נתב"ג. כבר לא יהיה לבד?

מאת מיכאל יעקבסון

נמל התעופה בן גוריון סובל מעומס טיסות כבד, והמדינה מחפשת מקום לשדה התעופה הבינלאומי השני של ישראל. לקראת החלטת הממשלה על מיקומו העתידי של השדה, החלטה הצפויה ליפול בסתיו 2012, יתקיים יום עיון בסוף החודש באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

כבר בשנות התשעים הציע האדריכל מרדכי בן חורין, שהוזמן במקור לתכנן את נתב"ג 2000, כי שדה תעופה גדול חייב לקום מחוץ למרכז הארץ. הוא המליץ להקים שדה תעופה בנגב, שיקושר למרכז הארץ באמצעות רכבת ייעודית מהירה. נראה כי החלופה המועדפת היא נבטים (שם נמצא שדה תעופה צבאי), אך אין זו האפשרות היחידה: גם מנחת מגידו בעמק יזרעאל עדיין נשקל כאופציה (שמבעיתה את תושבי האזור).

הקמתו של שדה תעופה עשויה להעניק מנוף פיתוח משמעותי לאזור ולחזק את המטרופולין – במקרה של נבטים, מדובר כמובן בבאר שבע, שעשויה להרוויח מקומות עבודה רבים. מנגד, מדובר במפגע רעש משמעותי שמוריד את איכות החיים, כפי שיעידו תושבי חולון שאינם מצליחים להירדם בלילה.

באירוע שיתקיים ביום שני, 29 באוגוסט, באולם הסנאט ע"ש מינקוף בקרית האוניברסיטה בבאר שבע (בין השעות 9:30 – 14:15), יתקיימו דיונים להבעת עמדות של מקבלי החלטות, אנשי אקדמיה, רשויות מקומיות, ארגוני סביבה והציבור. בין המשתתפים: שר התחבורה ישראל כ"ץ, מנכ"ל רשות תעופה אזרחית גיורא רום, האדריכל רפי לרמן, מנהל מרכז הנגב לפיתוח אזורי באוניברסיטת בן גוריון פרופ' יהודה גרדוס, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', וסמנכ"ל החברה להגנת הטבע ניר פפאי.

לפרטים נוספים: 08-6472021