אם בביקורכן האחרון בחוף הים נתקלתם בבחורה הלבושה בבגד ים קולי במיוחד המשלב מראה וינטג' עם אלמנטים של בגדי ערב וגרוב בלתי מתאמץ, כנראה שנחשפתם לאחד מבגדי הים של המעצבת הדנית האנה בלוך. זהו מותג קטן, המנוהל ומתוחזק על ידי אישה אחת ו"כשיש הרבה לחץ בני משפחתי או סטודנטים מפקולטות לאופנה עוזרים לי", אומרת בלוך בשיחה עם Xnet.

 

המותג האנה בלוך הוקם לפני כשלוש שנים, והצליח למקם את עצמו בסל הפריטים הנחשקים. בלוך עבדה שנים ארוכות בבית האופנה הנודע מיסוני, וב-2008 הציגה את קולקציית הביכורים שלה בשבוע האופנה בקופנהגן. בגדי הים שהיא מעצבת הפכו כמעט מיד ללהיט, ולמרות שמדובר במותג חדש הוא נמכר ברחבי העולם, וגם בישראל.  

 

בלוך מנפקת קולקציה ענפה של בגדי ים וחוף, וגורסת כי מלתחת החוף צריכה להחמיא לאישה בדיוק כמו בגדי ערב. פריטיה אפופים ניחוחות וינטג' מלטפים, ומתמקדים בגזרות המוכרות משנות ה-50, ה-70 וה-80 לצד נגיעות עכשוויות. היא מרבה להשתמש בדיטיילים מתוחכמים כרקמות ועיטורי אקססוריז, כאשר התוצאה הסופית שומרת על מינימליזם אופנתי הפונה לנשים שמעוניינות במראה ייחודי הנבדל משלל בגדי הים המקשטים את סניפי הרשתות. עם זאת, חשוב לציין שמחירי הפריטים גבוהים מאוד ופונים לכן רק לפלח שוב מצומצם של בעלות ממון (בגדי הים נמכרים ב-2,800-1,000 שקל ובגדי החוף ב-4,000-1,125 שקל).

 

 

''החיים קצרים מדי בשביל לשקוע במקצוע שלא אוהבים''
''החיים קצרים מדי בשביל לשקוע במקצוע שלא אוהבים''

 

 

בלוך מגלה כי לא חלמה להיות מעצבת אופנה, אך התחילה לעצב לעצמה מגיל צעיר. כשסיימה תיכון פנתה ללימודי אחיות ואף עבדה בתחום, אך במקביל החזיקה חנות קטנה שבה מכרה את עיצוביה. החיים נראו לה בטוחים ומובנים, עד שהתרחשה תפנית טראגית בחייה כשנפטרה אחותה באופן פתאומי. "החלטתי שהחיים קצרים מדי בשביל לשקוע במקצוע שלא אוהבים. עזבתי הכול ונסעתי לרומא ללמוד עיצוב", היא מספרת.

 

בסיום לימודיה קיבלה בלוך הצעה לעבוד בבית האופנה האיטלקי מיסוני, ונשארה שם 12 שנה בתפקיד המעצבת הראשית של קו בגדי הים. ב-2007 החליטה לעזוב את בית האופנה ולחזור לעיר הולדתה. "האמת, שקלתי לעשות שינוי מהותי ולנטוש את עולם האופנה. אך הזדמנות שנקרתה בדרכי השאירה אותי בתחום והחלטתי סופית להמשיך בבגדי ים. הפעם דרך התמקדות בעיצוב 'נישתי', שבו אוכל להשפיע יותר".

 

 

 

 

איך היתה העבודה בבית אופנה מוערך כמיסוני?

"מאוד נהניתי, וצברתי הרבה חוויות טובות – טיולים מרגשים, מסיבות, אנשים מעניינים שהכרתי לאורך הדרך. אני חושבת שהיה לי מזל גדול לעבוד במקום שבו הכול אפשרי".

 

ואיך המעבר לניהול מותג עצמאי?

"זה מאוד תובעני. עכשיו אני מבינה כמה מפונקת הייתי בעבר. קל יותר להיות שכירה. כעת כל פרט הכי קטן הוא תחת אחריותי בלבד. כמובן שיש גם סיפוק גדול, בעיקר אם אני מקבלת ביקורות טובות".

 

בקולקציית הקיץ, "וולקניק" שמה, משלבת בלוך סגנון מודרני קר עם נגיעות אוריינטליות פולקלוריסטיות דרך הדפסי נחש טרנדיים, שיבוצים של פאייטים ואבנים, גזרות עדכניות ככתף אחת, חזיות סטרפלס, בגדי ים שלמים עם דגש על מותן מהודקת ועוד. בגזרת ביקיני המשולשים ישנה גזרה בסיסית קלאסית לצד אחת עם קו מותן גבוה מאוד. בקו בגדי החוף בולטים אוברול סטרפלס שקוף, שמלות חוף אוריינטליות למראה בגזרת מידי וחולצות משי דקיקות.

 

 

''אני יוצרת קולקציה אחת בשנה, והפריטים נועדו לשרוד''
''אני יוצרת קולקציה אחת בשנה, והפריטים נועדו לשרוד''

 

 

בלוך כנה מאוד בכל הקשור לתהליך היצירה. מקורות ההשראה שלה רבים והיא מוצאת אותם דרך טיולים בעולם, שיטוט באינטרנט וסרטים שבהם היא מרבה לצפות. תהליך הגיבוש מייגע ודורש השקעה רבה. "בהתחלה אני מבולבלת ולא יודעת ב-100 אחוז מה אני רוצה. לאט-לאט אני מגיעה להחלטה, וכשזה בא אני חשה מבפנים שזה נכון".

 

האם לדעתך שינה המיתון את הרגלי הצריכה?

"אני חושבת שכן, אבל המצב עדיין לא התקבע והוא ניתן לשינוי. תפקידם של המעצבים הוא לתפוס את המושכות ולהוביל את החברה קדימה, ולא ליצור אינפלציית בגדים שתעמיק את הנזק".

 

היכן את רואה את מקומם של מותגי העל ביחס לריבוי רשתות האופנה?

"אין לי בעיה עם הרשתות כל זמן שהן יוצרות פריטים באיכות סבירה. אישית אני חושבת שזה משעמם לראות את אותם דברים בדיוק בכל העולם, כי אין בזה יצירתיות. ברמה המקצועית, אין ספק שאני חוששת מהמנגנון של יצירת פריטים כה רבים ומשיכת טווח המחירים כלפי מטה – אני יוצרת קולקציה אחת בשנה והפריטים שלי נועדו לשרוד ולא להתנדף".

 

ומה בדבר הלקוחה של המותג? "אני יודעת שמי שבוחרת האנה בלוך היא אישה עם טעם טוב", היא מסכמת בנחישות.

 

להשיג ב-The Brunch. גורדון 17, תל אביב.

 

 

 

 

השורה התחתונה

 

מדד האיכות: איכות בדים ותפירה ברמה הגבוהה ביותר.

מדד השיק: הפריטים נוטפים שיק וסטייל, הכול במסגרת המינימליזם האורבני.

למי מתאים: לנשים בעלות אמצעים שמחפשות את החבילה כולה: שיק, איכות וייחודיות.

כמה להוציא: ב-2,750 שקל ניתן לקנות בגד ים שלם בגזרת סטרפלס עם דוגמת סריגה מזוגזגת בגזרה רפויה ומסתירת בטן.