מוקדם לדעת האם מרינה ומירי יהפכו למודל עבור הנשים המלאות בישראל, אולם משמח לגלות שיש נשים כאלה בישראל והן אפילו זוכות לחייך אלינו משלטי החוצות ברחובות.