Xnet  אדריכלות  סביבה
כרמלית ושמה שריפה: מי צריך את התחתית החיפאית בפורמט הנוכחי?
מיכאל יעקובסון
פורסם: 07.02.17, 12:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות ב-39 דיונים
 
1. סוף סוף! קוראים לילד בשמו
כרמל   (07.02.17)
בזבוז כסף מטופש. אף אחד לא נוסע בה. עוד מיזם חסר שימוש בחיפה!
2. הייתי מוסיף קו לאחוזה
לךי   (07.02.17)
הנדסית זה בטוח לא ככ מסוך כמו מה שעשו עד גן האם
3. חיפה
חנן   (07.02.17)
אני נוסע בה תכופות וגם רואה את העליה במספר המשתמשים. לא לבטל את הכרמלית. אל תנסו לשנות את הטכנולוגיה כי אז לא יצא מזה כלום והכרמלית תפסיק לתפקד לחלוטין.
4. לשפץ ולהרחיב
ה   (07.02.17)
5. 0.2 מ' מספיק למעבר/ פינוי???
א   (07.02.17)
"נשארו 0.20 מטר מצדו האחד של הקרון ו-0.70 מטר מצדו השני, כך שנותר מספיק מקום למעבר אנשי אחזקה או לפינוי הקרונות במקרה של תקלה."
0.2 מ הם 20 ס"מ, 0.7 מ הם 70 ס"מ. איך בדיוק ב - 20 ס"מ רוחב יכול לעבור בן אדם נורמלי לצרכי תחזוקה או פינוי (או 70 ס"מ אם צריך לרדת בקפיצה כי הקרקעית נמוכה מהרציף)?
6. לשפץ ולהרחיב
ה   (07.02.17)
7. עירייה מושחתת
דייויד   (07.02.17)
במקום להמשיך את הכרמלית מהעיר התחתית לקריות בנו את המטרונית ויום יבוא ויעלו על כל השחיתות שנדרשה כדי לעשות את המטרונית שהיום בכלל לא משרתת את תושבי חיפה אלא את תושבי הקריות להגיע לעבודה בחיפה- המטרונית בתוך חיפה ריקה!!!.
הכרמלית צריכה להתרחב לכל חיפה בכל שכונה תחנה.
8. חיפה מאד מוזנחת
חיפאית   (07.02.17)
ההזנחה של הכרמלית היא רק חלק קטן מההזנחה הכללית של חיפה. משהו רע עובר על העיר הזו בשנים האחרונות. הצעירים בורחים ולקשישים שנותרים אין כוח לשנות...
9. רכבל לטכניון...
א   (07.02.17)
על התוכנית הזאת שמעתי כשהייתי בחט"ב. מאז הספקתי לסיים את לימודיי בטכניון, וילדיי כבר בחט"ב.
אולי הילדים שלהם (נכדיי) יזכו לראות את הרכבל...
10. לחבר הכרמלית לרכבת
בני   (07.02.17)
מציע להקים תחנת רכבת ליד המכס ומשרדי הממשלה (יש תכנית) ומשם לכיכר פריז לחפור מנהרה ולחבר את הכרמלית לרכבת ישראל . זה מהלך מתבקש שיגביר מאוד את השימוש בכרמלית.
11. אולי באמת הגיע הזמן שתהיה לחיפה
רכבת תחתית אמיתית?   (07.02.17)
12. בביצוע
(07.02.17)
בביצוע ממרכזית המםרץ- כבר יש תקצוב
13. הזדמנות חד פעמית להחליף את הטכנולוגיה
ארז   (07.02.17)
ולהמשיך את הקו עם תחנות בכניסה לכרמליה, ככר ספר, מרכז חורב, ועד לאוניברסיטה. אז זה יהיה מדהים ויוריד את הלחץ מכביש הרכס.
והביקוש יקפוץ פלאים
14. הטעות
עלי עבדו   (07.02.17)
הטעות היתה ועודנה העדר חיבור לתחנת הרכבת של חיפה.
400 מטר שמישהו חסך.

אם ניתן היה לרדת בכרמלית מהכרמל או מהדר ולעלות על רכבת לקריות למפרץ לחוף הכרמל לעכו לנהריה או לתל אביב ואזור המרכז היא היתה פעילה... ואז גם תחנת הרכבת של חיפה מרכז שליד דגון והנמל היתה פעילה.
15. לשפץ ומהר!!
נועה   (07.02.17)
איזה כלי אדיר זה הכרמלית!
בכל העולם שוברים את הראש על שיפור תחבורה צבורית בכדי לצמצם את העומס בכבישים ופה רוצים לסגור את הכרמלית???
האין זו לא העיריה המטומטמת שלנו שטענה שאין זיהום מבז״ן אלא מעודף תחבורה????
עכשיו אני בטוחה שהשרפה היא הצתה!
16. תחנת מצדה
zhu ,   חיפה   (07.02.17)
דווקא תחנת מצדה היא דוגמא לא טובה - המעניין שדווקא רחוב מסדה פורח היום ומהווה נקודת משיכה וצמיחה של בתי מסחר ובתי קפה סביב התחנה
והמציאות שלא כל כך מתאימה לכתבה היא שהשום מקום הפך למקום בזכות התחנה
17. התח"צ בחיפה לא כ"כ גרוע
יעקב ,   חיפה   (07.02.17)
בחיפה אין צ'ק פוינט יש צ'ק פוסט.
בנוסף, 3000 נוסעים ביום על קו באורך של חצי מקו אוטובוס, אם זה לא המון, זה לפחות מספיק. קו אוטובוס מאוד עמוס לוקח כ-50 נוסעים. שלוש נסיעות בשעה על גבי 15 שעות ביום זה 2250 נוסעים.

הכישלון היחידי של עיריית חיפה לאחרונה זה הכרמלית, משום שהיא אינה מחוברת לשאר מערך התחבורה בחיפה. אם צריך לעלות לאוטובוס, אז כמעט ואין תחנות משותפות למטרונית ולאוטובוסים.
בנוסף, יש למטרונית נתיב ייעודי. כמה חבל שהנתיב הזה אינו פתוח לאוטובוסים של אגד.
זה הדבר הראשון והכי זול בתחבורה ציבורית: נתיבים ייעודיים. ככה, יש פיצוי על האיטיות, ותמריץ נוסף לתושבים להשתמש בתח"צ. ככל שייסעו יותר אנשים יותר נוסעים בתח"צ,כך גם יהיו יותר תחזוקה ויותר פיתוח.
18. להרחיב בענק
יובל ,   תל אביב   (07.02.17)
מי שנוסע באופן קבוע באוטובוס שבמסלול שלו יש תח"צ יודע שזה חצי פתרון.

בתל אביב המציאות היא שבין כל שתי תחנות יש לפחות רמזור אחד שהאוטובוס צריך לעמוד בו (ולפעמים לא מספיק לעבור בירוק הראשון), מה שמאריך את זמן הנסיעה *מאוד*.
19. הרכבל מיותר ועלות התחזוקה בשמיים
נקוה שלא יקרה   (07.02.17)
20. ראש עיר חלש וכושל
והשאר נספחי חידלון   (07.02.17)
21. הזקן הראשי נמאס לו
יאיר   (08.02.17)
בטוח יגלו תכף גם שהוא היה מושחת
22. לחבר את תחנת כיכר פריז לתחנת בית המכס המתוכננת
(07.02.17)
מעבר תת קרקרעי בין תחנת בית המכס לתחנת כיכר פריז
כמו כן - מטרונית בציר הכרמל בדרך של הארכת הכרמלית
קו נוסף מהאוניברסיטה עד מרכז הכרמל
23. ישראל כץ יתן מימון להרחבת התוואי
יוסי   (08.02.17)
כפי שעשה עם המטרונית. זו ההזדמנות להתלבש על הפרוייקט החשוב הזה.
24. אם הקמפוסים רוצים רכבל, שהם יממנו אותו
שערוריית הרכבל   (07.02.17)
הרכבל משרת רק את הטכניון והאוניברסיטה אז שהם יממנו את הרכבל ואת התחזוקה שלו
למה תושבי חיפה צריכים לממן את זה מכיסנו?!
25. חיפה זקוקה למונורייל בתוואי סטלה מאריס עד האוניברסיטה
חיפאי   (07.02.17)
אם לצד תוואי כזה ישולבו בתח"צ רכבל סטלה מאריס + רכבל הטכניון + כרמלית + מטרונית + אוטובוסים, יהיה זה כיסוי מושלם לכל צרכי התחבורה של החיפאים.
26. לקראת הולילנד הבא יבנו רכבל וימכרו
רמות   (07.02.17)
27. למי שילמו 2.5 מליון שקל עבור כיבוי האש?
למה זה לא עבד?   (07.02.17)
28. איזו טכנולוגיה אלטרנטיבית יש לכזה שיפוע?!
נא לפרט   (08.02.17)
זה מאוד יפה להציע "טכנולוגיה אלטרנטיבית" אבל לא נקבת ולו בטכנולוגיה אחת שמאפשרת נסיעה במהירות כזו, עם יעילות אנרגטית שווה או גבוהה יותר ובשיפוע כזה.
29. ארה״ב
דניאל   (08.02.17)
תוסיפו קו לפן סטיישן בניו יורק. יהיו ביקושים בשמיים.
30. אין שום הגיון בשיפוץ הכרמלית
א   (08.02.17)
אין לה כמעט שום ערך תחבורתי. היא מסיעה, במקרה האופטימי, 5000 אנשים ביום? מערכת מטרו נורמלית מסיעה כזאת כמות בחצי שעה.
עלויות התחזוקה של הכרמלית מאוד גבוהות. גם בלי השריפה תושבי חיפה מימנו אותה בהרבה עשרות מיליוני שקלים, מכספי ארנונה.
לא ניתן להאריך אותה מסיבות טכניות.
אין לה שום ערך תיירותי משמעותי. היא לא כמו ה cable cars בסן פרנסיסקו, לדוגמא.
בקיצור, עם כל הצער, ההחלטה ההגיונית היא פשוט לסגור אותה.
לו היה לחיפה ראש עיר שאינו דמנטי, אולי גם ההחלטה ההגיונית הייתה אכן ממומשת, אבל אצלם אף פעם אי אפשר לדעת.
תגובות נוספות