ביום שבו החליט סיימון קאוול לעזוב את "אמריקן איידול", נפלה לא רק עטרת ראשה של תוכנית הריאליטי המצליחה בהיסטוריה. נפלו גם מחלפות ראשי רשת FOX וחליפות הבנקאים האישיים שלהם.

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

"אמריקן איידול" לא היתה אמורה לשרוד את עזיבת האלוהים שלה, שדיבר אז על עייפות ומיצוי. אבל שנתיים אחרי, "איידול" לא רק שלא מתה כפי שסיימון אמר לה לעשות - היא גם המציאה את עצמה מחדש בעזרת ג'ניפר לופז וסטיבן טיילר, וגם גרמה לקאוול להתאושש מהעייפות מהר יותר מכפי שהוא מחסל קריירות ולחזור עם תשובה משלו: "אמריקן איידול" על סטרואידים בתקציב של 3.5 מיליון דולר לתוכנית.

 

עם טוויסט של חלוקה לקבוצות מגדר וגילים, שעל כל אחת אחראי שופט אחר, מתמודדים צעירים מאוד בשלבים הסופיים והרבה טראש מעל, "אקס פקטור" היא היהלום בכתר לוח הסתיו החדש של FOX - יחד עם "טרה נובה", שעדיין מחפשת איזה קראט או שניים - והיא גם הריאליטי החדש המצליח ביותר של השנה.

 

העובדה שהיא לא פצצת הרייטינג הדור הבא ש־FOX חלמו עליה לא מפריעה לה להיות מאוד מדוברת. ליהוק של מתמודדים שנבחרו בפינצטה מתוך בריכה צהובה וחבר שופטים שרק הכסף שהם עושים גדול יותר מהאגו שלהם, הביאו לתוכנית ריאליטי תוססת, עצבנית, עם כמה כישרונות לא רעים בכלל ואולי אפילו קצת פחות מתוסרטת מאחרות, גם אם לא חסרו מקרים של שירת פלייבק כל כך איומה, שהיא גרמה לאשלי סימפסון להרגיש קצת יותר טוב עם עצמה.

 

חודשיים אחרי שעלתה לאוויר בתוכנית פתיחה שנמתחה על פני ארבע שעות במשך יומיים, מתקרבת "אקס פקטור" לקו הסיום של העונה הראשונה (המשודרת גם ב־HOTׂ) - בכל זאת, בינואר מתחילה עונה חדשה של "איידול" - שם מחכים לזוכה חמישה מיליון דולר וצילום פרסומת לפפסי קולה שתשודר במהלך הסופרבול. בשבוע שעבר, רגע לפני ספיישל מייקל ג'קסון, כשעדיין היו שבעה במשחק, הוציאה אותם ההפקה לסיבוב בשמש מול התקשורת.

 

ראשונה היתה שם דרו בת ה־14, שאם היתה אומרת עוד פעם אחת שהיא "כמו הבת של סיימון", זה כנראה היה מספיק כדי להפוך אותה לבתו החוקית.

 

מה זה אומר להיות "ממש כמו הבת של סיימון"?

"זה אומר שהוא דואג לי ושומר עליי".

 

את פה בשביל החשיפה או הכסף?

"הכסף. וגם החשיפה. אבל בעיקר הכסף, למרות שגם החשיפה חשובה". ברור. בשבת האחרונה הילדונת המפוכחת עד אימה הזו עפה הביתה.

 

אחר כך הגיע אסטרו בן ה־15, היפ־הופיסט מוכשר להפליא במשקל רבע עוף, שלא מוריד מעליו את האוזניות ובוודאי שלא את הפוזה שמודיעה כי עומד מולכם קניה ווסט הבא, או לפחות ג'יי.זי, אם ממש לא תהיה לו ברירה. אסטרו - העונה לשם האמיתי החנוני בראיין בראדלי - כותב את השירים שלו בעצמו ופעם אחת כמעט סירב לשיר את "שיר ההישרדות", כי הוא לא האמין שייתכן תסריט שבו הוא יעמוד על סף הדחה. הילד היה בטוח – יותר נכון אמא שלו היתה בטוחה - שההפקה התערבה בתוצאות.

 

יש אנשים שלא כל כך אוהבים אותך, את הגישה הקצת שחצנית שלך.

"אני לא שחצן, אני בטוח בעצמי. מוחמד עלי היה שחצן? לא, הוא היה בטוח בעצמו. במקום שבו גדלתי הייתי צריך להילחם רק כדי לשמור על השם שלי, להילחם על החיים שלי בכל פינת רחוב. אני לא מוכן שידרכו עליי. רוצים לקרוא לזה ארוגנטיות? לא מזיז לי. יש מספיק אנשים שאוהבים אותי, אני לא יכול בכלל ללכת ברחוב, מי שלא אוהב אותי, שלא יאהב".

 

בשבת גם הוא קיבל בעיטה ואמר לכל מי שהיה מוכן להקשיב שההדחה שלו לא הגיונית כי לאף אחד לא היו יותר מעריצים ממנו.

 

אחריו הגיעה מלאני אמארו בת ה־19, שלא צריכה זוג אוזניות כדי למשוך תשומת לב, יש לה זוג אחר שהיא מקפידה לדאוג שיעשה את העבודה. אמארו גילתה על עצמה כל מיני דברים במהלך התוכנית. למשל, שיש לה כמה מבטאים. ושגם היא מרגישה ממש כמו הבת של סיימון.

 

רייצ'ל קרו בת ה־13, הלהיט הגדול של התוכנית, גם היא, לא תאמינו, מרגישה כמו הבת של סיימון. בפעם האחרונה ששלוש הבנות שלו הלכו לפגוש מעריצים בקניון, היתה סביבן כזו היסטריה, שאבא הודיע כי מעכשיו הן לא יוצאות מהבית בלי מאבטחים.

 

ציניות בצד, רייצ'ל קרו נולדה מכורה לקראק, בגיל חצי שנה נלקחה בכוח מהוריה המסוממים והועברה לאימוץ, והנה עכשיו יש לה הצעות מדיסני. בתשובה לשאלתכם, לא, היא לא חוזרת לבית ספר, היא גמרה עם השטות הזו.

 

והיו שם גם כריס רנה בן ה־28, שבניגוד לרייצ'ל לא נולד עם כפית של קראק בפה, אלא עבד קשה כדי להגיע לכך בעצמו. אבל עכשיו הוא נקי ושר ונדחף היטב על ידי ההפקה, שדאגה שבאחת התוכניות הוא יזכה ל־56 קלוז־אפים (כן, יש מי שסופר את הדברים האלה). ומרקוס קנטי, 20, זמר נהדר ובלי ספק האיש הכי נחמד בתחרות הזו, מה שמבטיח כנראה שהוא לא יזכה.

 

אחרון הגיע ג'וש קראג'יק בן ה־30, שהופעה חיצונית לא מעניינת לו את קצה הסיימון. קודם כל, יש לו ילדה בת 13 והוא לא יכול להמשיך לפרנס אותה ממשכורת המינימום שהרוויח עד התוכנית מהכנת בוריטו. שנית, הוא מנסה כבר 15 שנה לעשות קריירה ואין דלת שלא נסגרה בפניו. שלישית, יש לו קול ג'ו קוקרי. רביעית, אם יש מגיע בדברים האלה, אז לו מגיע.

 

כשבתשובה לשאלה "למה אתה כאן, בשביל החשיפה או הכסף", הוא עונה: "החשיפה", זה מרגיש אמיתי, למרות שאפשר לראות על הבגדים שלו שהוא צריך את הכסף.

 

מה אתה עושה פה עם כל הילדים?

"אה, שאלה טובה. לפעמים אני לא יודע על מה הם בכלל מדברים. לי לא היה פייסבוק וטוויטר, הם לא מכירים עולם בלי. אני מנסה להעביר להם משהו מהניסיון שלי, אבל החבר'ה של היום לא ממש רוצים לקבל עצות".

 

יכולת לעמוד בלחץ כזה כשהיית בגילם?

"אני לא חושב שיכולתי לעמוד בלחץ הזה אפילו לפני שלוש שנים. אני לא יודע איך הם עושים את זה ואני מניח שגם הם לא יודעים".

 

יש לך ילדה בגיל של רייצ'ל. היית שולח אותה לתחרות כזו?

"בואי נאמר שאם אני זוכה בתחרות הזו, הכסף הולך לממן לה את הקולג' הכי טוב באמריקה ולא לשום דבר אחר".

 

כולן היו בנותיו. סיימון קאוול (צילום: gettyimages)
כולן היו בנותיו. סיימון קאוול (צילום: gettyimages)

 

את כל הקרקס הזה מנהל חבר שופטים שהוא כמובן חלק מהמשחק ולא במקרה הם זוכים לעשות כניסה־כניסה בתחילת כל תוכנית. המלחמות בין סיימון למפיק העל, אל.איי ריד, נראות פה ושם אמיתיות, ניקול שרזינגר לא שוכחת לרגע שהיא היתה פעם פוסיקאט דול ופולה עבדול מייבבת כמו תמיד.

 

הטלוויזיה האמריקאית מוצפת בתחרויות שירה, כולן מופקות לעילא, כולן מייצרות רגעים מוזיקליים שמצליחים להשכיח את התעשייה הדוחה למדי שמגלגלת מיליונים מסביב, וכולן עושות רייטינג מספיק טוב כדי להישאר באוויר שנה אחרי שנה.

 

ל"אקס פקטור" יש עוד דרך ארוכה ללכת לפני שתטביע חותם של ממש, מה שכמובן לא פוגע לסיימון קאוול בביטחון או בטינה הבלתי מוסתרת ולא כל כך מובנת שיש לו כלפי בנו הבכור, "אמריקן איידול". אבל לכו תתווכחו עם האיש שאמר ל"לוס אנג'לס טיימס": "אני רוצה להיות מספר 1, אני לא מתכוון לשבת בשקט ולהגיד 'יהי, אני מאוד שמח שהם מנצחים אותנו'. אני בטוח שהם היו מרגישים אותו דבר אם המצב היה הפוך, והוא עוד יהיה".

 

** "אקס פקטור", שישי, 17:00 ושבת, 20:30, HOT3

 __________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

עוד בפנאי פלוס: