חלון הראווה של בוטיק פקטורי 54 החדש בקניון רמת אביב עוצב כספריית ענק, שעל מדפיה טמונים אביזרי אופנה. תצוגה נגישה, אגרסיבית בהצהרת הכוונות שלה. "בדרך כלל ללקוחה קל יותר להתקרב לאביזרים, בניגוד לשמלה – שהיא באמת צריכה למדוד", מסבירה מנהלת הרשת יפעת אירני את הבחירה להבליט את קו האביזרים בחנות.

 

הסניף החדש של רשת פקטורי 54 מתמקד בקווים השניים של מותגי על, הזולים ב-40-20 אחוז לערך מהקווים הראשונים ופונים לרוב לקהל צעיר יותר. על פני 220 מ"ר מרווחים בתכנונה של אורלי שרם מוצגים לראשונה בישראל קווי האופנה Z של זניה, מארק של מארק ג'ייקובס, M של בית האופנה האיטלקי מיסוני. לצדם ישנו ייבוא מסודר לגברים של קו Y3 של יוז'י יאממוטו בשיתוף חברת אדידס ושל RED – קו השמלות השני של בית האופנה ולנטינו. המותגים הפופולריים D&G של דולצ'ה וגבאנה ואמפוריו ארמאני של ג'ורג'יו ארמאני (שעד לאחרונה היה בבעלותה של משפחת קפלן מוונדום) זכו לתצוגה הרחבה ביותר במעין חנות בתוך חנות. בעונה הבאה צפויים להצטרף לרשת הקווים השניים של מייקל קורס ומתיו וויליאמסון.

 

זו החנות השישית של הרשת, ונראה כי ההתמקדות בשמות הגדולים של עולם האופנה היא חלק מניסיון להשיב לה את האפיל היוקרתי שהתעמעם עם הזמן. בשנים האחרונות סובלת הרשת מבעיית זהות, ונדמה כי לא החליטה אם היא רשת אופנה לכל המשפחה או בית אופנה עם מחלקות יוקרה. אי אפשר, ולא נכון, לשלב בין השניים. "קניון רמת אביב הוא במה טבעית למותגי יוקרה", אומרת אירני על הסניף החדש. "שמנו דגש על פריטים יותר ייחודיים שפחות בולטים ברשת שלנו, כמו מחלקת חליפות או מחלקת אביזרים גדולה".

 

 

M של מיסוני. הושקעה מחשבה בבחירת הפריטים
M של מיסוני. הושקעה מחשבה בבחירת הפריטים

 

 

סקירה של הקולבים בחנות מגלה כי הושקעה מחשבה מרובה בבחירת הפריטים, תוך ניסיון לקלוע למכנה משותף רחב. למשל, מכנסי אריג קצרים לגברים או מקטורן קל ללא בטנה בצבע מוקה מקו Z של המותג זניה, או שמלת סריג לורקס בגזרת קולר של בית האופנה מיסוני. אך למרות ההתמקדות בקהל צעיר, עדיין לא לגמרי ברור לאיזה ז'אנר של לקוחות פונה החנות. במילים אחרות: בעוד בוטיקים רבים מנסים לאפיין ולבדל את עצמם דרך ניסוח קו סגנוני אישי, בפקטורי 54 פונים לכל אחד. בהנחה שיש לו, כמובן, את האפשרות לשלם 1,690 שקל לחולצת פולו מקסימה של D&G בהדפס פירות צבעוני.

 

כך, לצד ז'קט פוליאסטר כסוף בגזרה צמודה לגוף או שמלת סטרפלס א-סימטרית העשויה 100 אחוז פוליאסטר (המזכיר במגעו טאפט משי) ומעוטרת ברצועת PVC שחורה - שניהם של אמפוריו ארמאני, ניתן לפגוש ארסנל חולצות פרחוניות מסמאות עיניים של D&G לגברים, הנראות כאילו נשלפו מארונו של מושיק עפיה. בטווח הקצר מדובר בדמוקרטיה נפלאה ויכולת הזדהות של קשת רחבה של לקוחות, אולם בטווח הרחוק יש סיכוי שהמהלך הזה יהיה בעוכרי החנות. התמקדות בליבת ערכי המותגים וערכי הרשת, במידה וישנם כאלו, תהפוך את חווית הביקור במקום לעוצמתית יותר ואת הבחירה להיות לקוח של פקטורי 54 לבעלת משמעות.

 

מחירים: חולצות, החל מ-500 שקל; מכנסיים, החל מ-1,290 שקל; שמלות, החל מ-1,200 שקל; חליפות, החל מ-4,290 שקל; אביזרים, החל מ-990 שקל.

 

קומת הכניסה, קניון רמת אביב, תל אביב. טל' 03-6039941. 

 

 

  (צילום: קובי בכר)

 

 

השורה התחתונה

 

מדד האיכות: כצפוי ממותגי יוקרה, איכות הבדים, הגזרות והתפירה גבוהה. לא תתאכזבו.

מדד השיק: בשיא. קולקציות סופר-טרנדיות. חלק מהפריטים שוגרו היישר מן המסלול אל קולבי החנות.

למי מתאים: למי שמבקש לרכוש מותגי יוקרה ורוצה להתלבש בצעקה האחרונה של מילאנו, פריז וניו יורק. כמובן, בהנחה שיש לכם מספיק כסף בחשבון הבנק.

כמה להוציא: צריך לפחות אלף שקל כדי לצאת מהחנות עם פריט ראוי.