איך זה שהשיער של הדוגמניות בפרסומות לשמפו נראה תמיד מדהים? בבוקרו של עוד יום־שיער־רע החלטנו לשפוך אור על התעלומה ולברר אחת ולתמיד מהו הסוד של דוגמניות השיער, מהם הטריקים של המומחים מאחורי הקלעים, ואיך כל זה יכול לעזור לשיער שלנו להיראות טוב יותר. שלושה מעצבי שיער שמשתתפים תדיר בצילומי פרסומות הסכימו לחלוק איתנו את כל הסודות.  

 

הצבע

 

הבלונד הגולש שבפרסומת הוא בדרך כלל לא צבע השיער שאיתו הגיעה הדוגמנית בבוקר יום הצילומים, וגם אם תקני את קופסת הצבע אותה היא מפרסמת, התוצאה לא בהכרח תהיה זהה. "בצילומים לפרסומת, לא משנה לי אם השיער של הדוגמנית צבוע או טבעי. אני תמיד אעבוד על הצבע ואשנה אותו בהתאם לצורך‭,"‬ אומר עומר אסף, שעיצב את שיער הדוגמניות בפרסומות למותגים כמו קרליין ונטורל פורמולה. "קרה שצבעתי את השיער של הדוגמנית ופתאום על הסט רצו צבע אחר‭,"‬ מספר שוקי זיקרי. "פותרים את זה באמצעות משחקים של תאורה. שמים צלופן בגוון הנכון על פנסי התאורה, ומקבלים את הצבע הרצוי על המסך‭." ‬  

 

החומרים

 

כדי להשיג את המראה הזוהר והבריא, הספרים משתמשים בלא מעט חומרים. "אני משתמש בחומרים איכותיים, בחומרים משקמים ובסיליקונים‭,"‬ מספר מעצב השיער רואי דניאל. "באחת הפרסומות שעבדתי בהן הטיסו לארץ במיוחד מומחה לצילומי שיער, ולפרסומת הזאת השתמשנו באמפולות יקרות ובמוצרים שיובאו במיוחד מחו"ל, שבכלל לא היו קשורות למותג הספציפי שפורסם",‬ הוא מגלה. "בצילומים אפשר להשתמש בכל דבר", מספר זיקרי. "לפעמים מורחים על השיער ספריי שמיועד לגוף ולפעמים מורחים על הגוף ספריי שמיועד לשיש ער. זה צריך להיראות טוב לכמה שעות ולעבור טוב בצילום, ולא משנה אם זה לא אפקטיבי ליומיום‭."‬  

 

התאורה

 

בוודאי שמת לב שבאור יום רגיל השיער שלך נראה אפרורי ומשעמם למראה, ואילו מול המראה בחדר הרחצה, השיער מקבל פתאום ברק מרהיב. הסוד הוא, כמובן, בתאורה: כשאת נמצאת בחלל סגור ומנורה אחת מכוונת היישר אל שערך, הברק שלו פורץ החוצה. וזה בדיוק מה שעושים בפרסומות: "התאורה צריכה להיות חזקה מאוד כדי לחשוף את הברק של השיער‭,"‬ מסביר עומר. "בדרך כלל מדובר בתאורה פתוחה, בלי פילטרים, בדומה לתאורת קולנוע קלאסית. התאורה חמה יחסית ושוטפת את השיער באור, או שהתמונה חשוכה יותר ויש ספוט שמכוון לשיש ער, ואז השיער מחזיר את האור ונוצר אפקט חזק של ברק‭."‬  

 

תעלולי העריכה

 

כולנו יודעות שהדוגמניות במגזינים עוברות מקצה שיפורים באמצעות תוכנת פוטושופ, ומסתבר שגם בצילומים לטלוויזיה אפשר לעשות מניפולציות כיד הדמיון. "יש תוכנות שמיועדות לזה, ואפשר באמצעותן לרטש פריימים‭,"‬ מגלה עומר. "אפשר להעלות את הקונטרסט של הברק, אפשר לשחק עם הצבע, ועם זאת הכי קשה לרטש שיער, כי מדובר בהמון שערות דקיקות ויש עשרות פריימים בשנייה שצריך לעבור עליהם אחד אחד. תודי שאת מופתעת.