אירוויזיון 1976, האג שבהולנד: שלישיית שוקולד מנטה מסטיק עולה לבמה עם השיר "אמור שלום", ומיד ברור שמדובר בהצלחה בינלאומית. שלוש יפהפיות במערכות לבוש לבנות שיצר גדעון אוברזון, זזות בתנועות מתואמות להפליא. במרכז ניצבת ירדנה ארזי, לבושה מכנסיים רחבים הנראים לרגעים כחצאית מקסי וחולצה לבנה שעליה עליונית פרנזים מבד תואם. משמאלה לאה לופטין במכנסיים זהים ובחולצה עם מפתח קדמי עמוק, שרוולים נפוחים וחגורת מותן הדוקה; ומימינה רותי הולצמן, גם היא באותם מכנסיים ובחולצה בגזרה הדומה לזו שלובשת לופטין. לכל אחת מהן פרח בצבע שונה על החולצה. הן מציגות שלמות ישראלית רעננה, ובגדיהן העדכניים משדרים טוהר ותמימות אין קץ. אי אפשר לחשוב על ייצוג הולם יותר למדינה הצעירה.
שוקולד מנטה מסטיק היא ללא ספק מסמליה הבולטים של ישראל בשנות ה-70. הרכב הבנות פרץ לתודעה ב-1972, והתפרק כשהחליטה ירדנה ארזי לפצוח בקריירה עצמאית ב-1978. השלישייה שיקפה במידה רבה את התרבות הישראלית של התקופה – שילוב של תמימות, קורטוב שמרנות, טוהר ואופטימיות, שמירה על כללי הטקס הממלכתיים ובה בעת גם ניסיון לחפש השראות מעבר לים. כך היו גם בגדיהן: שמלות מקסי מג'ינס או בדוגמה פרחונית, מגפי פלטפורמה, מכנסיים מתרחבים – כמעט כל מלתחתן תואמת היטב את רשימת הטרנדים לקיץ 2011. קטעי ההופעות המעטים שהועלו ליוטיוב חושפים תלבושות מרגשות בצללית מחמיאה ומדויקת, כאלו שהיינו שמחים לשחזר ולהכניס לארון. המראה ההיפי של שנות ה-70 זכה אצלן לגרסה ישראלית, מינימליסטית וטבעית.
למרות שעם השנים הפכו שלושתן – ובעיקר ארזי – לאיקונות המזוהות עם התקופה, בשנות ה-70 עצמן הן לא נחשבו למכתיבות אופנה. "היינו בחורות צעירות שעשו את העבודה", מספרת לאה לופטין, "מאוד מחוברות לבמה, מושפעות בתת מודע מעיתונים ומאמנים בחו"ל, אך תמיד שומרות על נאמנות לאופייה ולטעמה של כל אחת מאיתנו. כמו התסרוקות השונות שלנו, כך היה גם טעמנו – שונה, אך שהסתדר נפלא כקבוצה". דורין פרנקפורט, שהלבישה את השלישייה בסוף דרכה, מציינת כי מדובר בעשור מביך שניסה בעיקר לחקות את האופנה בחו"ל. "לכן ניסיתי לבנות איתן קברט ים תיכוני בועט יותר וממלכתי פחות", מסבירה פרנקפורט את המראה שהתאפיין בסגנון גותי רומנטי עם הבלחות מזרחיות.
"לקחנו את הבגדים בהומור ולא באמת הרגשנו מחוברות לנישה הזו", אומרת לופטין, "יחד עם זאת, זכינו לעבוד עם מיטב מעצבי התקופה, שעד היום נחשבים לנכס צאן ברזל בתעשייה המקומית. גדעון אוברזון, דורין פרנקפורט, אופנת ניבה וחברות האיפור רבלון ומרי קוונט היו רק חלק מהשמות שסבבו אותנו". במבט רטרוספקטיבי נראה כי דווקא המראה המעודן והלא דיוותי של שלוש הבנות, השיער הטבעי (רעמת התלתלים של לופטין, השיער השחור החלק – לרוב אסוף בצמות – של ארזי, התספורת הקצרה של הולצמן) והחזות המאופקת ניסחו שפה סגנונית ייחודית ובלתי מצועצעת שהפכה אותן, בסופו של דבר, לסמל הסטייל שהן היום.
עוד במופע שנות ה-70:
חלי גולדנברג - הדוגמנית של העשור
דיזנגוף סנטר - הקניון הראשון בישראל
אופנת הצעירים של ראש אינדיאני