חופשת החג הארוכה מאחורינו, אבל עובדה זו אינה מטרידה עשרות אלפי אמהות, רובן בחופשת לידה, שהחליטו להגיע לביתן מספר 1 בגני תערוכה לתערוכת בייבי לנד 2011.

 

התערוכה, שמתקיימת זו השנה השלישית, מציעה למעלה ממאה דוכנים וביתנים של יצרנים ומשווקים שיביאו מגוון רחב של מוצרים וחידושים: מזון לתינוקות, בגדי תינוקות וילדים, צעצועים ואביזרים, מוצרי טיפוח, עגלות, ריהוט לגיל הרך, רפואת ילדים, תזונה, ספרות, בריאות האישה, בגדי הריון, בקיצור - הלייף סטייל של ההריונית והאם הטרייה.

 

לייף סטייל של הריונית (צילום: אבי ורון)

 

כבר בכניסה אפשר לראות את הענקים השולטים בשוק על פי מידות הביתנים, האגיס ופמפרס מציעים מתחמים עם עמדות החתלה והדגמות חיות של יכולת הספיגה של החיתולים. מיד מאחוריהם תמצאו את המתחמים של תחליפי החלב השונים: סימילאק, מטרנה, אופטימיל ושחקן חדש, נוטרילון שמו.

 

ביתן חברת טבע: השקת 'נוטרילון' (צילום: אבי ורון)

 

נוטרילון, תחליף החלב החדש המיובא על ידי טבע ישראל, הינו תחליף החלב הנמכר ביותר באירופה. תרכובת המזון המתקדמת של "נוטרילון" הינה מבית נוטרישה (NUTRICIA) מקבוצת דנונה, המשווקת תחליפי חלב למעלה מ-100 שנה, נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום תחליפי החלב ומדורגת מספר 1 באירופה ומספר 2 בעולם כולו. קו מוצרי נוטרילון מתאפיין בתוספת שילוב רכיבים ייחודי מוגן פטנט של אוליגוסכרידים, הידועה בשם GOS/FOS. שילוב זה תורם למערכת חיסון בריאה ומגן מפני מחלות בדומה לחלב אם. תחליפי החלב של נוטרילון מיוצרים על פי הדירקטיבה האירופאית (2006) המחמירה והם עומדים בסטנדרטים הגבוהים בעולם. האם הישראלית, שבכל פינה מעודדים אותה להניק, כי אין עוררין על יתרונו של חלב האם על כל תחליף, ניצבת כעת מול שלל גדול עוד יותר של "פיתויים" וקושי רב עוד יותר בבחירת המוצר שאמור לחקות את תנובת שדיה.

 

סימילאק: השקה של נוסחה משופרת - אדוונס פלוס (צילום: אבי ורון)

 

כל יצרן כמובן מציג טבלאות השוואה המשכנעות כל אחת בתורה שלמתחרים חסרים מרכיבים כאלו או אחרים שבהעדרם התינוק יתפתח פחות מהר, יחלה בצורה שכיחה יותר, יסבול מבעיות עיכול קשות יותר ועוד ועוד.

עם ישראל, מצולק מפרשת רמדיה, מחפש את הביטחון במוצר, וכאן מתגאה החברה במחקרים קליניים ונתח שוק מכובד ביותר בחו"ל. מה גם שחברת טבע מצהירה שהיא בחרה לייבא ולתמוך במוצר לאחר בדיקה מדוקדקת והעובדה שענקית תרופות כמותה לקחה על עצמה אחריות כזו, מהווה הברקה שיווקית, כי נוכחות הלוגו של 'טבע' על הקופסה בוודאי תופנם ע"י קהל הקונים כאילו היא היצרן ולא היבואן.

 

הלוגו של טבע - הייצור של נוטרישה (צילום: תלתן דיזיין)

 

מסיבת העיתונאים כללה, לדעתי, שתי הצהרות שבפועל עשויות להיות משמעותיות לאם יותר מכל נוסחה או תרכובת ייחודית שפותחה אחרי מחקר קליני בין יבשתי ארוך ויקר. החשש הגדול המלווה כל שימוש בתמ"ל הוא הסתגלותו של התינוק למוצר, בין אם במעבר מהנקה לתמ"ל ובין אם בהחלפת מותג, בד"כ מהסיבה שתינוק סובל מעצירות או סימפטומים אחרים. כאן בהחלט הועבר מסר שהתרכובת הייחודית של נוטרילון, מדמה טוב מהמתחרים את חלב האם עבור מערכת העיכול, והדבר יתבטא, וכבר הזכרנו חיתולים, ביציאות הרכות יחסית המזוהות עם תינוק יונק.

ההצהרה השנייה כללה חדשות במגמת המחאה החברתית, שמשמחות ברוח שובו של גלעד שליט. לפני מספר שבועות פורסמו כבר שמועות על אכזבה בתמחור המוצר החדש בישראל.

היום בתערוכה השמועות נותצו והוכרז כי קו מוצרי נוטרילון, המתחרה מול מוצרי הפרמיום, יהיה זול ב-25% מהמתחרים. הקו כולל תחליפי חלב אם בשלבי 1,2,3 והם יימכרו באריזות בנות 400 גר' וכן באריזות חיסכון בנות 800 גר'.
לאור האמור לעיל, טבע ישראל מציעה כיום את נוטרילון במחיר היכרות:

אריזת 400 גר' 34.99 ₪.
אריזת 800 גר' 59.99 ₪.

רק לסבר את האוזן, מחירים אלו נושקים למחירי מבצע של התמ"ל המיושן והבסיסי ביותר.

 

מטרנה: הקפה פה חינם! (צילום: אבי ורון)

 

היכרות אמרתם? ומה בהמשך? להורים שיבחרו להמשיך עם המוצר, טבע מתחייבת מולם לקבע את המחיר למשך שנה. רון מירון, מנכ"ל טבע ישראל: "אנחנו מודעים להתלבטויות ולאחריות שיש בבחירה ולכן ההחלטה לאפשר התנסות במחיר מוזל והבטחה לתמיכה לאורך זמן".

 

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים

התערוכה גדושה במוצרים מעולם הטקסטיל, אבל מוצר אחד נראה לי כמועמד רציני להפוך לשובר קופות, ה-Socks On. מוצר זה עטור פרסים של חדשנות ועיצוב, מגיע ממעצבת יהודייה חרדית מבריטניה, אם ל-5 ילדים, שחיפשה מענה אסתטי לתופעת שמיטת הגרביים מרגלי התינוקות והרגליים הקרות. מעבר לאפקטיביות של המוצר עבור גרביים, שממנו נמכרו למעלה מ-20,000 זוגות בארץ מוצאו, עלה בראשי רעיון, שהמוצר עשוי לפטור אותנו מהשימוש בגומיות לשיער הנפוצות עבור מכנסי הרגלית למניעת השתלשלותם המטרידה.

 

ה-Socks on במבחן קשה של נסיינית עקשנית

המוצר מיובא לישראל ע"י לורה סוויסרה.

 

נקנח במשהו ששבה את לבי, תמונות מחלונות של אורלי אייזנר. אורלי, יוצרת תמונות מחלונות עץ ישנים המשמשים כמסגרת ובתוכם קומפוזיציה משאריות פורמייקה צבועות בצבעים אקריליים. הגדלים אינם קבועים ומשתנים. העבודות הן ייחודיות, שונות ומתאימות כמתנה מקורית, לחברים, משפחה ולכל מי שאנחנו אוהבים.

 

תמונה אחת של אורלי אייזנר שווה יותר מאלף מילים (מקור: אורלי אייזנר)

 

התערוכה החלה ביום שלישי ה-25.10 ותימשך עד יום חמישי ה-27.10, בין השעות: 10:00-22:00.

בסופר-פארם - ניתן לרכוש כרטיסים ב-25 ₪, בקניה ב 59 ₪ ממוצרי החנות. ללקוחות לייף סטייל – כרטיס זוגי ב- 35 ₪. התערוכה חינם לילדים עד גיל 12, למי ששוקל לבקר אחרי הצהרים כמשפחה.

 

לצד הדוכנים מתקיימת פעילות לאמהות ולתינוקות: הצגות, בר קפה חינמי, פינת הנקה והחתלה, משחקייה לפעוטות, ייעוץ תזונתי ממוקד והתאמת מוצרים עבור כל שלב בהתפתחות התינוק, מתחם ג'מבורי ענק, מתחם יוגה, תיאטרון בובות ועוד.