Xnet  אדריכלות  סביבה
התחנות של רכבת העמק מוכנות, אבל הנוסעים ימלאו את הקרונות?
מיכאל יעקובסון
פורסם: 24.08.16, 08:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-57 דיונים
 
31. כרגיל, עד שעושים משהו עושים אותו עקום
יאצ'ק   (24.08.16)
- למה ב 2016 חונכים רכבת שלוקח לה 50 דקות לצלוח 60 ק"מ? ברכבת ישראל מודעים לכך שבמילניום הקודם היו רכבות באירופה שנסעו במהירות של יותר מ 300 קמ"ש? אתם רוצים סתם לגזור קופון או באמת ליצור אלטרנטיבה טובה ויעילה?

- עוד לא הבנתם שרכבות שממוקמות בפאתי העיר לא מהוות אלטרנטיבה אמיתית? ברגע שבן אדם צריך לעלות על הרכב שלו כדי להגיע לת.רכבת איבדתם 90% מהנוסעים הפוטנציאלים. חפרתם עשרות מנהרות בתוך הרים בכל הפרוייקטים שלכם, תחפרו עוד כמה ק"מ כדי שהרכבת תגיע למרכז העיר מתחת לאדמה.
32. רכבת זה דבר מבורך. נקווה שלמדו מטעויות
(24.08.16)
כמו למשל הרציף בחוף כרמל. אם זוג רוצה לעבור ברציף בו יושבים הנוסעים על הספסלים, הוא עובר את הקו הצהוב. פשוט מסוכן.
נקווה שיהיו קווי אוטובוס מותאמים להגעת הרכבות ולא כמו בתחנת חדרה(אולי כבר בינתיים טיפלו בכך, אבל אני כבר לא מעזה יותר להגיע לחדרה ברכבת).
נקווה שיהיו מספיק מקומות חנייה ללא עלות לרכבים.
רכבת חוסכת לאזרחים, חיים, כסף, זמן ומקרבת. הכי חשוב זה נגישות למקומות חיוניים ואטרקטיביים. מחכים לרכבת לים המלח, אילת וקריית שמונה.
33. הכתב רק מצביע על כשלים בתכנון ללא הצגת פתרונות חלופיים
אחד שיודע לשאול   (24.08.16)
קל מאוד לבקר קשה מאוד לעשות. (האם הכתב עבד/עסק במקצוע האדריכלות או שמא הוא "חובב אדריכלות") קל לכתוב בסיסמאות חסרות כל בסיס ללא כל התייחסות לתקנים של הבטיחות הנגישות ועוד, לתכניות בנין עיר ולקושי הסטטוטורי להכניס מסילות ברזל לתוך הערים הסגורות מבחינה תכנונית.(דבר שיקח עשרות שנים להכין תכניות תב"ע ולאשרן בועדות התכנון). גם תחנת ראש העין צפון מרוחקת ממרכז העיר ועדין היא הצלחה כבירה כנ"ל התחנות נורדאו וסוקולוב. עדיף תחנת רכבת מעט מרוחקת מאשר ללא תחנה בכלל ועדין אפשר לפתור את המגבלה בהפעלת מערך שאטלים חינמי ממרכזי הישובים הסובבים לתחנת הרכבת כחלק מכרטיס הנסיעה הרכבתי.
34. עיצוב מיושן. והשעונים?
רונית כפיר   (24.08.16)
אולי זו רק אני, אבל הייתי מצפה לראות במיקום מרכזי שעונים.. דיגיטליים.
הדור הצעיר לא ממש יודע לקרוא שעונים
והרבה יותר קל להעיף מבט בשעון ולראות את השעה על צג דיגיטלי.
גם השעונים בהם בחרו (למשל בחזית של תחנת עפולה) נראה קטן יחסית לשימוש שלו.
העיקר שיש מחוג שניות אדום, כי זה ממש חשוב.
35. עוד פרויקט תחבורתי מנופח שלא עונה על הדרישות
גיא   (24.08.16)
בנו אוטוסטרדת רכבת עם מעט תחנות שצריך להגיע אליהן ברכב פרטי, במקום לבנות רכבת במתכונת ה-Regional המוכרת באירופה: מסילה בודדת והרבה תחנות פשוטות שנמצאות ביישובים עצמם ומספקים גישה מיידית לתושבים.
כמו כן התוואי לא נסלל ממש בתוואי הישן, שכן הוא עוקף את בסיס רמת דוד. ואם כבר, מדוע לא נבחרו חלופות אחרות לתוואי? למשל בשוליים הצפוניים של העמק, מקום בעיייתי פחות מבחינת קרקע. כך אפשר היה לתת שירות ליותר יישובים מאשר לשים תחנות באמצע העמק החקלאי, ובהמשך לייצר בקלות יותר שלוחה לנצרת.
כמובן שגם החיבור לחיפה מיותר, כמו ש"הכפלת מסילות חיפה תל אביב" הוא דבר מיותר - יש לקדם את המסילה המזרחית במקום זאת ולשחרר סוף סוף את חופי חיפה מהרכבת המיותרת.
36. עם 4 מיליארד הייתי עושה קו עד סין כולל תחנה בטהרן
אורי   (24.08.16)
מחיר הזוי
מבקר המדינה לידיעתך
37. נסיעה מבית שאן לחיפה באוטו
אחת משם   (24.08.16)
אורכת כשעה.
תוסיפו לזמן הנסיעה של הרכבת את הנסיעה מהבית אליה, את ההתאמה של לוח הזמנים ללוח הזמנים של הרכבת, ומה קיבלתם?
רכבת ריקה ולא יעילה.
38. שלא לדבר על הכבישים המכוערים
אחת משם   (24.08.16)
שחרצו את העמק כדי לאפשר את הרכבת הזאת
39. ישתמשו ועוד איך. כמו שכביש 6 מלא
כך אמרו על כביש שש   (24.08.16)
אולי לא הדור הזה, אבל הדור הבא בוודאי. גם מי שגר בזיכרון או בבת שלמה נוסע לרכבת לבנימינה ברכב
40. כמה car2go בתחנות והצימרים יתפוצצו
לא ככה?   (24.08.16)
41. רכבת העמק
מצנן הקטרים   (24.08.16)
מיכאל יעקובסון - לפני השרבוט כדאי שתלמד דבר או שניים על רכבת העמק ההסטורית.
תחנת יקנעם -כפר יהושע אין דבר כזה.
התחנה של רכבת העמק ע"י כפר יהושע נקראה תחנת תל-שמם. התל איננו. "נחמס" ע"י ראשוני כפר יהושע . מסילת הברזל נמכרה בחלקה על ידי פקידי הרכבת כפי שמכרו את רעפי בתי התחנות וגרמו להריסתם. נהרסה לצורך הרחבת בסיס רמת דוד ועוד פרוייקטים ברחבי העמק במשך השנים שלא היתה פעילה. מתישבי העמק לא חמסו דבר - ועליך להתנצל בפניהם ויפה שעה אחת קודם.
42. פסי רכבת העמק
לא נוסע   (24.08.16)
לידיעת כותב הכתבה פסי רכבת העמק ההיסטורית נלקחו לבניית ביצורים בתעלה בתקופת מלחמת ההתשה
43. מ צ ו י י ן ! ! אלה חדשות מעולות
דניאל קלטי ,   רחובות   (25.08.16)
חבל, אמנם, שבאתר הזה, אינכם מסוגלים לומר מלה טובה, ללא מעט רעל וארס בצדהּ... ובכל מקרה: מייד לכשייפתח הקו, אשמח מאד לנסוע בו.
44. חסרה תחנה בצומת יגור
משה   (25.08.16)
היה צריך לעשות תחנה בצומת יגור, עם מגרש "חנה וסע" כך שתושבי הקריות למשל מחנים ולוקחים רכבת ללב המפרץ ות"א
45. החיילים מחכים לרכבת העמק חבלז
מנדט   (25.08.16)
46. פס רכבת + 4 תחנות ב4 מיליארד שקל
(25.08.16)
אם למישהו בישראל, עדיין היה את הספק הקטן ביותר שמדובר במדינה נורמלית, אז הנה לכם.

ישראל מושחתת, חסרת אירגון, כאוטית, ונחשלת כמיטב מדינות עולם שלישי.
ב4 מיליארד שקל [מיליארד דולר] אפשר לסלול את כל המזרח התיכון ברכבות חמש פעמים.
47. כישלון ידוע מראש. נגישות, עיוני, נגישות.
דני ,   ירושלים   (24.08.16)
תחנת רכבת אינה מוזיאון או אולם קונצרטים. תחנת רכבת צריכה לתת נגישות תחבורתית לנוסעים וחוויית נסיעה סבירה. לא צריך יותר מזה אבל אי אפשר בפחות מזה.
תחנת רכבת שרחוקה ממרכז העיר אינה נגישה, ובכך מובטח לה כישלון, גם אם היא תהיה המוזיאון הכי יפה בעולם.
הדרך היחידה לתת קצת חיים לתחנה שרחוקה ממרכז העיר היא ליצור לה שאטל רציף ואמין, למרות כל העלויות הכרוכות בכך.
אני מטיל ספק רב אם משרד התחבורה מסוגל לחשיבה שכזו.
48. רכבות במרכז
אנונימית   (25.08.16)
המסה הגדולה ביותר של תושבים היא במרכז ולא עושים שום דבר לשנים הקרובות בשביל שלא יהיו פקקים. עוד 10 שנים זה לא יעזור זה צריך להיות בשנתיים הקרובות, כי עוד 10 שנים לא יהיה אפשר לזוז עם פקקים כאלה. שיביאו את הסינים הם בונים מהר לא מבינה למה לא מביאים אותםםם
49. חזון רבותי חזון
יורגן DB   (25.08.16)
כבר קראתי את המאמר הזה בגרסתו האחרת של ד"ר תל- אביבי.

הפרוייקט הזה הוא צעד ראשון של רישות המדינה.
ראשית רכבת זו תשנע מטענים למל חיפה.
תזכורת קטנה. נמל הקישון נבנה משני טעמים הראשון איזור סחר חופשי לירדן שהסכם שלום ז נראה קרוב מתמיד. נסלל כביש שפרעם בית שאן והכל הוכן לשינוע סחורות אולם הקלפים נטרפו עת נרצח עבדללה בפתחו של מסגד אל אקצה.

הטעם השני מספנת ישראל אולם זו לא הייתה המטרה הראשונית של הקמת מעגן הקישון.

רכבת העמק תחבר את הפריפריה למרכז וזוגות צעירים יוכלו לגור בעמק ולעבוד במרכז.

השלב השני הוא סנף מסילה מבית יהושוע לרכבת ת"א חיפה.

הפרוייקט כבר הביא לזינוק במחירי הנדל"ן בעמק מה שמעיד על פוטנציאל האיזור וקו עצמו.

התחנות לא יכולות להיות ממוקמות בתוך עבולה כמקודם כי העיר התפתחה והתנאים השתנו לכן התחנה נגיש באיזורה.

תחנת כפר יהושוע כזו של בנימינה שמשרתת את כל האיזור מיקנעם זכרון פרדיס גבעת עדה ועוד.
התחנה קרובה ליוקנעם וקווי הסעים יהיו גם כן.

המאמר מזכיר לי את הבכיינות לנחיצות כביש עוקף קרייות שראשונים לסוע בו היו המקטרגים.

אני כאזרח רואה בברכה פיתוח תשתית מסילת הברזל לכרמיאל בית שאן ועתיד גם לטבריה וק"ש.

למלומד שרשם זאת כדאי להזכר שארה"ב התפתחה בזכות המסילות.

ממתין אני לום שתהייה מסילה לעומק הנגב כמצפה רמון ואילת.

מעבר לחשיבות זו של אילת זו של מצפה רמות תפתח את הנגב ותקדמו מבחינת הבאת אולוסיית איכות לנגב וייצירת שינוי שיביא חינוך ואנשי איכות.

נגישות תחבורה מפתחת מעגליי עסקים נוספים וכך תביא לעבודה .

אז די להיות קוטר כי הטיעונים שהוצגו לא מחזיקים מים.
50. עפולה לתא מחברים לחיפה
טמטום במקום לחבר את   (26.08.16)
למה צריך רכבת לחיפה? צריך רכבת לתל אביב וירושלים!!! טמטום!!!
51. טעות קריטית בכתבה
שי ,   עפולה   (27.08.16)
הרכבת תמשיך לכל תחנות חיפה עד חוף כרמל ותשרת מצויין את כל מי שעובד בחיפה ובסביבה. הרכבת מעפולה ללב המפרץ אמורה להגיע בערך ב-17 דק' ומשם עוד שעה ו-10 לת"א שזה הרבה יותר טוב ממה שיש היום באוטובוס. כמו כן מי שאומר שאוטובוס לחיפה יכל להיות תחליף, כנראה לא נוסע בציר הזה ביום יום... הנסיעה יקרה, פקוקה ובכבישים מאוד מסוכנים.
52. למה לחבר אותה לצפון ולא למרכז?
מה ההגיון?   (28.08.16)
רוב העבודות נמצאות במרכז, תחברו את הרכבת גם שתסע דרומה ולא לחיפה...
53. עכשיו רק צריך שהמדינה תעביר משרות ממשלתיות לצפון
יערה   (28.08.16)
מדיניות ההטבות וההנחות במסים לפריפריה נכשלה הפתרון הוא העברת משרות ממשלתיות לפריפריה.
השוק העסקי לא יעשה את מה שהמדינה לא עושה בעצמה כאשר היא מרכזת בעצמה באזור המרכז את רוב המשרות הממשלתיות ואת כל המשרות הממשלתיות הבכירות והנחשקות שאליהן אנשים שואפים להגיע ובכך משדרת למי שרוצה להצליח ולהתקדם שכדאי לו לעבור לאזור המרכז.

לדוגמה מדוע שמכון וולקני לא ישב בעמק החולה, שהמכון הביולוגי לא ישב בירוחם, שהנהלת חברת נמלי ישראל לא תשב בחיפה במקום במגדל סופר יקר במרכז תל אביב ושחברת הולכת הגז הטבעי הממשלתית החדשה לא תתכנן את הצנרת מהפריפריה במקום ממגדל מפואר בקרית עתידים ?
54. משפחה, פגישות ,לקוחות בילויים
נירה   (07.10.16)
בין היתר המטרה היא לעזור לאנשים להיות פחות פריפריאלים
55. היו זמנים
בני   (14.10.16)
כשהייתי בפלמ״ח נסעתי אתה לחופשות מקבוצת גבע. כוחי במותני ואני חוזר ומתגייס עם הרכבת. אנו אנו הפלמ״חח
56. למה חא לבנות
(23.05.17)
מהתחנות מרכזי קנייה ובילוי? יהיו המון יותר שימוש בתחנות ולא ישארו ריקים. זה פוטנציאל שאפשר לנצל עדיין.
57. קו רכבת דרך וואדי ערה
(23.05.17)
חיוני יהיה להעביר מסילה בנתיב טבריה (עיר תיירות)- נצרת-עפולה- חדרה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות