קיימות כל מיני דרכים לזהות את ההבדל בין מי שנולדו עם אותו אבק כוכבים נשגב למי שמנסים בכוח לרכוש אותו. אחת מהן היא לבדוק עד כמה בנוח הם מרגישים בתוך העור של עצמם.

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

לסוף שבוע ראיונות הקידום של "שחר מפציע" - הסרט הרביעי והלפני אחרון בסאגת "דמדומים" - התייצב בערך כל הקאסט. אחד־אחד הם נכנסו לחדר, פחות או יותר לפי ההיררכיה, מלמטה למעלה. ככל שהנוכחות שלהם בסרט היתה קטנה יותר, כך הם נראו מצוחצחים ונוצצים יותר, כמו יצאו ברגע זה היישר מתוך הפוטושופ. זה כולל אפילו את אחד משלושת המובילים, טיילור לאוטנר - ג'ייקוב, כפי שהוא ידוע בעולם הדמדומים - שהגיע כנראה ישר מהסאונה, מהמספרה ומהקוסמטיקאית.

 

ואז נכנסה קריסטן סטיוארט. היא נראתה בערך ככה: ג'ינס משופשפים ומרוטים, משהו שנראה כמו החולצה הראשונה שמצאה בארון באותו בוקר, לא בטוח שהיא הספיקה להסתרק לפני שיצאה מהבית, שתי אצבעות יד ימין שלה מקובעות בסד לאחר שנקעה אותן על סט הסרט הבא שלה, שבו תגלם את שלגייה ("זה היה דבילי, הכיתי את עצמי"). יכול להיות שהיה עליה קצת איפור, אבל ממש קצת.

 

בקיצור, אפס מאמץ, ובכל זאת, יותר סקס אפיל וכריזמה מכל שאר חברי הקאסט ביחד. זה כולל, אגב, את רוברט פטינסון, שכנראה גם הוא וגם סטיוארט התעוררו מאוחר במיטה המשותפת שלהם באותו בוקר, אם לשפוט לפי החולצה שלו, שאפילו לא היה מודע לקרע בה ממש במרכז הבטן.

 

פטינסון אולי התחיל את סדרת "דמדומים" ב־2008 ככוכב הגדול שלה, אבל רגע לפני שהיא מסתיימת, כל העיניים של הוליווד מתמקדות בטום בוי סקסית בת 21 שלא יכולה להשלים שלושה משפטים בלי לפלוט איזה "פאק".

 

מטביעים את האצבעות בשדרת הכוכבים. עם לאוטנר (מימין) ופטינסון (צילום: gettyimages)
מטביעים את האצבעות בשדרת הכוכבים. עם לאוטנר (מימין) ופטינסון (צילום: gettyimages)

 

"שחר מפציע - חלק 1" הוא, כמה מפתיע, החלק הראשון מבין השניים שיסיימו את אחד העיבודים המצליחים ביותר בהיסטוריה של סדרת ספרים לקולנוע. סדרת "דמדומים" של סטפני מאייר, שמכרה למעלה מ־100 מיליון עותקים ברחבי העולם, הפכה לפרנצ'ייז קולנועי שהכניס עד כה 1.1 מיליארד דולר רק ממכירת כרטיסים.

 

הסרט הרביעי במשולש הרומנטי של אדוארד הערפד, בלה בת האנוש וג'ייקוב האדם־זאב מתחיל בחתונתם של אדוארד ובלה, עובר דרך ירח דבש סקסי, קרבות פנימיים מרים, כמה לבבות שבורים כמובן, ומסתיים בלידה דרמטית. בניגוד לשלושת הסרטים הקודמים, כאן כבר מתעסקים בבעיות של מבוגרים, גם אם האשה היא רק בת 18. לפחות בעלה כבר בן 110.

 

בשביל מיליוני נערות בעולם את בלה. אין לך זהות אחרת.

"אני לגמרי מבינה את זה, כי לפעמים אני מרגישה אותו דבר. כשחקן, יש לך רגעים שאתה מרגיש קצת קוקו, אתה מתחבר לדמות כל כך, שאתה חושב שהיא בן אדם אמיתי. אז ודאי שאני יכולה להבין את הבלבול של אנשים צעירים שקראו את הספרים וראו את הסרטים מי יודע כמה פעמים".

 

בלה שינתה אותך?

"אני זוכרת כל דמות ששיחקתי ואני יודעת איך כל אחת מהן השפיעה עליי, ובלה היתה איתי כל כך הרבה זמן. אני חושבת שהיא גרמה לי להרגיש יותר נוח עם זה שלא תמיד אני יודעת למה אני מרגישה דברים, ושאני יכולה לתת לעצמי את הזמן עד שאמצא את המילים הנכונות להסביר מה אני מרגישה. הבהירות שהיא מגיעה אליה בסרט הזה כל כך מספקת, ועכשיו אני יכולה למצוא מילים בקלות רבה יותר, כולל בראיונות. פעם היה לי מאוד קשה. זה בזכותה".

 

צילמתם את שני חלקי "שחר מפציע" במקביל. יש לך שם סצנות קשות.

"אף פעם לא עשיתי עבודה קלה. אני לא חושבת שאני יכולה לעשות סדרת טלוויזיה, כי אני חייבת לדעת מראש על מה אני חותמת ואיך הסיפור ייגמר. מצד שני, בגלל זה לרוב הדמויות שאני עושה יש תוחלת חיים קצרה. אבל פה זה היה כמעט כמו לעשות סדרת טלוויזיה. ישנתי ארבע שנים עם אותה דמות. יש לי בראש סצנות שלמות שלא השלמנו".

 

וסצנות שלמות שהשלמתם ואולי היה עדיף שלא. למשל, הרגע שבו את שותה דם.

"אוי, זה היה כל כך מגעיל".

 

מה זה היה?

"סירופ תירס. זוועה".

 

מה לא עושים כדי לשמור על ההריון.

"בדיוק. זו פעם ראשונה שאני מגלמת מישהי בהריון, ואני לא חושבת שייצא לי עוד הרבה פעמים להיכנס להריון מערפד. אז רציתי להיראות כמעט כמו תחת כישוף. שיהיה ברור לכולם שבלה לא תיתן לאף אחד לגעת בה או בתינוק. אין נושא בספר שאהבתי יותר מאשר את הסיטואציה של ההריון. יש משהו כל כך חייתי בבלה כשהיא בהריון שאני פאקינג אוהבת".

 

כן, המילה "פאק" היא אחת החביבות על סטיוארט. בראיון שנתנה לאחרונה לאתר אינטרנט אמריקאי נספרו שבעה פאקים. אני זכיתי לשמוע רק שניים, וגם אותם היא לחשה, כמו מבינה שהיא צריכה לצמצם את השימוש במילים שהפוריטניות האמריקאית לא מחבבת. היא אינטליגנטית וחייתית, גם אם מוזרה ונוירוטית ומעשנת בשרשרת ונושכת את השפה העליונה שלה באופן לא בריא.

 

ויש כמובן את מערכת היחסים עם רוברט פטינסון. השניים מנהלים משנת 2008 את אחד הרומנים המסתוריים ביותר בהוליווד. הם לא מוכנים לדבר על זה, קשה אפילו להוציא מהם חצי הנהון בנושא. סטיוארט אגרסיבית במיוחד ברמת הקנאות שלה לפרטיות. אבל הם ביחד, והצהובונים מספרים שהם אפילו מתלבטים איפה להקים בית משותף, בלונדון כפי שהוא מעדיף, או בלוס אנג'לס כפי שהיא רוצה.

 

מי שבכל זאת מפנטז לדעת יותר על הזוג המעט מוזר, יוכל לבוא על סיפוקו כבר ברבע השעה הראשונה של "שחר מפציע", שבה מבלים בלה ואדוארד ירח דבש בבית חלומות מבודד בברזיל, ומספקים סצנת סקס משעשעת, רומנטית ומגוחכת כאחד.

 

"אני חושב שככל ששני אנשים מרגישים יותר בנוח זה עם זה, כך יותר קשה לצלם סצנות סקס", אומר פטינסון. "אתה חושב לעצמך, 'אני לא רוצה לעשות מעצמי צחוק לידה, היא יודעת מה אני חושב'. בשלב מסוים זה נהיה מגוחך. האמת היא שלראות אנשים אחרים עושים סקס זה לא כזה מעניין. מצחיק אותי שנוצר כזה הייפ סביב הסצנה הזו, אני רק מקווה שיתברר שהוא היה מוצדק. האמת היא שהדבר הכי קשה היה להימנע מלעבור את הגבול שיגרום לצנזורה להגביל את הסרט למבוגרים בלבד".

 

בשנה הקרובה אפשר יהיה לראות את סטיוארט במבחן הגדול הראשון שלה מחוץ ל"דמדומים" - גרסה אפלה ומדוברת מאוד לסיפור "שלגייה", עם שרליז תרון בתפקיד המלכה המרשעת. הסרט, שייצא בקיץ בארצות הברית בשם "Snow White and the Huntsman" וצפוי להיות הראשון מתוך טרילוגיה, מצולם באנגליה, וסטיוארט מדווחת שהוא גורם לה אושר רב, ולא רק בגלל שהיא מתגוררת בביתו הלונדוני של פטינסון. "אני לא חושבת שהייתי כל כך מאושרת כבר הרבה הרבה זמן. שלגייה ממש השפיעה עליי, היא נכנסה עמוק לתוכי".

 

תני דוגמה.

"אני פאקינג לא יכולה לדרוך על ג'וק עכשיו".

 

 

** את הראיון המלא תוכלו למצוא בגיליון החדש של פנאי פלוס

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

עוד בפנאי פלוס: