>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק 

 

בשעה 6:05 הבוקר (חמישי) התייצב מאור אדרי בן ה-26 מגבעתיים בכניסה לחנות H&M בקניון עזריאלי בתל אביב. אדרי היה הראשון בתור בן מאות אנשים שהשתרך מחוץ לחנות, לרגל השקת קולקציית הקפסולה של בית האופנה ורסאצ'ה לקמעונאית האופנה השבדית. "כבר חודשיים שאני חולם על מעיל העור עם הניטים", אומר אדרי, סטודנט לתקשורת וניהול במכללה למינהל. "הקולקציה מעט אכזבה אותי. אני לא אוהב את ההדפסים של הדקלים והתנינים, אבל החלטתי להגיע מוקדם מאוד כדי לחטוף את מעיל העור ולרוץ ללימודים".

 

אדרי אינו הראשון שהתעורר הבוקר לפני הזריחה כדי לרכוש פריט מהקולקציה. לצדו עמדו בתור ארבעה צעירים מחיפה, שעלו על הרכבת הראשונה בשעה 4:30 והגיעו כבר בשש בבוקר אל הקניון. אחת מהבנות מוציאה מכיסה שקית ניילון קטנה מלאה במזומנים. "כל בוקר שמתי בשקית 50 שקל", היא אומרת. "באתי לרכוש את מעיל העור ואת שמלת הזהב".

 

 

  (צילום: קספר קספרצ'יק)

 

 

בשעה 8:30 כבר נדחסו למעלה מ-200 איש בתור, מספר דומה לקהל שהצטופף בשנה שעברה עבור קולקציית הקפסולה של בית לנוון. הגיל הממוצע עמד על 30 פלוס, אולי מכיוון שרבים מהעומדים בתור נמשכו לקולקציה מכיוון שהם זוכרים עדיין את תקופת הזוהר של בית האופנה.

 

למרות ההשערות כי הקולקציה של ורסאצ'ה תעורר באז פחות מזה של לנוון, הציבור הישראלי הצביע ברגליים והגיע למקום גם ביום גשם סוער. זיו קווין, ממטה החברה בארץ, נראתה מודאגת למראה הקהל שהמשיך להגיע. "אני חוששת שלא יישארו פריטים לאחרונים בתור", אמרה. העיתונאית והצלמת תמר קרוון, שעמדה בתור, בירכה על כך שבניגוד לחנויות H&M בעולם – הסניף התל אביבי נמצא בקניון מקורה.

 

 

  (צילום: קספר קספרצ'יק)

 

 

בהמשך התור אני פוגש את טליה ועידו שליבקוביץ, אם ובנה מבת ים, שהגיעו למקום בשעה רבע לשבע בבוקר. עידו, בוגר טרי מהמחלקה לאופנה בבצלאל, מסביר כי בחרו להגיע למקום בעיקר בשביל החוויה. "אהבתי את המופרעות של הקולקציה, ובעיקר את הצבעים הבוהקים וההדפסים הפסיכדליים", הוא מסביר. "מה שנצליח לקנות – נקנה".

 

במרחק 100 מטר בהמשך התור אני פוגש קבוצה של ארבע אחיות מבית החולים קפלן, שהגיעו ב-9:00 בבוקר ונראות מודאגות. "אנחנו מקוות שיישאר לנו משהו", אומרת אסתי, הוורבלית מביניהן. "אבל גם אם נצא עם טבעת, העיקר החוויה". "לא ישנתי בלילה", מוסיפה חברתה שלא רצתה להזדהות. "אני מאוד רוצה את החצאית השחורה עם הניטים שפרסמתם ב-Xnet. המחירים הנמוכים קרצו לי. ורסאצ'ה זה שם בינלאומי, ששמו הולך לפניו שנים רבות. זה סמל לאיכות. לא תמיד, אבל צריך לברור".

 

 

  (צילום: קספר קספרצ'יק)

 

  

עם פתיחת שערי החנות, ההתנפלות היתה בשיאה. הגברים גילחו מהמדפים במהירות פריטים רבים, ותוך רבע שעה לא נותר אף דגם של ז'קט הקטיפה עם השרוולים המודפסים, למורת רוחם של רבים. במתחם הנשים קרא הכרוז "יש לכן עוד שלוש דקות למכירה", כשקבוצת הנשים הראשונה שנכנסה למתחם ליקטה שאריות אחרונות מתוך הקולקציה. מהתבוננות מפוכחת לאחר שגוהץ כרטיס האשראי, נראה כי הגבול בין הערצה לעליבות הוא דק מאוד, בדיוק כמו הגבול בין הטעם הטוב לטעם הרע של הקולקציה.