בלב קומת הכניסה של חנות קסטרו תל אביב בדיזנגוף סנטר תלויה קונסטרוקציית מתכת גדולה בצורת יהלום, המטילה את צלה על במה שחורה ומעוגלת. קווי מתאר של יהלום נוסף נצבעו בלבן, עוטפים מכל עבר את הבאים לאירוע שהתקיים אמש לרגל השקת קולקציית הקפסולה "יהלום" שעיצב אלון ליבנה לקסטרו. יהלומים הם אולי ידידיה הטובים ביותר של האישה, אבל האם יצליח ליבנה להתיידד עמן גם הוא?

 

זהו שיתוף פעולה ראשון של קסטרו עם מעצב אופנה ישראלי, להוציא את קו הנעליים המצומצם בשיתוף המותג קאפל אוף, שראה אור השנה, ושיתופי פעולה ממוקדים לקידום סרטים כמו "טרון" או "אליס בארץ הפלאות". "אני נרגש שיש באפשרותי לקדם מעצבים צעירים", אומר ל-Xnet גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל משותף בחברה. לדבריו, יש חשיבות רבה לכוח שנמצא בידי חברה גדולה כמו קסטרו, למנף מעצבים צעירים דרך חשיפה לקהל רחב יותר. אך האם מדובר ביריית פתיחה למצעד שיתופי פעולה עם מעצבים שונים, בדומה לאלה שמנהלים מותגי אופנה דוגמת H&M? ימים יגידו. "שיתוף הפעולה עם אלון ליבנה הוא שיתוף פעולה עם אלון ליבנה", הסכימה למסור בלקוניות אתי רוטר.

 

הקולקציה המשותפת נבראה בעקבות זכייתו של ליבנה בריאליטי האופנה "פרויקט מסלול" לפני כשנתיים, כאשר רק בשנה האחרונה מצא ליבנה את הזמן להתפנות לעבודה על הקולקציה בצמוד לצוות מעצבי החברה. התוצאה היא מיני-קולקציה לנשים בת 22 פריטים, הכוללת בגדים, אביזרים ונעליים בצבעוניות אחידה של שחור ולבן עם נגיעות פודרה קלות. במיצג שהתקיים אמש עלה על המסלול צי של דוגמניות בשיער שחור אסוף ומתוח לאחור ומשקפי שמש כהים ומעוגלים. מראה אחיד, קר, מרוחק, גרפי מאוד. כזה המתכתב עם הקווים והגזרות בקולקציה.

 

את המיצג פתחה דוגמנית בגופיית מחוך הדוקה ומכנסי סיגר ארוכים – שניהם בשחור, שיצרו צללית ישרה וחדה. רק כתפיות הגופייה, שעוצבו כרצועות חזייה, העניקו למראה נופך רומנטי ונשי. לניגודיות הזו משקל חשוב בשפת הקולקציה, והיא זו שמעשירה את הפריטים המהוקצעים והתמה האחידה: בדי כותנה רכים מול עורות קשיחים, מוטיבים מעולם הלנז'רי מול פריטים מהמלתחה הגברית ומשחקי שקיפויות מול הדפסים אטומים היוצרים סילואטה חדשה לגוף – כפי שבלט בבגד גוף שחור עם הדפס לבן המזכיר את כתמי הרורשך מקולקציית הקיץ הנוכחית של המעצב.

 

 

קולקציית הקפסולה לקסטרו. יהלומים הם ידידיה הטובים של האישה?  (צילום: דודי חסון)
קולקציית הקפסולה לקסטרו. יהלומים הם ידידיה הטובים של האישה? (צילום: דודי חסון)

 

 

"יש קווי דמיון ברורים מאוד בין הקולקציה האישית שלי לזו עם קסטרו", מאשר ליבנה. "אני עובד על זה מאוד קשה וחשוב לי שיזהו בגד שלי ממרחק". ובאמת, הדגמים בקולקציה מתכתבים עם כתב היד שמנסח ליבנה בהתמדה בשנתיים האחרונות. גם כאן בולטים חיתוכי הגוף הגיאומטריים, השיח בין חלקו הפנימי של הבגד לזה החיצוני והשימוש הנרחב באלמנטים של הלבשה תחתונה, כמו בשמלת קולר שחורה עם ליבית עור הפרושה על החזה כמעין מבנה גיאומטרי ומחוברת לצווארון.

 

עדיין, צריך לזכור כי הקולקציה היא פרי שיתוף פעולה. ליבנה הביא עימו את הכישרון והרעיונות, קסטרו הביאו איתם ניסיון של ייצור להמונים. "ניסינו יותר שאלון יביא את עצמו ואנחנו נעזור להפיק את זה, מאשר להפוך אותו למסחרי", מסבירה מעצבת האופנה גפן רוזן מירון מקסטרו. "אלון הביא פריטים מורכבים מאוד, ובתהליך ארוך של קרוב לשנה עבדנו על בחירת בדים, שילובי רקמות ופיתוח הרעיונות שלו". רוזן מירון מספרת כי העבודה עם ליבנה הפגישה אותה עם חומרים חדשים והיתה שונה מזו שהיא רגילה לה בחברה. "לדוגמה", היא מציינת, "בעיצוב שמלת פרנזים העשויים חרוזי יד. דרך העבודה למדנו כיצד לעבוד עם ליביות של עור וחיתוכי לייזר מיוחדים. אלון בנה את האבטיפוס ואנחנו עשינו את הפולו-אפ".

 

אין ספק כי שיתוף הפעולה עם ליבנה תורם למעמדה של קסטרו כחברה פורה בשוק המקומי, המחזיקה ביכולת להירתם לעידוד מעצבים צעירים. אך הקולקציה משמשת את קסטרו גם כקוד גישה לקהל חדש, המחפש פריטי לבוש ברמה גבוהה יותר מההיצע המסחרי שהם מנפיקים מדי עונה. וכמובן, קריצה לברנז'ה התל אביבית והאופנתית שליבנה שייך לה ושקסטרו משוועת להפוך לחלק ממנה. מספיק היה להביט בקהל שפקד את האירוע: ממעצבי אופנה כלוסי דויד, ששון קדם, גדי אלימלך והגר אלמביק, ועד דמויות מפתח מסצנת חיי הלילה התל אביבית כמו הדראג קווין קיי לונג (המעצב והפרפורמר אבי קיי), מפיק המסיבות יונתן ואנונו ולהק טרנסג'נדריות בראשותה של הזמרת ניקה. נדמה כי בקסטרו מצאו סוף סוף את היהלום הנוצץ ביותר שלהם העונה.

 

מחירים: חולצות 299-139 שקל; שמלות 899-199 שקל; מכנסיים 199 שקל; אביזרים 599-189 שקל; מחוך 459 שקל.

 

להשיג בסניפים נבחרים של רשת קסטרו ברחבי הארץ.

 

 

 

השורה התחתונה

 

מדד האיכות: ביחס למותגי אופנה מסחריים, הפריטים שעל הקולב עושים קולות מאנפפים.

מדד השיק: קולקציית קפסולה שוודאי תעשה את דרכה לבחורות הנכונות.

למי מתאים: לנשים צעירות שאספרגוס הוא לא רק ירק עבורן, אלא מבנה גוף.

כמה להוציא: 800 שקל. תוכלו לצאת עם שני פריטים לפחות או עם שמלה משובחת מהקולקציה. מספיק כדי להעביר את הקיץ הזה בשלום.