>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

בת 56, אם לבת, גרושה, סיימה את לימודי עיצוב האופנה בשנקר ב-1987 והשיקה קולקציה ראשונה מחנות קטנה בצפון דיזנגוף שנה אחר כך.

 

מעצבת האופנה הגר אלמביק היא עוף החול של האופנה הישראלית. בסוף שנות ה-80, עם סיום לימודיה בשנקר, הקימה את המותג המצליח הגרה, והנהיגה אותו קרוב לשני עשורים. אחרי שנקלעה לקשיים כלכליים ולסכסוך עם שותפה העסקי, איבדה את המותג שנשא את שמה. היא לא נתנה לכישלון להפיל אותה, ובשש השנים האחרונות פועלת תחת שם המותג אלמביקה, אותו הקימה עם חברתה ושותפתה העסקית, ד"ר ג'ודי פדלון.

 

למרות שמות המותג השונים, סגנונה של אלמביק נותר זהה: נוח, אסתטי, נשי, רלוונטי, ישראלי ועשיר בטקסטורות. בגדים מסביב לשעון ובכל עונה, שיש מי שמכנים אותם כקלאסיקה ישראלית. במילים אחרות, לפגוש בגד של אלמביק דומה לביקור במחלקת הסיפורת העברית בספרייה הציבורית: תמיד תמצא שם משהו שיקלע לטעמך, ויחבור אל הדי.אן.איי האישי של כולנו.

 

 

קולקציית סתיו-חורף 2012 בעיצובה של הגר אלמביק (צילום: ינאי יחיאל)
קולקציית סתיו-חורף 2012 בעיצובה של הגר אלמביק (צילום: ינאי יחיאל)

 

 

מה מקור ההשראה לקולקציה שתציגי בשבוע האופנה?

"הבלט המכני", סרטו של פרננד לג'ה משנת 1924. התקופה המכנית של לג'ה הביאה איתה תובנות חדשנות לגבי הקשר בין האדם לסביבה המתועשת. הוא דלה את חומרי הגלם ליצירות שלו מאותו עולם בלתי נסבל ותוקפני, שבו האדם נשלט על ידי המכניקה. הוא התייחס אל הסובב אותו כאל חומר גלם, וטען שיש לבחור מתוך המערבולת העירונית המודרנית, להשיג אחידות ולהחזיק ברסן בכל מחיר. עוד מילים שהייתי בוחרת לתאר את מקורות ההשראה שלי? פראי, באוהאוס.

 

את מי היית רוצה לראות בשורה הראשונה שלך?

את הבת שלי. אני מעריכה אותה הכי מכולם, וחשוב לי לשמוע מה היא אומרת. היא שותפה שלי לדרך ואני מניחה שזה גם בשל העובדה שהיא מעורבת בעולם האופנה וההלבשה ויש לה עין.

 

מה התצוגה הכי מעניינת שאי פעם היית בה?

תצוגה של ז'אן פול גוטייה בפריז, שנערכה בחורף בהאנגר גדול וקר מאוד. חילקו לכל האורחים כיסויים של נייר אלומיניום כסוף ומבריק, כמו מעילי גשם. כך יצא שכל הקהל הפך למעין תפאורה של התצוגה. היה בזה משהו מרהיב.

 

דוגמנית שהיית רוצה לראות על המסלול שלך?

סטלה עמר. הייתי שמחה לראות גם את הפיגורות החלומיות רונית אלקבץ ויעל אבקסיס, עמן גם עבדתי בעבר. אם ממש לפנטז, הייתי הולכת על טוויגי והטופ מודל הגרמנייה ורושקה.

 

איפה את מתעדכנת בחידושים בעולם האופנה?

את הנעשה בעולם האופנה אני סופגת מכל עבר. מגזינים, נסיעות לחו"ל, פה ושם ברשת. אין לי משהו קבוע. אני בכלל מאמינה גדולה בלמלא את הנשמה מבפנים. מקפידה לשמוע הרצאות של חוכמה יהודית וספרות, מאמינה ברגישות הזו שיוצרת הבנה לכל דבר. מאמינה שזה העומק שמביא ומוליד הרבה דברים אחרים. להפוך למעיין נובע בפני עצמך.

 

 

  (צילום: ינאי יחיאל)

 

 

מה המגמה שהכי תפסה אותך בקולקציה שהכנת לעונה?

אחרי מספר עונות מונוכרומטיות יחסית, גדושות בהרבה חומים ואפורים, העונה הזו והעונה הבאה יכילו סיפור מאוד חזק של צבע. הרבה צבע, כמיהה לצבע, כמיהה לחיות. זה גם מה שאני מרגישה מהסביבה, שתמיד משפיעה עליי ועל העיצובים. משהו חזק של צבע ופריחה, ירוקים, פרחים. צבעוניות של פרפרים וחרקים.

 

אם לקנות פריט אחד החורף, איזה פריט זה יהיה?

הייתי ממליצה על פריט עור משובח, כמו וסט או ז'קט. זה מקפיץ כל הופעה, מתאים לבוקר או לערב, ומוסיף טוויסט לתלבושת. מדובר בהשקעה אחת גדולה וטובה, השקעה לטווח ארוך, והרי זה ישתבח כמו יין - ככל שיתיישן ייראה טוב יותר ויקבל עוד אופי ויופי.

 

איזה תצוגה לא תפספסי ב-TLV Fashion Week?

מאוד אשמח לא לפספס אף תצוגה. אני מאוד סקרנית לראות מה יהיה ומה אחרים עושים. זה מעניין אותי וחשוב לי. גם זה מהווה השראה עבורי, אנשים ויוצרים שאני מעריכה.

 

ספרי על הרגע המשמעותי ביותר בקריירה שלך כמעצבת?

בחינות הקבלה לשנקר. רק אז בעצם הבנתי כמה אני רוצה וחייבת את זה. כשניגשתי לבחינות עוד לא ידעתי כמה או למה זה משמעותי עבורי. רק אחרי שנתנו לנו לידיים בדים ואמרו לנו לפנטז מחומר הגלם ולייצר ממנו צורה, בגד - זה התחיל לבעור בי ורציתי את זה בכל מאודי. אחרי המבחנים הרגשתי שאין דבר שאני רוצה יותר.

 

מעצב בעולם שאת נושאת עינייך אליו?

קשה לבודד, יש קבוצה של מעצבים, אבל אולי אפשר לסמן את המעצב הבלגי מרטין מרג'יאלה.

 

מעצב ישראלי שאת מעריכה את עבודתו?

מאוד אוהבת את קבוצת המעצבים הישראלית שעובדת כיום בשוק: ששון קדם, סיגל דקל, דורין פרנקפורט, נעמה בצלאל, רונן חן, מאיה נגרי, יוסף. אוהבת ומעריכה את שהם עושים. מקווה שבקרוב ייצא לי גם להכיר טוב יותר את קבוצת הצעירים החדשים.