רוצה לקחת חלק בכל תוכנית ריאליטי ישראלית. נתן בשבקין מסתחבק עם צביקה הדר וצדי צרפתי (קרדיט צילום: יחסי ציבור, "קשת")

 

(רעות מתתיהו-ארגון)

נתן בשבקין הוא תופעה, וכשאני אומרת "תופעה", אני בעיקר מתכוונת לכך שהוא הדוגמה החיה לכך שלליהיא גרינר (עדיין) יש לאן לשאוף. בזמן שהיא מגבילה את עצמה לגיחות בלתי מזיקות לאירועי השקות למיניהם ותוחמת את השפעתה על חיינו בהופעות במדורי הרכילות, בשבקין (או "בשבקולס", אם אתם מתעקשים) עושה הרבה יותר: הוא חודר, פעם אחר פעם, ללב המיינסטרים הישראלי בשלל תוכניות, בין אם פריים טיים או אזוטריות, וכופה את עצמו עלינו, הצופים, לפחות מספר פעמים בשבוע. למה זה טוב, לאן הוא חותר וכיצד הוא רוצה למתג את עצמו - כל אלו שאלות שבשבקין ככל הנראה לא הולך להתעסק בהן בעשור הקרוב. המטרה שלו – בדיוק כמו פרשת תמונות ה"ביבים – הם נמצאים בכל מקום" בפייסבוק, היא בעיקר להיראות. איפה ואיך? – אל תהיו קטנוניים.

גם מתחת למים. בשבקין (קרדיט צילום: עטיפת הדיסק של "נירוונה", Nevermind)

את מבט הפופאיי האופייני של בשבקין ניתן למצוא היום, כאמור, בכל מקום: הוא השתתף בשתי עונות של "הישרדות", זכה באחת מהן (ושלשל לכיסו סכום מכובד של מיליון שקלים), השתתף בקמפיין לבנק, בתוכנית "וויפאאוט", בפרסומת לטחינה, הגיח ב"TLV – עושים את תל-אביב" וב"החברים של נאור" ועשה קמפיין לחברת נעליים כאשר הוא מחופש לנסיך מכף רגל ועד ראש. בנוסף, הוא מגיש פינה קבועה בתוכנית של נעמה קסרי (העוסקת בלייף סטייל, תחום הנוגע אליו מאוד, כיאה למג"בניק חסון) ותוכנית עם השף אביב משה. אממה, לבשבקין כל זה לא מספיק, והוא משתדל מידי פעם להזכיר לנו שגם לו יש חיים אישיים – לדוגמה, כאשר הוא רוקם מערכת יחסים רומנטית עם פליטת הריאליטי סהר שורש ("היפה והחנון") או מתארח בתוכנית הדייטינג "שלוש" בתור אקס ודייט פוטנציאלי לשרית גומז. בקיצור, הבחור עסוק בכך שתשמעו עליו, ולא משנה באיזה הקשר.

נסיך הטחינה וההשקות - אך האם הקריירה שלו מנווטת לכיוון רציני? (קרדיט צילום: צילומסך, חדשות ערוץ 2)

יש מי שיגיד שזה לא חדש. שהביצה המקומית מלאה בנטלי דדוניות, בליהיא גרינריות ובעמיר גולדברגים שתפקידם בברנז'ה המקומית, כך נראה, הוא למלא את הפינות הריקות של התרבות הישראלית בקצת זוהר ריאליטי בלתי מזיק. קצת כמו בוטוקס – טיפול קוסמטי נטול יומרות, נטול תוכן, סתמי. רק שבשבקין, שלא כמו פליטי הריאליטי האחרים, מצליח להשתחל לנו לכל פלטפורמה תקשורתית, ולא מסתפק בלהגיע להשקות (בהן, למותר לציין, הוא אורח כבוד). בתור מה? בתור הנדי-מן, בתור חובב אוכל, בתור מי שמחפש דייט ומי שנהנה לנגב טחינה. בתור הכל, בעצם. "כלבויניק", קוראים לזה כמדומני. בכך, לא רק שהוא מוזיל את המוצרים שהוא מפרסם (בנק, טחינה, נעליים, אולי אפילו גם טמפונים – הכל הולך, ובסיטונות), אלא גם מסביר לנו בדיוק מהי הבעיה הכללית עם פליטי הריאליטי שרוצים להשתלב בעולם הבידור, א-לה אלירז שדה. הם מכורים. הם מכורים למצלמה, לרולר, אולי אפילו לטלפרומפטר, אם נתנו להם להשתדרג ומינו אותם למנחים. התלות, הרצון להיות מסוקר, הוא זה שמרתיע אותנו, הקהל (שכידוע, גומע בצמא כל אייטם על בר רפאלי ונינט טייב הפרטיות להחריד). נתן בשבקין הוא רק תסמונת לתופעה רחבה של פליטי ריאליטי שהצליחו לקנות את עולמם ולהשיג את מבוקשם – בין אם זאת תהילה או כסף – מבלי שהוכיחו שהם מצוידים במעלה אחת בלבד: לא כישרון, לא חוש עסקי, לא כריזמה ולא אמביציוזיות ראויה להערכה. עצוב? תלוי איך מסתכלים על זה. לחלקנו הוא סלל את דרך המלך לפרסום והפך אותה להרבה, הרבה יותר קלה.

כאן עוד לא ראינו אותך. נתן בשבקין משתחל ל"אחת אפס אפס" (קרדיט צילום: יח"צ, ערוץ 10)

 

>>>