Xnet  אנשים  מקומי
טבעונות כהלכתו: החרדי שטוען שלא חייבים בשר ודגים בארוחת שבת
זהר אליה
פורסם: 27.03.18, 03:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות ב-85 דיונים
 
61. קורבנות ,הסבר
שמעון ,   תל אביב   (17.05.20)
יש תקופות בהיסטוריה ששהמונים עושים דברים לא מוסריים או שיגעונות של המונים למשל מילחמת העולם השניה וכל מה שקשור אליה .האנקוויזציה ביני הבניים. מחזות אכזריים של גלדיטורים בזירה ועוד.התקופה של הקרבת הקורבנות היתה אחד מהתקופות האלה.זה צורת פולחן אכזרית שהיתה נהוגה בכל רחבי הגלובוס.העמים בנו בתי מיקדש ושם היה האליל ולו הקריבו בעלי חיים ולפעמים גם בני אדם.אצל האצטקים למשל הכהנים נהגו לעקור מקורבנות האדם את הלב.בבית המיקדש של המיצרים הקדמונים גם היה קודש קודשים שלשם היה ניכנס הכהן כמו אצל בני ישראל .בני ישראל היו להוטים אחרי עבודה זרה והנטיה שלהם היתה לעשות כמינהג העמים שסביבם כמו שלמשל ראינו בחטא העגל שמשה איחר לרדת מההר.מאחר ואי אפשר לעקור מינהג כזה מירגע לרגע כי זה חזק מהם אז אלוקים אפשר את זה .למרות שזה לא הרצון שלו והוא לא מעוניין בזה .צריך להבין שאלוקים מצווה להקריב זה לו הרצון שלו להקריב זה הרצון שלהם הצווי הוא רק על הפרטים איך להקריב ומה .קל להתבלבל בדבר .אם אלוקים לא היה ניכנס לתמונה הם בכל מיקרה היו מקריבים אבל לאלילים ויכלו גם להקריב את בניהם ובנותיהם.שאלוקים מצווה על הקורבנות הוא לא מצווה עליהם להקריב ,אני רוצה קורבנות הוא רק מצווה עליהם לעשות את זה כך ולא אחרת מאחורי הפרטים מיסתתר כניראה היגיון סמוי.מי שיקרא בספר ויקרא יראה שכתוב שם לפעמים לרצונכם.הקרבת קורבנות לאל הוא מינהג טיפשי ומנוגד לרצון האל שלא מעוניין בהרג בריותיו.הקרבת הקורבנות עי בני ישראל היתה יצור כלאיים של עבודה זרה ועבודת ה זו דרגה נמוכה של עבודת ה אבל זה שלב בהיתפתחות של האדם .הרמה המוסרית אז היתה נמוכה.היום אנשים ברמה מוסרית נמוכה נימצאים בכלא .אבל אז רוב הציבור היה כזה.התקופה הזאת היתה קרובה יחסית לדור המבול ששם נאמר על האדם" כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת ליבו רק רע כל היום " הקורבנות הם דוגמא לרע הזה הרמה המוסרית לא היספיקה להיתפתח הרבה.התורה מנסה לפתח את הרמה המוסרית של האדם בהדרגה ולכן היא מתירה דברים שליליים אבל נותנת לזה כללים .כמו כללים איך לחטוף אישה או איך לנהוג בעבד "לא תירדה בו בפרך " היא מתירה לו להרוג בעלי חיים למרות שהיא לו מעונינת בזה אבל ונותנת לזה כללים דיני שחיטה לא לשחוט זה בפני זה ועוד התורה נותנת כללים שהם בדרגה אחת מעל הרמה המוסרית שהאדם נימצא בה היא לא מכבידה עליו יותר מידי ולא מקלה עליו יותר מידי. המטרה של הכללים היא לעשות את זה פחות אכזרי וליצור באדם היתחשבות ולהעלות את הרמה המוסרית .ככל שאתה מיסתכל אחורה בהיסטוריה הרמה המוסרית יותר נמוכה אם נלך רק כ200 שנה אחורה רואים עבדות של שחורים וקולוניאליזים .קל וחומר אם נלך אלפי שנים אחורה לתקופת הקורבנות..זאת הסיבה שיש בתנך הרבה אלימות מצד אחד (עבר)וחזונות עתידיים של שלום בין האדם לבעליי החיים ואדם לאדם מצד שני.אם הדברים מיתפתחים בדרך הנכונה אז הרמה המוסרית עולה במשך הזמן .יכול להיות שזה גם עובר בתורשה בגנים .אולי תינוק בעבר היה יותר אכזרי מרגע הלידה .האדם בעתיד יהיה ברמה מוסרית יותר גבוהה מהאדם של ימנו אם העניינם יתפתחו נכון וזה מה שיאפשר את מה שנאמר בחזונות הנביאים.
62. עור סינטטי
שמעון ,   תל אביב   (17.05.20)
אולי אפשר להכין תפילין מעור סינטטי 2020 17 5
63. חייב להיות כך?
שמעון ,   תל אביב   (19.05.20)
במאה ה19 היה מותר להחזיק עבדים והיום זה אסור. לפני אלפי שנים התורה התירה לאנשים באותה תקופה לאכול כמה מינים של בעלי חיים.האם זה חייב להיות כך גם אלפי שנים אחרי בימנו? 2020 19 5
64. לא כמו בעבר
חיים ,   תל אביב   (23.07.20)
יש כאלה שלוקחים דוגמא מהאבות אברהם יצחק וכו לאכילת בשר.אני חושב שזה לא נכון וגם מסוכן להשליך מתקופה לתקופה .אברהם אבינו חי בתנאי חיים אחרים כימעט מידבריים בלי כל השפע שיש בימנו.והוא חי בתקופה עם השפעות סביבתיות אחרות הקרבת קורבנות אדם ועוד.בימיו גם נהגו להחזיק עבדים ושפחות ואם אני לא טועה גם לו היו עבדים או שפחות או שיפחה .דבר שלא מקובל בימנו.זה הטעות שדע'ש עושים שהם עורפים ראשים הם לוקחים דוגמא מהאבות שלהם שהיתנהגו כך.הם חוטפים נשים למשל נשים יזידיות בנילחמה כמו שעשו פעם ומיתייחסים לשבויים כמו שאבותיהם היתנהגו ורואים איך זה ניראה. 2020 /7/23/
65. מוזר
חיים ,   תל אביב   (01.09.20)
קירות שקופים חשפו את הקשרים בין גורמים במימסד הרפואי לתעשיית החלב ואולי גם הבשר,את כל הניגודי עניינים .אבל אני חושב שצריך לבדוק גם את הקשר בין מישרד החינוך לתעשייה כי לתחושתי יש פה משהו מוזר .אני למדתי בבית ספר דתי ולא הציגו את הדעה של הרמ"בם ועוד חכמים בנושא הקורבנות .ולא חייבים להגיד שאלה הדעות הנכונות אבל זה מיתבקש שלפחות יציגו אותם זה ניראה לי מאד מוזר שלא הציגו את הדעות האלה.ילדים יוצאים מבית הספר וחושבים שאלוקים מעוניין בשחיטות.כניראה שיש קשר בין מישרד החינוך תעשית הבשר וגופי הקשרויות ולכולם אינטרס מובהק שהדם של בעלי החיים והכסף שעושים על גבם ימשיכו לזרום .1.9.2020
66. ?
ron ,   tel avuv   (06.09.20)
רוב הרבנים אומרים שהבשר כשר .לפי התורה אתה צריך לכסות את הדם אחרי השחיטה .כיסוי הדם. איזה כיסוי דם יש בבית מיטבחיים? איך זה יכול להיות כשר? 2020 / 9/6
67. האדם החיה הכי אכזרית
ערן ,   תל אביב   (08.09.20)
בעלי חיים טורפים וניזונים אחד מהשני לא מתוך רוע אלה מיתוך מאבק של הישרדות.האדם הקדמון גם היה במצב כזה (צייד לקט)והוא והיה צריך להרוג לשם השרדות.ההבדל בין החיות לאדם זה שלאדם יש יותר כלים להיתמודד עם המציאות הוא יכול לפתח טכנולוגיה לפתח חקלאות ולגדל גידולים מה שחיות לא יוכולות לעשות.וכך הוא יכול לחלץ את עצמו מצורת הקיום הזאת במידה רבה. לאדם גם יש יותר דעת לפחות אמור להיות לו .ככל שחיות יותר מפותחת רואים שהיא פחות נוטה להזיק.האדם צריך להיות החיה הכי פחות אכזרית ביגלל הסיבות האלה אבל באופן מפליא האדם הוא החי הכי רצחנית סדיסטית ומיתעללת .שמיתעללת וטובחת במיליארדים של חיות לשם אכילה ,רק כדי שידגדג לו בבלוטות הטעם ולא לשם הישרדות .ובנוסף ציד ספורטיבי רק לשם השעשוע. 2020 8.9
68. isis
rmi ,   tel avuv   (09.09.20)
שדאעש שוחטים ועורפים ראשים זה בדיוק כמו שאנחנו שוחטים ועורפים פרות בבית מיטבחיים והם עושים את זה בדיוק מאותה סיבה ,פרשנות שגויה של התורה.עושה רושם שדתיים תמיד חייבים להרוג משהו בשם האלוקים .ואם מישהו יגיד לי שאנחנו הורגים לצורך אכילה והם סתם.אז שיחשוב אם זה היה משנה אם אחרי שהם היו עורפים את הקורבנות הם גם היו אוכלים את הגופות לאחר מכן. ההבדל הוא רק איך העיתונות בוחרת לסקר את המציאות על מה לשים את הדגש ועל מה לא. 9.9.2020
69. שחיטה יהודית
גלי ,   תל אביב   (12.09.20)
אומרים ששחיטה יהודית לא כרוכה בסבל.ראיתי סירטוני שחיטה ורואים שהחיות סובלות ולוקח להם זמן למות ועד אז הם מראים סימנים של סבל.יכול להיות שזה שיטת הרג עם הכי פחות סבל באופן יחסי לשיטות אחרות של הרג שהיו נהוגות באותה תקופה אבל זה עדיין שיטה שכרוכה בסבל והיא רק אכזריתאולי פחות באופן יחסי.
70. לא כשר
ברוך ,   תל אביב   (13.09.20)
ראתי את הסרטון של התחקיר של בית המיטבחיים בחיפה .רואים שם פרה שרואה פרה שחוטה בתא עקידה לא רחוק מימנה .ובנוסף השחיטה של הכבשים היא על סרט נע שכל כיבשה רואה את השחיטה של זאת שלפניה .לפי דיני השחיטה אסור לשחוט חיה כאשר היא רואה את חברתה השחוטה ,אז איך ביכלל אפשר להתחיל לחשוב שזה כשר?
71. ככה זה בטבע
ערן ,   תל אביב   (14.09.20)
יש אוכלי בשר שמצדיקים את ההיתנהגות שלהם בזה שהם אומרים שככה זה בטבע.זה כמו אריה שטורף.אז לידיעתם אריות תננינם ונמרים טורפים גם בני אדם בהודו ובאפריקה כל אחד יכול לברר את העניין (משום מה לא יראו דבר כזה בטלוויזיה).אז אם רוצים להיות כמו אריה אז עד הסוף.זה אומר פעם בה לשלוח לבית מיטבחיים גם בנאדם או שניים להישחט.
72. rambam
david ,   tel aviv   (16.09.20)
הרמבם ועוד חכמים הבינו שמטרת הקורבנות היתה להרחיק את ישראל מעבודה זרה. מידבריהם מישתמע שלא צריך להיתפלל לבית מיקדש שלישי.אם כך למה הרמבם אומר (וגם הרב קוק)על זה שבעתיד הקורבנות יהיו מן הצומח ?משהו פה לא מיסתדר הוא סותר את עצמו.אני חושב שההסבר לסתירה הוא שהוא (וגם הרב קוק)לא הלכו עם האמת שלהם עד הסוף,זה לא מה שהם באמת חשבו .ושהם חששו והרגישו שזה מסוכן להגיד את האמת שלהם.
73. meet rod
Yron ,   tel aviv   (21.09.20)
האדם הקדמון נאלץ לצוד בעליי חיים מחוסר ברירה ,הישרדות בתנאי חיים קשים.בהמשך האדם מצא שיטה מחוכמת יותר והוא למד להחזיק את בעליי החיים ולתת להם להיתרבות.הוא גידל בעלי חיים.וכל פעם שלא היה מה לאכול בימקום לצוד הוא לקח מהחיות שהחזיק והרג ואכל.במשך הזמן המצב של האדם הישתפר בהדרגה היתפתחה טכנולוגיה והאדם למד לגדל יבולים וחקלאות והצורך באכילת בשר לשם הישרדות הלך וירד.אבל למרות זאת האדם הימשיך לאכול בשר ביגלל שזה טעים והמסורת הימשיכה לעבור מאב לבן .התורה נאלצה להתיר את הבשר לאדם כי יצר הדם רע מנעוריו.וכך היגענו למצב של ימנו גידול בעליי חיים בתנאים שהולכים ונהיים גרועים יותר ויותר,תעשייה שרואה בבעלי חיים חפצים ולא יצורים חיים.היום בעליי חיים סובלים יותר מאי פעם למרות שאנחנו חיים בתנאים הכי טובים .יש שפע של מאכלים מכל סוג וטעם ולא חסר דבר. מבחינה מוסרית רק לאדם הקדמון היתה הצדקה מוסרית לאכול בשר.בימנו יש הצדקה לזה באזורים שונים בעולם .אבל לא לאדם שחי בערים.
74. כמו גרעינים
רונה ,   תל אביב   (24.09.20)
בימנו חייהם של בעלי החיים הפכו כאלה זולים .אנשים הורגים בהמות כמו שהם מפצחים גרעינם .זה מטורף לגמרי.למי שאדם דתי אני יכול להגיד שזה ממש ממש בלתי מיתקבל על הדעת שזה רצון האל .והוא גם צריך לקחת בחשבון את ההבדל הגדול בין תנאי החיים בתקופת התנך לתנאי החיים בימנו אם כל השפע שיש בימנו.אני חושב שאנשים דתיים ולא רק הם איבדו את ההגיון ואת שיקול הדעת והם רק ניצמדים לכתוב.לקחת חיים זה דבר גדול וחמור .היום יש זילות גמורה של חיים(בנוסף גריסת אפרוחים חישמול תרנגולות ועוד) וזה נוגד את כל התפיסה הדתית.
75. למה התורה התירה חלק מבעח
גבי ,   תל אביב   (13.10.20)
התורה התירה חלק מבעלי החיים .כי אנשים היו מכורים לבשר.ומיבנאדם שמכור למשהו אי אפשר לידרוש דרישות חמורות.למשל מישהו מכור לסמים אני רוצה ליגמול אותו .אם אני יגיד שאסור לו לעשן סמים יותר זה דרישה שיהיה לו קשה לעמוד בה .ולכן אני יצטרך להיתפשר איתו במצב כזה.אני אגיד לו שמותר לו לעשן סמים קלים יותר ואת הסמים הכבדים יותר אני אאסור עליו.זה מה שהתורה עשתה אם התר הבשר היא התירה את בעלי החיים הנוחים מיטיבעם (הקלים) ואסרה את הטורפים(הכבדים).וכך אני מקל עליו לעשות את השינוי ואחרי שהוא יעשה את השינוי הזה יבוא השלב הבא.
76. "אין שימחה אלא בבשר ויין"
ערן ,   תל אביב   (23.11.20)
חבורה של פושעים מתכננת שוד בנק.השוד מיתבצע במהלך השוד נהרגים אזרחים.השודדים לוקחים שלל של מליונים בלי להיתפס ובלי שיודעים מי הם.הם מגיעים למקום כינוס באיזה בית ושם הם שמחים משיקים כוסות על הצלחת המיבצע ואחר כך יוצאים למסיבה או מועדון לחגוג את האירוע.כן שוד בנק מוצלח משמח אותם.מבחינתם אין שימחה אלא בשוד בנקים. השימחה בבשר ויין היא בדיוק כמו השימחה של השודדים .ביזמן בית המיקדש אנשים שמחו באכילת בשר כי הם ראו רק את האינטרס שלהם.כמו שבעבר אנשים גם שמחו בהחזקת עבדים ורק אחרי אלפי שנים אנשים למדו שלא לישמוח בהחזקת עבדים.לצערנו בימנו גם יש עדיין אנשים ששמחים בבשר ויין שבארועים של חג הם טובחים בבעלי חיים.והשימחה שלהם היא גהינום לאחר.אבל התיקווה היא שביום מין הימים הם יבינו שיש דרכים יותר נכונות לישמוח.
77. תיקשורת
חיים ,   תל אביב   (23.11.20)
העיתונות ,הרדיו והטלוויזיה צריכים לשקף את המציאות בצורה הוגנת או לפחות להישתדל לעשות זאת .בנשיונל ג'יאוגרפיק מראים איך אריה טורף זברה .ואיך להקת זאבים קורעת איילה לגזרים ולא מצנזרים שום דבר.ומראים המון דברים על העולם .אבל אף פעם לא יצא לי לראות בטלוויזיה איך בני אדם טורפים.איך ניראית שחיטה או הריגה של בעל חי למרות שזה מעשה יום יומי שקורה בכמיות מטורפות.פעם"במליון"שנה יראו תחקיר על בית מיטבחיים כניראה כדי לכסות על עצמם שלא תוכל אולי לבוא אליהם בטענות וגם אז התמונות יהיו מצונזרות הם מצנזרים כי הם רוצים לחסוך מהציבור את המראות הקשים. איזה חמודים.נכון?אז זהו שלא .אם היו דואגים לעניים של הציבור הם היו מצנזרים גם את האריות והזאבים או את האלימות שיש בסרטים.הם לא דואגים לעניים של הציבור אלה כניראה לאינטרסים של תעשית הבשר כדי שהציבור לא יראה במה הוא לוקח חלק .אני לא יודע מה עם אנשים אחרים אבל אני לא רוצה שיצנזרו לי שום דבר אני רוצה לראות את המציאות כמו שהיא ואם אני לא ירצה לראות אני יעביר ערוץ ואם אתה מצנזר אז תצנזר עד הסוף גם את האריה. אני מרגיש מרומה על ידי כלי התיקשורת ושהתיקשורת עושה עלי מניפולציה ושטיפת מוח.אני חושב שתעשיית הבשר והכסף שולטת על התיקשורת ושהתקשורת היא זרוע של התעשיה .לכלי התיקשורת יש המון המון כח בידיים כח שהם יוכולים אבל לא צריכים לנצל לרעה או לטובת אינטרסים מסוימים.ואני חושב שהם כן מנצלים לרעה.הטלוויזיה היא כמו סוס טוריאני שיש בכל בית ושבעמצעותו אתה יכול להשפיע על התודעה של ההמונים.אם אני לא טועה גם היטלר עשה שימוש בתיקשורת כדי להשפיע על ההמונים ולהסית אותם כניראה שהוא לא מיוחד וזה כניראה נטיה טיבעית של רוב האנשים לנצל כוח כזה לרעה. אני חושב שהפשע נגד בעלי החיים הוא קודם כל פשע תיקשורתי יותר מאשר כל דבר אחר.
78. מיצוות שחיטה .למה?
בני ,   תל אביב   (24.11.20)
למישהו שחי בתקופת התנך יצא להרוג חיה .הוא היה ביער או במידבר לא היה לו מה לאכול ונאלץ להרוג צבי או אייל .עכשיו הוא גילה סוד. שהבשר מאד טעים.הוא חוזר לכפר שלו רואה את הבהמות שבביתו וחושק בטעם שלהם ומאחר והרמה המוסרית של האדם היתה נמוכה "יצר האדם רע מנעוריו" אין לו משהו שימנע ממנו להרוג את הבהמה הוא הורג ואוכל ,זה טעים .האנשים מסביבו מושפעים ממנו ועושים כמותו וההרג של בעלי החיים הולך ומיתפשט הורגים כל חיה שרואים .זילות גמורה של חיים.ואנשים היתמכרו לבשר.אלוקים לא מרוצה מהדבר ורוצה לעצור את התופעה .אבל הרמה המוסרית של האנשים נמוכה ואם אלוקים יאסור עליהם את הבשר יהיה להם קשה והם לא יעמדו בזה .וכמו שלאדם שמכור לסמים נותנים תוכנית גמילה ומנסים לגמול אותו מהסמים בהדרגה.כך התורה נתנה לאדם תוכנית גמילה שאלה דיני השחיטה שנועדו לחזק את התחושה שלהרוג זה דבר גדול ולא צחוק ולחזק את הצד המוסרי של האדם ,עד שיום אחד .יהיה לאדם משהו שיוכל לעמוד מול התאווה לבשר.והוא יחדול מכך.
79. תאוריות
nati ,   תל אביב   (25.11.20)
אנשים הורגים בשם תאוריות .למשל זה שהיהודי מרומם את הבהמה ומעלה אותה בדרגה .הוא רוצח אותה והוא בעצם עושה לה טובה והיא עוד צריכה להגיד לו תודה על זה .כלומר להרוג בסבל בשביל איזה תאוריה ערטילאית שאי אפשר להוכיח וזה בסדר.גם להיטלר היתה תאוריה ,שהוא עושה טובה לאנשות ומשמיד גזעים נחותים כדי לרומם את האנושות ובשם זה הוא הרג אז למה מה שהוא עשה לא בסדר ?
80. שקרים
בני ,   תל אביב   (26.11.20)
שקרים של תעשית הבשר:1 בבית הספר בקשר לתורה 2 בהקשר בריאותי 3 בסיקור התיקשורתי 4 בנוגע לכשרות למה הם צרכים לשקר כל כך הרבה?
81. תמיד אכלו בשר
גדי ,   תל אביב   (27.11.20)
אוכלי בשר מעלים את הטענה שהאדם תמיד אכל בשר כהצדקה להיתנהגותם .לפי אותו הגיון זה בסדר שיש מילחמות כי תמיד היו מילחמות.
82. מכרה את נישמתה
חיים ,   תל אביב   (30.11.20)
התיקשורת מכרה את נישמתה לתעשיית הבשר.
83. קורבנות
מנחם ,   תל אביב   (19.12.20)
בהקרבת קורבנות יש משהו שדומה להאנשת האל .האנשה בצורה מוגזמת .אנשים שוחטים בעלי חיים ואוכלים.והם שוחטים ונותנים גם לאלים שלהם .וכמו שלבני אדם יש בית גם לאלים יש בית.לדעתי זה רמה נמוכה של עבודת האל.וזה לא נשמע טוב ,בית לאלוקים.אולי ניתן לו גם מכונית ?
84. התירה רצח.
ערן ,   תל אביב   (19.12.20)
הבעיה בקשר לבעלי החיים זה שהתורה התירה רצח .על המיזבח ומחוץ למיזבח.
85. מינהג של עבודה זרה.
שמואל ,   תל אביב   (22.12.20)
הקרבת קורבנות זה ביכלל מינהג של עובדי עבודה זרה.לא צריך להאמין לאף אחד בנושא הזה.זה נושא שכל אחד יכול ליבדוק לחקור ולאמת,פשוט ליפתוח ספרים של היסטוריה כללית של העולם ולהיווכח ,לרומאים היה בית מיקדש או בתי מיקדש ששם הם נהגו לשכן את האלליל שלו היו מקריבים פרות.למיצרים הקדמונים היה בית מיקדש וגם שם היה קודש הקודשים כמו בבית המיקש היהודי וגם שם היו כהנים בבית המיקדש.
תגובות קודמות
תגובות נוספות