שוק מותגי הספורט חווה בשנים האחרונות תחייה מחודשת, עם שובם של שמות איקוניים כמו ריבוק ואל איי גיר לזירת האופנה. בגרסתם הנוכחית הם ממותגים לא רק כאביזרי ספורט פונקציונליים, כי אם כחברות אופנה בעלות מורשת סטייל נצחית. מסלול זהה עושה בשנים האחרונות גם מותג האופנה Hummel (מגרמנית: דבורה), שנוסד בהמבורג ב-1923 כחברה לנעלי כדורגל עם סוליה משוננת, מהסוג שזכה בישראל לשם הלא סקסי בעליל "נעלי פקקים". במהלך השנים הפך המותג לפופולרי דווקא בקרב שחקני כדוריד, אך לא פרץ מתחום הלבשת הספורט.

 

ב-1980 נקנה Hummel על ידי חברה דנית ועבר תהפוכות רבות. המרכזית שבהן היתה פיתוחו של קו האופנה של המותג, שהפך לאהוב על היפסטרים מעודכנים ברחבי העולם. בשבוע שעבר נחתה הבשורה גם בישראל, עם פתיחתה של חנות ראשונה המתמקדת בקו האופנה של המותג ברחוב שינקין בתל אביב (חנות נוספת, המתמקדת במוצרי הספורט של המותג, נפתחה לפני כשנה בראשון לציון). בדומה למותגים אחרים הפועלים על קו התפר שבין אופנה לפעילות ספורטיבית (כמו אדידס ונייקי), גם כאן הוחלט על פיצול הכרחי בין התחומים. "בהתחלה התמקדנו בקו הספורט, אבל מהר מאוד גילינו דרישה של הלקוחות גם לפריטי אופנה", מספר היבואן הישראלי אבנר דרורי, בעברו שחקן כדוריד ומאמן נבחרת הכדוריד של הפועל ראשון לציון, הקבוצה שבה טופח גם הדוגמן והשחקן לשעבר דודי בלסר.

 

  (צילום: באדיבות רשת Hummel )

 

 

דרורי אולי מבין בספורט, אבל באופנה צפוי לו עוד יום לימודים ארוך. הבחירה לפתוח את החנות החדשה בעיצומן של מכירות סוף העונה מביאה אליו לקוחות מזדמנים רבים, כפי שהוא מציין, אך פוגעת במיצוב של המותג. על כך יש להוסיף קולקציה מקרטעת המורכבת מאוסף חלקי של פריטים. דרורי מודע לכך, ומציין כי בעוד חודש וחצי צפויה להגיע קולקציית הסתיו במלואה.

 

כרגע נראה שמחלקת הביגוד זקוקה לקניין בעל טעם משובח, שמבין דבר או שניים ברטרו. בפרסומים זרים של המותג ניתן לראות את הקריצה הנוסטלגית ללקוחות יודעי ח"ן, אך זו אינה באה לידי ביטוי בפריטים שבחנות. עדיין, בנבירה מאומצת אפשר לאתר מעט פריטים נאים, כמו מכנסיים זהובים עם פס שחור והדפס של דמות יפנית לאורך הקרסול או חצאית מיני מחתיכות בדים בצבעי ניאון. גברים ימצאו מגוון חולצות טי חמודות, עם הדפסים גרפיים ולוגו של הדבורה העוקצנית.

 

 

  (צילום: באדיבות רשת Hummel )

 

 

בינתיים יכולים המבקרים בחנות להתנחם בקו הנעליים של Hummel לנשים ולגברים, שזוכה כאן לייצוג מכובד. על קיר שלם מסודרות זו לצד זו נעלי סניקרס נמוכות או בגובה הקרסול, העשויות עור, קנבס או ניילון במגוון צבעים רחב ומציגות את הסמל המורכב משני ראשי חצים עוקבים. בסמוך להם מוצגת גולת הכותרת של המותג: כפכפים המותאמים לכף הרגל בטכנולוגיה הלקוחה מתחום האורטופדיה. את הכפכפים, שמגיעים במבחר צבעים, מחממים בתנור בחום של 100 מעלות למשך שתי דקות ואז מניחים עליהם את הרגל כדי שיקבלו את צורתה. מחירם, 130 שקל, אינו זול.

 

מחירים: נעלי סניקרס נמוכות 349-279 שקל, נעלי סניקרס גבוהות 479-329 שקל, כפכפי אצבע 129 שקל, חולצות 300-70 שקל, מכנסיים 400-119 שקל.

 

להשיג בשינקין 11, תל אביב. טל' 03-7261818 או באתר האינטרנט של המותג .

 

השורה התחתונה

מדד האיכות: סביר, בדומה למותגי ספורט אחרים.

מדד הסטייל: קו הנעליים מקפיץ את הממוצע המדשדש של החנות.

למי מתאים: בעיקר לצעירים שמחפשים מותג בינלאומי ישן-חדש שאין לאף אחד אחר בארץ.

כמה להוציא: 500 שקל יספיקו לזוג נעליים מוצלח פלוס מנוחה באחד מבתי הקפה הסמוכים.