Xnet  אדריכלות  סביבה
התחנות של רכבת העמק מוכנות, אבל הנוסעים ימלאו את הקרונות?
מיכאל יעקובסון
פורסם: 24.08.16, 08:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-57 דיונים
 
1. מים ליצור קיטור
אבי   (24.08.16)
קטרי הקיטור של רכבת העמק היו זקוקים למים עבור יצור הקיטור ולכן נבנו מאגרי מים ליד התחנות
זו שטות לכתוב שהמים שימשו לצינון הקטרים
2. למה כל התחנות החדשות נראות אותו הדבר:
עופר   (24.08.16)
ודי עם השילוב של אבן ירושלמית ואלומניום אפור... אדריכלים לא רואים שזה חיוור!
מה עם קצת תעוזה ואומץ אדריכלי?
3. תחנות שרחוקות מהעיר חסרות תועלת
עפולאית לשעבר   (24.08.16)
4. תחנות מפוארות שממוקמות כרגיל בשום-מקום
ישראל כץ   (24.08.16)
כרגיל, ישראל כץ מעוניין לגזור סרטים. איך עושים זאת? בונים רכבת שמגיעה משומקום לשומקום - הכי קל להציב תחנת רכבת באמצע שדה חרציות. כי למה בעצם למקם אותה במרכז העיר?
5. תלונות תלונות תלונות, וציניות , מספיק! פרויקט מקסים
אני ,   העמק   (24.08.16)
6. התחנות כן יפות. הכי נכון זה פשוט ויפה
משה   (24.08.16)
7. רקבת משומקום לשומקום
בזבוז אדיר   (24.08.16)
8. התועלת בנסיעה לצ'ק פוסט היא...
נוסעת מזדמנת   (24.08.16)
ששם נמצאת תחנת האוטובוס מרכזית המפרץ, שממנה אפשר לקחת אוטובוסים להמשך הנסיעה לאן שצריך, ושם נמצא גם קניון לב המפרץ.
תחנת רכבת חיפה מרכז טובה בשביל מי שצריך לעיר התחתית, לנקודה כלשהי על הכרמלית או להחליף לרכבת אחרת.
בעיני הגיוני להפריד את אלה שצריכים להחליף רכבת מאלה שצריכים נסיעת המשך באוטובוס.
ובכלל, למה להתקטנן כל הזמן, הרכבת עובדת מבחינתי כנוסעת יפה מאד ואישית עונה על הצרכים שלי, ובעיני הפרוייקטים האלה מרשימים מאד.
ואין לי ספק שיימצאו פתרונות תחבורתיים אל התחנות.
לא צריך לחפש בכוח מה לא בסדר.
9. פרויקט כמו הארמונות הלבנים של צ'אושסקו
אמיר   (24.08.16)
גם אם התחנות היו במרכזי היישוב - הקרונות יהיו ריקים.
היקפי היוממות ההסטוריים בין ערי הגליל הם אפסיים. לא ניתן לשנות הרגלי תרבות ביום אחד. וגם אם נשנה אותם - כמות האוכלוסיה פשוט נמוכה מידי - הצעירים בורחים למרכז ובעיירות הפיתוח נשארים המבוגרים ואלה שאין ביכולתם לעבוד בסביבה התחרותית היום.
מה היה אפשר לעשות ב-4 מליארד שקלים?
להביא 2 השקעות ענק לארץ :לתת לכל חברת ענק כמו סמסונג, אפל, לנובו, הייניקס, היטאצי , טושיבה ... לבנות מפעל באחת מהערים מוכות האבטלה.
זה היה מסייע לפתרון בעיות יסוד של האזורים: תעסוקה.
10. רכבת ישראל
מתלהבים   (24.08.16)
היו ימים יפים אז עכשיו כל הכבוד שפתחו את רכבת העמק!!
שהיה רק בהצלחה!!
11. לעשות דיוטי פרי בכל תחנת רכבת
תומר   (24.08.16)

שיהיו תחנות מקורות עם מזגן,את התחנה הישנה להפוך למוזיאון קטן
לעשות דיוטי פרי בכל תחנת רכבת
12. המרחק מחיפה לבית שאן הוא 70 ק"מ
ניצה   (24.08.16)
באופן עקרוני זמן הנסיעה היה צריך להיות 25 דקות.איך זה מגיע ל 50 דקות? זה כשל תכנוני לפי דעתי.
13. טעות היסטורית והיסטרית.
תושבת האמת   (24.08.16)
תושבי עפולה לא צריכים חיבור מהיר לחיפה, הוא קיים כבר כיום במערך אוטובוסים סביר. הם רוצים חיבור מהיר לתל אביב. מה הרכבת מציעה לנו? במקום לקחת אוטובוס של שעתיים וחצי לתל אביב, לקחת רכבת של 50 דקות לחיפה, לחכות שם בתחנה ואז לקחת רכבת של שעה וחצי לתל אביב. תודה באמת.
14. אפשר בבקשה לצרף מפה של הקוים ?
מ   (24.08.16)
15. עד שמשקיעים בתחבורה, עושים הכל עקום
קיבוץ מגידו   (24.08.16)
הקווים האלו של הרכבת לא עוזרים לאף אחד. לחיפה כבר יכולנו להגיע. מה עם לחבר אותנו למרכז? כרגיל, חלם.
16. שאלת מיליון הדולר: למי זה באמת מועיל.
חיים הכט   (24.08.16)
בעוד 10 שנים כשהקווים ימשיכו לנסוע ריקים מבית שאן לחיפה, ותושבי הצפון עדיין יעמדו בפקקים בדרך למרכז, אולי יהיה מישהו שיטרח לענות על השאלה הזו.
17. פרויקט גדול ומיותר
... ,   טבעון   (24.08.16)
כל עוד הרכבת לא מחוברת בצורה כלשהי למרכז, ואני לא מתכוון דרך חיפה, היא די מיותרת. היתרון היחידי הוא חיבור בית שאן. מעבר לזה הקו מיותר. יש אוטובוסים מעפולה לחיפה כל 20 דקות בערך. הבעיה של תושבי העמק היא להגיע לעבודה באזור המרכז. הרכבת לא פותרת את הבעיה, כי אם צריך לנסוע לתחנת הרכבת, לקחת רכבת לחיפה, להחליף שם (עם זמן המתנה) ואז מלב המפרץ, להקיף את כל הכרמל ואז לתל אביב, זה יקח שעות, והרבה יותר מהיר לנסוע למרכז עם הרכב, למרות הפקקים הבלתי נסבלים. היו צריכים לבצע חיבור למרכז, איפשהו באמצע הקו, באזור יקנעם. למעט תושבי בית שאן שעבורם זה טוב (חיבור לחיפה), לכל שאר תושבי האזור הקו הזה מיותר לגמרי במתכונתו הנוכחית.
18. פיל לבן ומיותר...במערכת הבריאות משוועים לכסף
מריו   (24.08.16)
בשביל מה להשקיע הון עתק ברכבות לשום מקום? כמה חבל על הבזבוז...
19. תחתנות ממוקמות בשום מקום
לצערנו זו בעיה   (24.08.16)
לכאורה חלק מהתחנות הוקמו באתרים מרוחקים. האם מטרת הקמתן היתה כדי לתת פיצויים למקורבי השלטון ?
מעניין שאף אחד גם לא מוכן להסביר מה התועלת בהקמת תחנות במקומות לא נגישים.
20. יושלמו עד סוף החודש חוץ מתחנת לב המפרץ שתושלם עד סוף 2017?
(24.08.16)
אז איך בדיוק זה עוזר לאנשים להגיע לחיפה??
21. למי אכפת מהאדריכלות אם שוב בנו את התחנות במקומות לא נגישים?
מדינת חלם   (24.08.16)
"אין בשורה עיצובית"? wtf
לא מצאת תחום אחר לחפש בו בשורה עיצובית?
22. למה אתם כ"כ אנטי?
עפולאית   (24.08.16)
רכבת מביאה קידמה, מחברת בין פריפריה ומרכז. מי שעובד בחיפה יוכל למצוא עוד מקומות לגור בהם. ובשאיפה גם מרכזי התעסוקה בעפולה ובית שאן ישופרו. לאורך זמן- רכבת זה מאסט.
23. למה כותב הכתבה ציפה?
יובל   (24.08.16)

רכבת העמק קיבלה את שמה, היא נוסעת בעמק, היא לא יכולה עכשיו להתחיל לטפס על הרים להגיע למרכז העיירות. גם המישור היחסי יצר אתגרים לוגיסטיים, להתחיל להיכנס למרכז העיירותת היה מאריך את הפרויקט בעוד עשור. רוב הישובים באזור הם ישובים קטנים ואין היגיון להיכנס אליהם עם רכבת רועשת. תאמין לי שאף אחד מדיירי הישובים לא היה רוצה רכבת קרובה יותר. ההם חרדים לששקט ולטבע ומעדיפים לנסוע לרכבת מאשר שהיא תבוא אליהם.

בגלל הטופוגרפיה התחבורה באזור גם ככה קשה והרוב יתניידו ברכב עם או בלי הרכבת. הוספת הרכבת מאפשרת להם לוותר על הרכב בדרך למרכז. הם גם ככה ימשיכו להחזיק רכב כך שדיי הגיוני לנסוע לתחנה שנמצאת 10 דקות מהבית, ברכב. אני מניח שיהיו אוטובוסים שיסיימו את מסלולם ברכבת עבור מחוסרי הרכב הבודדים באזור.

בכל הנתיבים של הרכבת ציר מזרח מערב פוגש תחנת בציר צפון דרום ושם יש לבצע החלפה. לא ברור לי למה החלפה בצ'ק פוסט נראת לך דבר חריג.

עיצוב תחנות הרכבת נקבע ע"י אלפי קריטריונים, חלקם קשורים לתפעול הרכבת, בטיחות ואבטחה. גם ברמה העיצובית רכבת ישראל מגדירה הנחיות עיצוביות מסויימות. היצירתיות העיצובית נמצאת בתוך גבול מסויים ומוגבל. אני מסכים שהגבול הזה לא נמתח עד קצהו באף אחת מהתחנות. מצד שני רובן נראות לא רע בכלל.
24. שטויות של עיתונאי בור
יהודי פשוט   (24.08.16)
הקטרים בזמן התורכים והאנגלים, כשמם כן היו, קטרי קיטור.
הם היו זקוקים למים כדי ליצר קיטור. שהניע את הגלגלים.
לא כדי להתקרר !
כדאי שהעיתונאי "המלומד" יעשה שיעורי בית לפני שישחיז את עטו.
ומי יודע, אולי עוד שטויות חבויות במאמר ?
25. רעיון ל....
קוקו מאילת   (24.08.16)
חבל"ז על הכסף זה סתם עוד פיל לבן היו כבר צריכים להחזיר את רכבת הקיטור בקו זה זה היה כבר גימיק מדליק עם דמיות מההיסטוריה היהודית
26. תודה כבוד השר!
מתי רכבת לג'נין? ,   אדריכל מקורב   (24.08.16)
27. עדיף היה חיבור למרכז
דודו ,   העמקים   (24.08.16)
עדיף לחבר את תושבי העמקים ישירות למרכז דרך חיבור לבנימינה מה התועלת שצריך לנסוע ללב המפרץ ומשם רכבת למרכז בזבוז זמן של שעות מיותרות
28. 50דק??
ליר   (24.08.16)
כתושבת העמק מאוד חיכינו שתהיה רכבת.. אבל 50 דק???? למי בדיוק זה עוזר? אותו הדבר ברכב
29. גם בשדרות, נתיבות ואופקים זה רחוק, אך הקו משגשג
דב ,   מרכז   (24.08.16)
לפי דעתי הקו יועיל ליישובים הקטנים יותר לאורך המסילה, מאשר לערים הגדולות
30. כשביתי גרה בעוטף עזה חשבתי שהתחבורה לשם לא זמינה
קשישונת   (24.08.16)
היום היא גרה בנהלל והכרתי מהי תחבורה לא זמינה ונעדרת. קשרו את הישובים זה עם זה בעזרת תחבורה צבורית סבירה שתכנס לישובים מספר פעמים ביום. תחנות רכבת מרוחקות מישובים לא עוזרות. ומה עם הפקק ביוקנעם?
תגובות נוספות