>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

גיליונות ספטמבר של מגזיני האופנה, המגיעים בימים אלו לדוכני העיתונים ברחבי העולם, נחשבים לחשובים ביותר בשנה. "ספטמבר הוא הינואר של תעשיית האופנה", כפי שציינה אחת ממנהלות קונצרן ההוצאה לאור קונדה נאסט בסרט התיעודי "גיליון ספטמבר". סקירת הדמויות שמופיעות על שערי המגזינים חושפת את המשכן של שתי מגמות בולטות: שימוש בסלבריטאיות כמו ביונסה (הארפר'ס בזאר), גווינת פאלטרו (אל) ואן האתוויי (מארי קלייר), לצד בחירה בפניהן המוכרות של הדוגמניות הרווחיות בעולם – מקייט מוס על שער ווג האמריקאי ועד ג'יזל בונדשן על שער איי.די הבריטי.

 

אלא שלצדן, כמעט בהיחבא, מצליחות מהדורות המגזינים המתפרסמים במדינות שבשולי תעשיית האופנה העולמית להפגין חזות מרעננת על ידי שימוש בטופ מודלס של שנות ה-90 – מגמה שמתפתחת בשלוש השנים האחרונות בעקבות הקאמבק המפואר של קלאודיה שיפר (והקמפיין המחודש לשאנל), מהסמלים הבולטים של עידן דוגמניות העל. אך מה שהיה דימוי קונצנזוסיאלי לפני שני עשורים מסמן היום בחירה אמיצה וכמעט רדיקלית (בתוך הגדרות היופי והנעורים הנוקשות של תעשיית האופנה, כמובן).

 

 

סינדי קרופורד, גרסת 2011. הניינטיז כבר כאן (צילום: GettyImages )
סינדי קרופורד, גרסת 2011. הניינטיז כבר כאן (צילום: GettyImages )

 

 

בניגוד לקמפיין מסחרי המצלם פנים מוכרות כדי לקרוץ לקהל נשי בוגר ואמיד, הבחירה בדוגמנית שחצתה את גיל 40 לשער של מגזין הפועל בתעשייה המקדשת יופי של ילדות בנות 10, מעיד על עמדה ברורה: את יכולה להיות מהממת ונוצצת גם בגיל 45, ושאף אחד לא יגיד לך אחרת.

 

קחו לדוגמה את סינדי קרופורד, שנראית יפה מתמיד על שער גיליון ספטמבר של המהדורה הסינגפורית של הארפר'ס בזאר ומוכיחה שהתבגרות אינה אומרת התכערות. אז נכון, זה אינו המגזין המשפיע ביקום מבחינה אופנתית, אך מכיוון שהוא מתפרסם בשפה האנגלית מדובר באחד ממכתיבי דעת הקהל הבולטים בשוק המותרות הגדל באסיה – כוח כלכלי חשוב בעולם.

 

בגיל 45 קרופורד מוכיחה כי תאריך התפוגה שלה כדוגמנית עדיין לא פקע. היא מופיעה על שער המגזין לבושה בשמלת רצועות עור ולטקס מקולקציית החורף של לואי ויטון וליפסטיק אדום שמבליט את נקודת החן האיקונית שעל פניה. למרות שקריירת הדוגמנות שלה חלפה מזמן ובשנים האחרונות נבחרה לעטר רק שערים ספורים, במאי האחרון הופיעה קרופורד גם על שער מגזין ווג מקסיקו. קיים סיכוי סביר כי בדומה לדוגמניות עבר אחרות ששבו לפסגה, גם היא תזכה לתשומת לב מחודשת.

 

 

קלאודיה שיפר, גרסת 2011. ממובילות הקאמבק של הטופ מודלס (צילום: GettyImages )
קלאודיה שיפר, גרסת 2011. ממובילות הקאמבק של הטופ מודלס (צילום: GettyImages )

 

 

 

קרופורד לא לבד. קריסטן מקמנאמי בעלת הלוק הגותי, שחזרה למעמדה הרם בשנתיים האחרונות, מככבת על אחד מששת השערים של מגזין האופנה החשוב Love, שהוקדשו כולם לדימויי יופי שונים. אבל מי שכבשו בסערה את מקומן החדש הן אווה הרציגובה, קלאודיה שיפר והלנה כריסטנסן, שמככבות ישבן לישבן על שער ווג הספרדי. השלוש לבושות בשמלות מקולקציית הסתיו של דולצ'ה וגבאנה, וזוכות לכותרת Super Tops.

 

דימויי היופי של תעשיית האופנה מקבלים משמעויות חדשות מדי עונה. כרגע אומנם שולט המראה הילדותי עם נטייה לסגנון האסייתי, אך נדמה שקסמן של הטופ מודלס ששלטו בתעשייה בניינטיז עדיין חזק מכל טרנד עונתי. לכו תדעו, אולי מגזין מקומי ירים את הכפפה ויבחר במיכאלה ברקו הבלתי נשכחת לשער מהדורת ראש השנה של גיליון ספטמבר המקומי.