>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

פניו הנפולות של מיסייה ברנאר ארנו, שישב בשורה הראשונה בתצוגת הנשים של דיור לאביב-קיץ 2012, אמרו אכזבה. תצוגת האופנה שהתקיימה בצהרי יום שישי בפריז ועמדה בסימן ההכרזה על מעצב הבית החדש שייכנס לנעליו של ג'ון גליאנו (שכידוע, נבעט מבית האופנה בפברואר האחרון בשל התבטאויותיו האנטישמיות), היתה אמורה להיות "האביב של דיור". בפועל, 48 המראות שעלו על המסלול הבוהק לאורך התצוגה היו אסופה של פריטים ממוחזרים ונטולי הזוהר והייחודיות שאפיינו את בית האופנה עד לפיצוץ עם המאסטר.

 

ההבעה שניכרה על פניו של ארנו, הבעלים של קבוצת LVMH המחזיקה בין היתר את בית האופנה דיור, אמרה הכול - למרות מזג האוויר הקיצי ששטף את פריז לרגל שבוע האופנה, קולקציית הקיץ של דיור נותרה חיוורת ואנמית, מדגישה את היעלמותו לבלי שוב של המעצב שהוביל את בית האופנה לשיאים חדשים.

 

 

ברנאר ארנו (מימין) בתצוגת האופנה של דיור. פניו אמרו אכזבה (צילום: gettyimages)
ברנאר ארנו (מימין) בתצוגת האופנה של דיור. פניו אמרו אכזבה (צילום: gettyimages)

 

 

בהנחה שימיו הראשונים של שבוע האופנה בפריז מרמזים על הצפוי בהמשכו, שבוע האופנה של פריז לקיץ הבא לא ייזכר כאחת העונות המוצלחות. מעטות הן הקולקציות שהצליחו לרגש או לבלוט לטובה על רקע הבינוניות השולטת. אפילו מעצבים מבטיחים כמו גארת' פיו והיידר אקרמן, או הקולקציה השנייה בעיצובו של ניקולא פורמיקטי לבית מוגלר, לא הצליחו לנסוק מעלה כבעבר. מעל לכל אלה מתנוססות כשלוש קולקציות שהוצגו בעיר עד כה, אשר ראויות לשבחים ולהתפעמות. הראשונה והגדולה שבהן היא זו של אלבר אלבז ללנוון, והאחרות הן של A.F VANDEVORST ודמיר דומא.

 

 

תצוגת האופנה של דיור. חיוורת ואנמית (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של דיור. חיוורת ואנמית (צילום: gettyimages)

 

 

התצוגה של דמיר דומא פתחה את יומו השני של שבוע האופנה בעיר, והתקיימה בחלל קטן עם תקרת קשתות גבוהה במוזיאון לארכיטקטורה בפריז. שמלות המשי הרכות של המעצב ששטפו את המסלול בצבעוניות נזירית של גווני שמנת, חרדל, שחור ואפור, התנפנפו על גופן של הדוגמניות והעניקו לצופים תחושת קלילה וקיצית. שילובי הזהב המותך שבחר המעצב לשלב הן בשמלות והן בז'קט עור דק, שימשו נקודת ציון מעניינת בהתפתחות כתב ידו של דומא.

 

 

תצוגת האופנה של גארת' פיו. סגנון חד, מנוכר, פוטוריסטי (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של גארת' פיו. סגנון חד, מנוכר, פוטוריסטי (צילום: gettyimages)

 

 

כמה שעות מאוחר יותר, באחד המוסכים באזור המארה, הציג גארת' פיו הבריטי קולקציה ששמרה על סגנונו המוכר: חד, מנוכר, פוטוריסטי וארכיטקטוני. דוגמניות באיפור חיוור ובגבות מובהרות, שזכו לטיפול על ידי צוות המאפרים של M.A.C, השתחלו לשמלות שנבנו מקונסטרוקציות קשיחות בדוגמת פסים ונראו כלקוחות מתוך סרט עתידני. היה זה גארת' פיו הידוע והמוכר, אלא שבדומה לנעלי הפלטפורמה האימתניות שעיטרו את רגלי הדוגמניות, הקולקציה היתה חסרת עידון. כזה שיגרום לנשים להשתוקק להניח את ידן על השמלות של פיו.

 

 

הקולקציה של גארת' פיו. כמו סרט עתידני  (צילום: gettyimages)
הקולקציה של גארת' פיו. כמו סרט עתידני (צילום: gettyimages)

 

 

מי שהצליח באורח פלא לפתח את כתב היד העוצמתי שלו לקולקציה מעודנת עתירת ניואנסים וסקסיות מרומזת היה ניקולא פורמיקטי, מעצב הבית של מוגלר, שחתם את יומו השני של שבוע האופנה בתצוגה קצרה באולם ספורט קטן ברובע ה-11. ליידי גאגא, שעל מיטב תלבושותיה חתום פורמיקטי, אומנם לא היתה אורחת הכבוד בשורה הראשונה, אבל היא בהחלט זכתה בכבוד של פתיחת התצוגה בווידאו קצר בו היא אומרת:"I am a Mugler woman. Don't fuck with me. Don't fuck with Mugler. Welcome to Paris. We are Paris".

 

 

תצוגת האופנה של מוגלר. סקסיות מרומזת (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של מוגלר. סקסיות מרומזת (צילום: gettyimages)

 

 

שילוב ההומור המאפיין את פורמיקטי בקולקציה המסחרית שהציג, הוא שהצית את הקהל שנכח בתצוגה. אלו אומנם לא היו הגזרות הכי מתוחכמות שנצפו על המסלולים, אבל הן בהחלט הצליחו להעביר את פורמיקטי שלב נוסף בתהליך שהוא עובר, מסטייליסט על למעצב מתחיל.

 

את התצוגה פתחה הדוגמנית פרידה גוסטבסון לבושה אוברול בצבע חרדל, עם עליונית בעלת שכבות שחושפות-מכסות את הגוף. השיער הנקי המשוח לאחור והאיפור הכסוף והמעט עתידני של הדוגמניות, הוסיפו ממד נוסף לתצוגה, שכללה 31 לוקים בלבד - כולם על טהרת משחקי חיתוכים וקווים חדים, שיצרו מראה ארכיטקטוני וחזק.

 

 

הקולקציה של דיור. תצוגה עצובה  (צילום: gettyimages)
הקולקציה של דיור. תצוגה עצובה (צילום: gettyimages)

 

 

יומיים לאחר מכן, באוהל שניצב בגינת מוזיאון רודן ברובע השביעי בעיר, המתינו כולם להכרזה של נשיא ומנכ"ל דיור, סידני טולדנו, על כניסתו של המעצב מארק ג'ייקובס לתפקיד המנהל הקריאטיבי של המותג. זה לא קרה. בראיון שהעניק טולדנו לאינדיפנדנט הבריטי יום לפני התצוגה, אמר כי חשיפת המעצב החדש של בית האופנה תתקיים בעוד מספר שבועות. אם לסכם את התצוגה של דיור במשפט אחד, ניתן בהחלט לומר כי דיור ללא ג'ון גליאנו הוא מותג גוסס ולא רלוונטי.

 

שמלות הערב הקיציות ששלח אל המסלול ממלא מקומו הזמני של גליאנו, ביל גייטן, התכתבו עם רוחו של המעצב המיתולוגי כריסטיאן דיור, אבל לא היה בהן זיק של רלוונטיות. לקוחות הזהב של דיור ודאי ימצאו בקולקציה פריטים מלהיבים, כמו שמלת משי שיפון אדומה ללא שרוולים, או ז'קטים קלים עם קו כתפיים מעוגל ושמוט שיצר פרופורציות גוף מעוגלות, וכמובן, שמלות הערב מתחרה שחתמו את התצוגה העצובה. מעניין יהיה לבחון את עבודתו של גייטן במותג של ג'ון גליאנו עצמו, בתצוגה שתתקיים הערב (ראשון).

 

 

תצוגת האופנה של לנוון. פסגת האופנה העולמית (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של לנוון. פסגת האופנה העולמית (צילום: gettyimages)

 

 

שלוש שעות לאחר האכזבה שסיפקו בדיור, באוהל לבן אחר שהוקם בגני טולרי, היה זה הזמן של המעצב שלנצח יקרא אצלנו "ישראלי", אלבר אלבז, להוכיח שוב את מקומו בפסגת מעצבי האופנה העולמית. הקולקציה שהציג עבור לנוון סיכמה עשור יצירתי ופורץ דרך של אלבז כמעצב, שהפך את לנוון מבית אופנת עילית רדום למותג נחשק שמגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה.

 

השחקנית ג'וליאן מור שפקדה את השורה הראשונה מחויכת בשמלה של לנוון, היתה רק אחת מתוך נשים רבות, ביניהן עורכות אופנה, עיתונאיות, לקוחות פרטיות מכל העולם ושלל מעריצות, שהגיעו לתצוגה לבושות בשמלות של המעצב האהוב על נשים בכל העולם, אשר מקפיד להחזיר להן אהבה בדמות שמלותיו המלטפות.

 

הנשים החזקות והכוחניות של אלבר לקיץ 2012 ילבשו שחור. וגם לבן, וקצת ירוק. אבל בעיקר שחור, ששטף את המסלול בגזרות שהושאלו משנות ה-80 ועברו פרמוט מחדש תחת ידיו של אלבז, עם כתפיים מודגשות ובולטות ומותניים צרים. שמלת חלוק לבנה ממשי עם שרוולים שנחצו לשניים לאורכם באמצעות חיתוכים מעניינים, או חצאיות עיפרון בעלת קפלים קדמיים שנראו כמו גלים שעלו מתוכה - היו בין הפריטים הזכירים בקולקציה הנפלאה הזו - הטובה ביותר שהוצגה עד כה בפריז, שהצליחה לסחוט דמעות של התרגשות מעיניהם של כמה מהיושבים בקהל. או שאולי היו אלה טיפות זיעה שניגרו על פניהם. פשוט כי למרות החום ששוטף את פריז בימים האחרונים, את המזגן הצרפתים עוד לא ממש למדו להפעיל.

 

עוד דיווחים משבוע האופנה בפריז: