תחושת החמצה אופפת את המטייל בין קולבי קולקציית סתיו-חורף 2011-2012 של ענקית האופנה השבדית H&M שהוצגה הבוקר. לאחר קולקציית קיץ צבעונית בעלת שיק רענן ולא מעט פריטים שנשים רבות חמדו, קולקציית הסתיו החדשה תיאלץ את הלקוחה הישראלית לברור בפינצטה את הפריטים המוצלחים שבאסופה החורפית, אם כי עין מיומנת תמצא לא מעט כאלה.

 

פריטי העונה הבאה רואים אור במקביל להכרזת הרשת מהבוקר על שיתוף הפעולה עם בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה. קשה לחשוב על תאריך סימבולי מהיום - 21 ביוני, היום הארוך ביותר בשנה - להשקת קולקציה שמתחילה בדיוק בנקודת השיא של הקיץ. ההשראה נותרה סביב שנות ה-70 העליזות, אלא שבחורף הקרוב היא מקבלת טוויסט אלגנטי, נוסטלגי, שמרני ובל נכחיש, די כבד. כמעט כמו צ'ולנט של שבת גשומה.

 

חצאית משבצות באורך מידי המדגדגת את קו הברך הוצגה לצד קרדיגנים סרוגים בצבעי ורוד בייבי וגווני אדמה – שמעלים בזיכרון את דמותה של הסטודנטית הירושלמית חנה גרינבאום, גיבורת ספרו של עמוס עוז "מיכאל שלי" (מחווה לשבוע הספר העברי?). ביגוד פרקטי, נוקשה, שיש מי שיראה בו רטרו-שיק חסוד וסקסי. זה ממשיך בחליפת מכנסיים משובצת ומיושנת למדי. לצד אלו, ניצבת שמלת זמש מקסימה ללא שרוולים בצבע חום כהה, עם רוכסן מוסתר התפור לאורכה ושני כיסים קדמיים.

 

 

  (צילום: אנדראס סודין)

 

 

נקודות האור בקולקציה מבזיקות כשב-H&M בוחרים להוביל את ההשראה המרכזית לכיוון יותר הומוריסטי, או לתרגום קליל יותר. למשל, בז'קט משי שזכה להתהדר בגזרת טוקסידו קלאסית ובצבע כתום חמרה. הבחירה להשתמש בחומר רך כמו משי מעניקה לז'קט נפילה יפה על הגוף ותרגום מחודש ומקורי. מוצלחות הן גם השמלות בסגנון רטרו, שמרפרפות לסוף שנות ה-60 – אחת מהן באורך הברך עם שרוולי שלושה רבעים ובהדפס של נקודות צבעוניות שכאילו נמרחו בצבעי מים בגווני צהוב וסגול, עם שורת כפתורי זהב לאורכה.

 

הקולקציה שהוצגה הבוקר היא חלקית, אך הפריטים בה נבחרו כפריטי מפתח המבשרים על הבאות, ובעיקר על הקניינות המקומית. חבל לגלות שאחרי עונה שחונה בקו הגברים, גם החורף מתגלה כסוער בקושי. בדיוק כמו החורף המקומי. קו החליפות שומר על הגחלת, ולצדו נצפו פריטים בעלי נגיעות מעניינות, כמו ז'קט צמר אפור עם שרוולים בצבע קאמל או חולצת משבצות קטנות בצבעים כחול, אדום ולבן, עם צווארון בצבע לבן. בלטו לטובה נעלי סניקרס שחורות בגובה הקרסוליים עם שרוכים צהובים, שנראות כמו פרשנות מגניבה למגפי סקינהד אופנתיים מתחילת שנות ה-70. קניינות נועזת יותר, כפי שניתן לגלות בסניפי המותג באירופה, תוכל לחזק את קו הגברים הפונה לקהל צעיר וטרנדי, החשוף היום יותר מתמיד למגמות האופנה בעולם.

 

 

  (צילום: אנדראס סודין)

 

 

השינוי הגדול לטובה בולט בקו האביזרים, עם פריטים משלימים כמו כובע לבד רחב תיתורת עם סרט קטיפה שחור, או ענק וצמיד מתכת במראה מינימליסטי של חצי עיגול בגווני זהב וכסף. אוסף הצעיפים והתיקים מציע מגוון רחב של סגנונות: מקלאץ' ותיקי צד קטנים לערב ועד תיקי יום גדולים לנשים.

 

האם קברניטי המותג נחים על זרי הדפנה ובטוחים בכוחו של המותג למכור ללקוחות כל דבר? או שמא מדובר בקניינות עיוורת או סתם בקולקציה לא מוצלחת? כל התשובות נכונות ואף אחת לא. "אני אוהבת במיוחד את הקולקציה הזו כי כל כך קל ללבוש אותה", אמרה ראש מחלקת העיצוב אן סופי יוהנסון. "היא בוגרת מצד אחד, אבל עדיין עכשווית ועם גישה אופנתית נפלאה מצד שני. פריטים שהם קלאסיקות אופנתיות עם גזרה, צורה וסטיילינג חדשים". אולי, אבל העונה גם זה לא מספיק.

 

מחירים: חולצות 250-30 שקל, מכנסיים 350-60 שקל, חצאיות 500-60 שקל, ז'קטים ומעילים 900-90 שקל, סריגים 500-60 שקל, שמלות 350-80 שקל, אביזרים 360-30 שקל.

 

 

  (צילום: אנדראס סודין)

 

 

השורה התחתונה

מדד האיכות: אין הפתעות – סביר, בדומה לרשתות אופנה אחרות.

מדד השיק: בינוני. קולקציה שתצליח בעיקר בקרב נערות היפסטריות או נשים בוגרות.

למי מתאים: לכוווווווווווולם.

כמה להוציא: 500 שקל יספיקו לכן לשניים או שלושה פריטים לפתיחת העונה.