בשבוע שעבר חשף דיוויד בקהאם פרטים נוספים על קו ההלבשה התחתונה שהוא עתיד להשיק בנובמבר. בכך מצטרף הכדורגלן בן ה-36 לרשימה ארוכה של ידוענים (ובהם, כמובן, גם אשתו ויקטוריה) המתעלים את כוחו הכלכלי של שמם לטובת קריירה בתחום האופנה. דוגמנית העל קלאודיה שיפר החליטה גם היא לנסות את מזלה בתחום, וסיפרה בגיליון האחרון של ווג האמריקאי כי בקרוב תשיק קו סריגי קשמיר בעיצובה תחת המותג Iris Von Armin.

 

כאמור, אין מדובר בטרנד חדש. מאז התבססות מעמד העל של הסלב בתרבות העכשווית בוחרים רבים מהכוכבים להתפרש על פני מספר תחומים יצירתיים. לכאורה מדובר בסיכון – כישלון בתחום האופנה יכול לפגוע בפופולריות הכללית של הידוען - אך בפועל מתברר שוב שאין דבר שמוכר יותר משם מפורסם. בחרנו את עשרת מותגי הסלבס הבולטים, אלו שמדגימים באמת איך מתרגמים את השם לסגנון, שמתורגם לכסף.

 

גוון סטפאני: L.A.M.B

 

גוון סטפאני אומנם אינה חלוצת המגמה, אך היא נמצאת בסצנת האופנה מאז תחילת הקריירה שלה כסולנית להקת No Doubt. את המותג השיקה ב-2003, והוא נחשף לראשונה בשבוע האופנה בניו יורק ב-2004 וזכה מיד לביקורות מפרגנות. בדומה לסגנון הלבוש של סטפאני עצמה, הקו משלב אופנת רחוב יפנית עם השראות מגואטמלה, ג'מייקה והודו, וכולל פריטי לבוש, נעליים, שעונים, תיקים, בשמים ואקססוריז. ב-2005 השיקה סטפאני קו נוסף בשם Harajuku Lovers.

 

 

האחיות אולסן. מזוהות עם הבוהו-שיק (צילום: gettyimages)
האחיות אולסן. מזוהות עם הבוהו-שיק (צילום: gettyimages)

 

 

מרי קייט ואשלי אולסן: Elizabeth & James, The Row

 

התאומות הבלונדיניות כבר בנות 25, ומגלגלות מיליונים עם מותג האופנה המצליח שיצרו. טעמן הבוהמייני, שנוטה לבגדים רפויים וגדולים המשלבים סגנון עתיק עם חדש, התגבש לשני מותגי אופנה: קו הקזו'אל Elizabeth and James וקו שמלות הערב The Row. על השטיח האדום הן אומנם מפציעות לפעמים בתלבושות תמוהות, אך פריטי הלבוש, האקססוריז, הנעליים והתיקים שהן מעצבות מסחריים מספיק בשביל לקלוע לסגנון נשי מחוספס. במקרה שלהן, מה שהחל כזרוע שיווקית משומנת הפך למותג אופנה לגיטימי שמועמד השנה לפרס היוקרתי של ה-CFDA.

 

שון דידי קומבס: Sean John

 

פי דידי, פאף דאדי, פאפי, או איך שלא תקראו לו – זמר ההיפ הופ מרובה השמות מטפח קריירת עיצוב רצינית, ואף זכה בפרס CFDA ב-2004. מותג הגברים שלו, Sean John, קיים מ-1998 ודובק בסגנון ספורטיבי יומיומי הזוכה לביקורות טובות. ב-2003 נקלע קומבס לבעיות כשנודע כי מפעליו בהונדורס אינם חוקיים, אך לאחר שירד מהכותרות המשיך המותג לעבוד ולצבור מעריצים. ואגב, ב-2008 השיק קומבס בושם בשם I Am King, ולתפקיד הפרזנטורית שלו נבחרה לא אחרת מבר רפאלי.

 

 

ויקטוריה בקהאם עם קרל לגרפלד. מדגמנת את השמלה בעיצובה גם בחיים (צילום: gettyimages)
ויקטוריה בקהאם עם קרל לגרפלד. מדגמנת את השמלה בעיצובה גם בחיים (צילום: gettyimages)

 

 

ויקטוריה בקהאם

 

הברווזון המכוער של עולם האופנה החלה את דרכה כפוש מהספייס גירלס, המשיכה אותו כאשתו של דיוויד בקהאם, וכיום היא מטפחת קריירה מצליחה כמעצבת אופנה מתוחכמת האהובה על חברותיה המפורסמות. כסלב בדרגה נמוכה יחסית, בקהאם התקשתה בתחילה לעשות את המעבר לעולם האופנה – אך ההתמדה השתלמה וכיום היא אחראית לקולקציה שלמה הכוללת גם קו שמלות ערב וזוכה לביקורות אוהדות.

 

ג'סטין טימברלייק: William Rast

 

מותג האופנה של הזמר והשחקן ג'סטין טימברלייק (בשיתוף חבר ילדותו טרייס איילה) הושק ב-2005 כקו ג'ינסים בלבד, אך עד מהרה התרחב לתחומי לייף סטייל נוספים תוך שמירה על סגנון המושתת על מורשת הג'ינס האמריקאי ותרבות האופנוענים. ב-2006 הוצגה קולקציית המותג הראשונה בשבוע האופנה, ובסיומה עלה טימברלייק על המסלול לקול תשואות הקהל. ב-2008 נוספה למותג גם קולקציית בגדי נשים, והוא יצא בקמפיין פרסומי ראשון: תמונה של טימברלייק מחופש ללוחם חופש והסלוגן "שמי הוא וויליאם ראסט".

 

 

קמפיין של ג'סיקה סימפסון. מותג המגלגל מאות מיליוני דולרים
קמפיין של ג'סיקה סימפסון. מותג המגלגל מאות מיליוני דולרים

 

 

ג'סיקה סימפסון: Jessica Simpson Collection

 

לא לגמרי ברור האם ג'סיקה סימפסון באמת אחראית לעיצוב הקולקציה שלה, אך כך או כך – מדובר במוצר מצליח המגלגל מאות מיליוני דולרים. בניגוד לקריירות המשחק והשירה הכושלות שלה, מותג האופנה שהושק ב-2007 הפך להיסטריה בקרב נערות אמריקאיות (שאף מתגנדרות בשמלותיו לנשף הסיום המסורתי והמושקע). גם הביקורת התקשורתית על משקלה העולה ויורד של סימפסון לא פגעה במכירות המותג על שמה, שדיווח בשנה שעברה על מחזור כספים הגבוה מ-750 מיליון דולר. כן, לפי הנתון הזה סימפסון נמצאת במרומי התעשייה, בקרבה מפתיעה למעצבים מבוססים כמו מייקל קורס ודונה קארן. והסגנון? אמריקאי ומתקתק בדיוק כמו התדמית של סימפסון.

  

שרה ג'סיקה פרקר: Bitten

 

למרות שלבגדים שהופיעו ב"סקס והעיר הגדולה" אחראית הסטייליסטית פטרישיה פילד, זו דווקא שרה ג'סיקה פרקר שהפכה בזכות הסדרה לאייקון אופנה בינלאומי. השחקנית, שלנצח תיזכר בתור קארי בראדשו, מינפה את דמותה לסגנון אופנתי המלווה אותה בכל הופעה על השטיח האדום, וקנתה לעצמה מקום של כבוד בסצנה. ב-2007 חברה פרקר לרשת סטיב אנד בארי'ס והשיקה קו עיצוב זול בשם Bitten, שהתאפיין בסגנון קז'ואל ספורטיבי ותומחר בלא יותר מ-20 דולר לפריט. הקו לא שרד, אך מאז פרקר רק השתדרגה ונבחרה לשמש כנשיאה ומנהלת העיצוב של בית האופנה האמריקאי הלסטון. כיום היא מעצבת את Heritage, הקו השני שלו המותג (המעצב מריוס שוואב אחראי לקו הראשון), לצד פריטים איקונים השאובים מארכיב בית האופנה.

 

ביונסה: House of Deréon

 

כבר כשהיתה ביונסה סולנית להקת הבנות דסטניז צ'יילד גרר סגנונה תשומת לב רבה, אך זו היתה שלילית ברוב מוחלט של המקרים. מכיוון שאמה, טינה נואלס, היתה אחראית להלבשת הבנות, היה זה רק עניין של זמן עד שיקום מותג המשותף לשתיהן. ואכן, ב-2006 השיקה ביונסה, ביחד עם אמה ואחותה, את House of Deréon, המבוסס על אבולוציית אופנה של שלושה דורות במשפחה ומושפע ממוזיקת היפ הופ. כנשות עסקים ממולחות, בנות נואלס בחרו לחשוף את הקולקציה הראשונה שלהן בתוכנית של אופרה ווינפרי.

 

 

Winter Kate של ניקול ריצ'י. מפרחה המונית למעצבת רכה
Winter Kate של ניקול ריצ'י. מפרחה המונית למעצבת רכה

 

 

ניקול ריצ'י: Winter Kate

 

הרבה עבר על ניקול ריצ'י, בתו המאומצת של הזמר ליינול ריצ'י, מאז פרצה לתודעה בתוכנית הריאליטי "החיים הפשוטים" ב-2003. היא התחילה כפרחה נובורישית וחסרת טעם, הסייד-קיק של פריס הילטון, אשר כל קשר בינה לבין אופנה מקרי בהחלט. שמועות שערורייתיות רבות נקשרו בשמה, כולל על ריבים מתוקשרים, הפרעות אכילה ושימוש בסמים. אך בניגוד לרבות מבנות דורה, ריצ'י בחרה להתבגר ולפתח סגנון משובח. את השיער המחומצן והבגדים הפרובוקטיביים החליפו פריטים בוהמיינים, וכאשר התחתנה עם הרוקר ג'ואל מאדן והפכה לאם התחולל המהפך הסופי. ב-2008 השיקה את מותג התכשיטים House of Harlow 1960, ומאוחר יותר גם את מותג ההלבשה Winter Kate – שניהם שומרים על סגנון נשי ורך התואם את זה שלה.

 

 

קלי אוסבורן בקמפיין של Material Girl. לורדס מעריצה אותה
קלי אוסבורן בקמפיין של Material Girl. לורדס מעריצה אותה

 

  

מדונה: Material Girl Line

 

אי אפשר לסיים את הרשימה בלי המלכה האם – מדונה, שממציאה את עצמה כל פעם מחדש כבר יותר משלושה עשורים. כאייקון אופנה אסטרונומי, היא שימשה כפרזנטורית של מיטב בתי האופנה ואף עיצבה קולקציית קפסולה ל-H&M. קו האופנה החדש שלה ושל בתה לורדס, שקיים מ-2010 ונמכר במייסיס, תופס עתה תאוצה ומספק להמונים עוד קצת מאבק הכוכבים של מדונה. באתר המותג נכתב באופן חדש משמעי כי הוא "נוצר על ידי הנערה החומרנית המקורית", אך ישנם גם קולות הטוענים כי מדונה ובתה משמשות כהשראה לקולקציות ולא מעצבות אותן במו ידיהן. כך או כך, הפרזנטורית של המותג היא דווקא קלי אוסבורן, שנבחרה – שימו לב – מכיוון שלורדס מעריצה את סגנונה.