כבר שלוש עונות שפריטי מעצבת האופנה האמריקאית סינתיה וינסנט נמכרים בהצלחה בבוטיק ורנר בתל אביב. מבסיסה שבלוס אנג'לס, וינסנט מעצבת בגדים שישראליות אוהבות במיוחד. אולי זה האקלים הזהה וסגנון הלבוש המשוחרר, אולי זה הרצון שלנו להיות "הוליווד" – או לפחות להצמיח כנפי מלאכים שייקחו אותנו לאמריקה. "אחרי אקנה, זה המותג הכי נמכר בבוטיק", מאשרת בעלת הבוטיק שירה דולינגר.

 

המותג Twelve Street by Cynthia Vincent הושק ב-2003 ונקרא על שם הרחוב בלוס אנג'לס שבו נולדה וגדלה המעצבת. לתחום האופנה היא התוודעה כבר בגיל צעיר. לאחר לימודים בקולג' אוטיס לאמנות ועיצוב בלוס אנג'לס, ולאחר מכן בבית הספר הגבוה לעיצוב פרסונס בניו יורק, פתחה ב-1993 את המותג St. Vincent. עשור לאחר מכן השיקה את המותג הנוכחי, שמתמקד בשמלות ערב לצד בגדי קז'ואל ובקו אביזרים רחב הכולל נעליים ותיקים. "כאשר הקמתי את המותג הבחנתי שיש לנשים צורך גדול מאוד בבגדים שיהיו בטרנד מבלי להיות טרנדיים מדי", היא אומרת בריאיון בלעדי ל-Xnet. "רציתי ליצור אופנה שתלווה אותן למשך כמה שנים ולא רק לעונה אחת".

 

 

''הלקוחה שלי היא שילוב של כמה סגנונות – קצת בוהמיינית, קצת מודרנית, סקסית ואופנתית'' (צילום: סטיב פורס )
''הלקוחה שלי היא שילוב של כמה סגנונות – קצת בוהמיינית, קצת מודרנית, סקסית ואופנתית'' (צילום: סטיב פורס )

 

 

קולקציית אביב-קיץ הנוכחית בעיצובה ממחישה היטב את יכולתה לתרגם השראות צועניות ושבטיות לפריטים אינטליגנטיים, שהם בוהמיינים בלי ליפול למלכודת הסמרטוטיות שהיתה עלולה ללכוד מעצב אחר. דוגמה מוצלחת לבובו-שיק (סגנון בורגני-בוהמייני) של וינסנט היא שמלת קומות באורך מקסי העשויה שיפון בצבע חציל, עם מפתח וי עמוק ושרוולים קצרים. אנסמבל מעניין נוסף משלב בין חצאית בצבע אבן עם כיסים קדמיים למחוך היוצר מראה מפוסל של הגוף. פריטים יומיומיים יותר ניתן לאתר בקו השמלות, הפופולרי במיוחד על הלקוחה הישראלית וכולל שמלת סטרפלס ארוכה בגוון ניוד עם כיווצים באזור המותניים, שמלת סטרפלס קצרה עם שורת כפתורים קדמית בצבע כחול ג'ינס ושמלת כתפיות ירוקה עם הדפס גרפי המזכיר נוצות טווס.

 

הסגנון הבוהמייני שומר על מקומו בהוליווד כבר כמה עונות. להתחזקותו תרמו אושיות אופנה כמו הסטייליסטית רייצ'ל זו ועדר לקוחותיה, אבל גם לווינסנט יש חלק בתופעה – סלבריטאיות כמו אשלי אולסן, גווינת פאלטרו וסקרלט ג'והנסון מחזיקות לא מעט פריטים של מותגה בארון הבגדים שלהן. "חשוב לי ליצור פריטים סקסיים, שיתאימו לנשים מבוקר עד ערב", מסבירה וינסנט, בשנות ה-40 לחייה. "הפריטים שלי נמכרים מטוקיו ועד תל אביב. הלקוחה שלי מתייחדת בכך שהיא שילוב של כמה סגנונות – קצת בוהמיינית, קצת מודרנית, סקסית ואופנתית".

 

 

''קולן של נשים נשמע היום חזק יותר בעולם האופנה'' (צילום: סטיב פורס )
''קולן של נשים נשמע היום חזק יותר בעולם האופנה'' (צילום: סטיב פורס )

 

 

למרות שבישראל היא עדיין נתפסת כמותג ייבוא זעיר, בעולם סינתיה וינסנט היא כבר סיפור הצלחה. לדבריה, הנשים מתחילות לתפוס כעת כוח מרכזי כמעצבות בתעשיית האופנה. "קולן של נשים נשמע היום חזק יותר", היא אומרת ומתכוונת למעצבות אופנה כמו פיבי פילו מסלין או מיוצ'ה פראדה. "אנחנו מייצגות את שני הצדדים – מעסיקות שמספקות מקומות עבודה בתעשייה, כמו גם הקהל שצורך אותה".

 

כרגע נמכרים עיצוביה של וינסנט ב-23 מדינות, ובהן ארצות הברית, אנגליה, אוסטרליה, לבנון, מצרים ויפן. בשנה שעברה היא אף הוזמנה על ידי קמעונאית האופנה האמריקאית טארגט לעצב קולקציה ייעודית לרשת, הזמנה לה זכו בעבר מעצבים כמו חוסיין שאלאיין ואלכסנדר מקווין. "זו היתה חוויה מדהימה" היא מספרת. "מצאתי שהעיסוק בהבנת העסק שלהם והחשיבה על איך להתייחס לבגד כמוצר הם מאוד מעוררי השראה. הבונוס הגדול היה שמכרנו את הקולקציה בשבע שעות בלבד".

 

מחירים: 2,000-800 שקל

 

להשיג בוורנר. אלפסי 33, תל אביב, טל' 03-5186681; דיזנגוף 216, תל אביב, טל' 03-5220992.

 

השורה התחתונה

מדד האיכות: טוב מאוד. זהו מותג ביניים השומר על איכות בדים ורמת גימורים נאותה.

מדד השיק: רק אם אתן חובבות את השיק הבורגני-בוהמייני. אם לא, עדיף שלא תנסו את זה לבד בבית.

למי מתאים: בעיקר לנשים גבוהות, אבל לא רק. הסגנון המשוחרר של הפריטים מתאים לכל מי שרוצה להרגיש, ולו לרגע, שהיא בחופשה.

כמה להוציא: המותג לא זול. ב-1,500 שקל תצאו עם שמלה יפה באיכות טובה, שתלווה אתכן לכמה קיצים.