איך קרה שכוכבות הוליווד הנוצצות מתהדרות פתאום בפריטים של מותג אופנה מאופק? אנג'לינה ג'ולי, אווה לונגוריה, ג'סיקה אלבה, טיילור סוויפט, האלי ברי, אשלי סימפסון ושרה ג'סיקה פרקר הן רק חלק מרשימה ארוכה של סלבריטאיות שצולמו לאחרונה עם בגדים ואביזרים של ז'ראר דארל – בית אופנה צרפתי הפונה בדרך כלל לנשים בוגרות.

 

בניגוד לבתי אופנה צרפתיים אחרים, ז'ראר דארל חסר את המורשת ארוכת השנים וההילה הנוצצת החשובה כל כך ליצירת מותג מצליח. בגדיו מושפעים מטרנדים, אך שומרים על אפיל על-אופנתי. בשעה שסצנת האופנה מוצפת בשמות חדשים מחד ובבתי אופנה ותיקים ומוכרים מאידך, השם "ז'ראר דארל" לא נשמע מושך במיוחד. אז מה הוא סוד הצלחתו?

 

"ידועניות רבות אכן מצולמות לעתים קרובות עם פריטי האוספים שלנו", אומר בראיון מיוחד ל-Xnet לורן דארל, בן המייסדים שהצטרף לעסק המשפחתי ב-1996 ומוביל את המותג בהצלחה בשנים האחרונות. "אנג'לינה ג'ולי לבשה שמלת מקסי שלנו במהלך פסטיבל הסרטים בקאן, שרה ג'סיקה פרקר היא מעריצה גדולה של הנעליים והתיקים של המותג, והתיק 24H שיצרנו נראה על אווה לונגוריה בחייה הפרטיים וגם בסדרה 'עקרות בית נואשות'. כמובן שאנחנו גאים מאוד בכך שמפורסמות בוחרות במותג באופן קבוע ומרגישות נוח בבגדים שלנו. קשה לשים את האצבע על הסיבה שמשהו מצליח, אך אם מקפידים על פרופורציות נכונות ועל הפרטים הנכונים, נשים ייראו ויעריכו זאת".

 

 

משמאל למעלה ועם כיוון השעון: האלי בר ותיק של ז'ראר דארל, קרול מידלטון בחליפה של המותג, ג'קי קנדי והשרשרת המפורסמת, ושרה ג'סיקה פרקר עם תיק ייצוגי
משמאל למעלה ועם כיוון השעון: האלי בר ותיק של ז'ראר דארל, קרול מידלטון בחליפה של המותג, ג'קי קנדי והשרשרת המפורסמת, ושרה ג'סיקה פרקר עם תיק ייצוגי

 

 

מג'קי קנדי ועד רובין רייט

 

ז'ראר דארל נוסד ב-1971 על ידי ז'ראר ודניאלה דארל, זוג יהודי ושומר כשרות שעובד במותג עד היום. מקורו בפריז, אך הוא נמצא כעת בכ-1,500 נקודות מכירה המתפרשות על פני 40 מדינות. בנוסף לחנויות הדגל שלו, שאחת מהן נמצאת בכיכר המדינה בתל אביב, הפריטים נמכרים בבתי כלבו נחשבים כהרוד'ס, ברגדורף גודמן, נימן מרקוס וגאלרי לפאייט.

 

יכול להיות שהצלחתו של המותג טמונה בהלך הרוח שמלווה את פריטיו: ז'ראר דארל אינו מסתפק ביצירת בגדים משובחים שיישרדו במלתחה לאורך זמן, אלא מוסיף להם סיפור רקע וזהות נשית עצמתית בעלת טעם משובח. דוגמה לכך אפשר למצוא בסיפור השרשרת של ג'קי קנדי. ב-1996 רכש בית האופנה במכירה פומבית את שרשרת הפנינים השחורות ברכיסה כפולה של אשת נשיא ארצות הברית לשעבר, ומאז הוא מייצר העתקים שלה ושואב ממנה השראה גם לפריטים נוספים. פריט איקוני נוסף שבחר ז'ראר דארל כמודל לחיקוי הוא סריג של מרלין מונרו, שאותו שחזר המותג בחורף הקודם ואף יצר לו העונה גרסה קיצית.

 

"ז'ראר דארל הוא לא רק אחד מעשרות מותגים אחרים, אלא מותג עם היסטוריה מאחוריו", קובע דארל. "ז'קלין קנדי היא דוגמה מצוינת המייצגת נאמנה את תפיסת המותג שלנו: מודרני, נצחי, נשי ושיקי. השרשרת המפורסמת, שהיא קראה לה 'שרשרת מזל טוב', היא אחת הבסט סלרס שלנו כבר 15 שנה. סוזן סרנדון, מריל סטריפ ואחרות ענדו אותה".

 

לורן דארל. ''הלקוחה של המותג היא אישה עצמאית וחופשית''
לורן דארל. ''הלקוחה של המותג היא אישה עצמאית וחופשית''

 

 

 

 

גם בחירת הפרזנטוריות לקמפיינים של המותג נעשית בקפידה. ג'יין סימור, ברוק שילדס, כריסטי טרלינגטון, נסטסיה קינסקי, שרלוט גינזבורג וכעת רובין רייט – כולן נשים בוגרות המשדרות שלווה ומתחזקות תדמית של מוזות בשלות יותר מאשר "הפנים של הרגע". מצד אחד הן מספקות תו תקן איכותי, אך מצד שני יש כאן סכנה להיתפס כמותג לזקנות.

 

"מה המשמעות של גיל כיום?", אומר דארל בתגובה. "זה המספר שמצוין בדרכון או הרושם הכללי של אישיות ונראות? נערות צעירות רוצות ללבוש את בגדי האמהות שלהן, ולהפך. הדוגמה הטובה ביותר היא ההצלחה של תיק 24H. 'איט באג' שנראה על תלמידות בנות 14 וגם על האמהות ואפילו הסבתות שלהן. הדרך שבה בגד או אקססורי נתפסים תלויה במי שלובשת אותם ובאישיות שלה, לא בגיל".

 

מיהי, אם כן, הלקוחה של ז'ראר דארל?

"הלקוחה של המותג היא אישה עצמאית וחופשייה. היא מנהלת בהצלחה את חיי המשפחה שלה, כמו גם את הקריירה המקצועית. יש לה כמה תפקידים שהיא צריכה למלא בעת ובעונה אחת, הופעתה החיצונית חשובה לה והיא יכולה לשנות אותה בהתאם לצרכיה".

 

 

קולקציית החורף של ז'ראר דארל
קולקציית החורף של ז'ראר דארל

 

 

הכול הולך עם הכול

 

תיקי עור, נעליים, בגדים, אקססוריז, כובעים ומשקפי שמש – הקולקציה של ז'ראר דארל מציעה מענה נרחב מכף רגל ועד ראש, מהבוקר ועד הלילה, עם פריטים שעוצבו בדיוק מושלם. הקיץ בחרו במותג בצלליות רפויות החובקות את הגוף ברכות ומשדרות נשיות עדינה ונחשקת. בשבועות הקרובים תנחת בחנות בכיכר המדינה גם קולקציית החורף החדשה.

 

מה נראה בקולקציית החורף?

"קולקציית החורף כולה מושפעת משנות ה-70. בניגוד למזג האוויר החורפי, הדגש הוא על קודים שמחים ואופטימיים של זמננו: צבעים עמומים אך אינטנסיביים, ושילוב של הדפסים גרפיים, משבצות ופסים, עבודות טלאים, עור והרבה סריגים נוחים. החדשות הטובות לחורף הבא הן שהכול הולך עם הכול".

 

מחירים: 2,600-300 שקל.

 

להשיג בז'ראר דארל, ה' באייר 14, כיכר המדינה, תל אביב. טל' 03-6917628.

 

 

השורה התחתונה

מדד האיכות: גבוה, בדים טבעיים בתפירה וגימורים משובחים.

מדד השיק: טוב. מינון מדויק של טרנדיות ועל-אופנתיות.

למי מתאים: לנשים בוגרות ואנינות טעם עם יכולת כלכלית גבוהה מהממוצע.

מידות: 46-36.

כמה להוציא: החל מיום רביעי הקרוב תימכר כל קולקציית הבגדים ב-50 אחוז הנחה, ואז תוכלו לרכוש שמלות מקסי ממשי, למשל, ב-1,050 שקל.