זה לא שקריסטן סטיוארט גנבה לשרלוט גינזבורג את אור הזרקורים או את הפרנסה, אבל ההכרזה עליה כפרזנטורית לבושם החדש ועלום השם בינתיים, של המותג הצרפתי היוקרתי בלנסיאגה, גרמה ללא מעט תהיות ואפילו להיסטריה קלה.

 

עד לאחרונה, גינסבורג בת ה-40, שחקנית שנושאת את הגנים המשובחים של המוזיקאים סרז' גינסבורג וג'יין בירקין, היתה הפנים הבלעדיות של בשמי בית האופנה הנחשב. מדובר בשני בשמים במארזים אלגנטיים - Balenciaga Paris המקורי ו-L'Essence החדש יותר, שהושקו מאז שנחנך שיתוף הפעולה בין המותג לתאגיד הטיפוח העולמי Coty. 

 

גינסבורג, הידועה בשיק הצרפתי שלה מחד ובגראנג'יות הבריטית שלה מאידך, התאימה לשפה המינימליסטית והאפלה שרקח סביב הניחוחות המעצב הראשי של בית האופנה, ניקולה גסקייה, שאף הכריז לא פעם כי מדובר ביחסי מעצב-מוזה מעוררי השראה. גינסבורג צולמה לשני קמפיינים יפים במיוחד, באחד היא מדגמנת בייבי-דול ובאחר - תליון שן בתוכו טמון הניחוח, קרוב ללב ולדרכי הנשימה.

 

שקוף שהיא בהריון. גינסבורג בפסטיבל קאן במאי השנה (צילום: gettyimages)
שקוף שהיא בהריון. גינסבורג בפסטיבל קאן במאי השנה (צילום: gettyimages)

 

כעת גינסבורג החליפה את הבייבי-דול בבייבי אמיתי: בפסטיבל קאן האחרון, שם קידמה יחד עם קריסטן דאנסט את הסרט מלנכוליה של לארס פון טרייר, נראתה השחקנית בהריון מתקדם (מבן זוגה יאן אטאל), אותו לא היססה לחשוף תחת בדים שקופים. על פי הדיווחים, היא תישאר הפנים של הבושם המקורי, Balenciaga Paris, אך את הבושם החדש של בית האופנה ילוו פניה של כוכבת דמדומים.

 

קרוב ללב. הקמפיין של L'Essence
קרוב ללב. הקמפיין של L'Essence

 

"תמיד רציתי לעבוד עם קריסטן, מההופעה שלה בסרט Panic Room ועד לבחירה הנועזת שלה ב-Welcome to the Rileys", אמר גסקייה ל-WWD, תוך שהוא מגלה בקיאות בקריירה של סטיוארט טרום עידן דמדומים. "היא אינטליגנטית ורגישה ויש לה את הרוח הרדיקלית של בלנסיאגה".

 

גם הפרזנטורית החדשה, שעד כה לא השתתפה באף קמפיין משמעותי בתחום האופנה או היופי, מיהרה להחזיר טובה: "גם כשלא ידעתי מה אני לובשת בכלל, תמיד ידעתי לזהות את בלנסיאגה. המותג הזה כל כך קול".

 

ראו, בלנסיאגה! קריסטן בשמלה של בית האופנה ב-2008 (צילום: gettyimages)
ראו, בלנסיאגה! קריסטן בשמלה של בית האופנה ב-2008 (צילום: gettyimages)

 

אלא שעם כל הכבוד לאווירת הפרגון הטרנס-אטלנטית, לא כולם מרוצים, בלשון המעטה. "כריסטובל בלנסיאגה ירדוף אותו מהקבר על הבחירה הזו!", זו היתה רק אחת מהתגובות הרבות לאייטם שפורסם בנושא בניו יורק מגזין. "קריסטן סטיוארט היא השחקנית הכי משעממת שיש", התרעמה בלוגרית מהאתר Beauty Snob, וקולות אחרים ולא פחות מודאגים טענו כי ההילה העל-זמנית של גינסבורג גדולה בכמה מידות על האמריקאית הצעירה.  

 

יש גם מי שטוען כי לא מדובר בבחירה אומנותית נועזת, אלא באורגיה של חמדנות המאפיינת את תרבות השיווק המודרנית. "כולם רוצים חתיכה מדמדומים!", גיחכו על גסקייה ב-OK Magazine הבריטי. "האם סטיוארט תחשוב שהמותג הזה עוד יותר 'קול' כשהמיליונים ינחתו בארנק שלה?", תהו ב-Styleite.

 

 

לא כל כך שונות? גינסבורג בורחת מהצלמים במיני (צילום: gettyimages)
לא כל כך שונות? גינסבורג בורחת מהצלמים במיני (צילום: gettyimages)

 

כמו תמיד במשברי אמון מהסוג הזה, האמת היא כנראה באמצע. מצד אחד, סטיוארט וגינסבורג לא כל כך שונות כפי שזה נדמה ממבט ראשון. שתיהן ברונטיות, שתיהן חובבות מיני, שתיהן ביישניות ונוגות כשהפפראצי מגיעים למפתן הדלת. מצד שני, האם הדמיון הטכני הזה באמת יכול לפצות על הבדלי הגיל, המעמד והסטייל? הצביעו בסקר שלנו.