הדבר הראשון שהצופה האינטליגנטי יכול להבחין בו במסיבת העיתונאים של קריסטין קרואק - מי שהכרנו פעם כלאנה מ"סמולוויל" והיום מככבת על מסכינו כקתרין צ'נדלר ב"היפה והחיה" - הוא שהיא, כנראה, מעט שיכורה. כלומר, לא ברמות של דקירות במועדונים או ללכת הביתה עם אבא של אייל גולן, אבל בהחלט מעט טיפסי.

מצד שני, מי יכול להאשים אותה. בכל זאת 14:00, ובמקום לתפוס את שנת היופי שלה היא צריכה להתמודד עם פלוגת כתבים מכל ארצות העולם, שהדעת נותנת שהולכים לשאול אותה שאלות מאוד־מאוד מטופשות (תחזית שמהר מאוד מתבררת כמדויקת).

>> בואו להיות חברים של פנאי פלוס פייסבוק

למזלה של קרואק, היא נראית מיליון דולר גם כשהיא מצחקקת כמו נערה, הנוכחים בחדר הלומי אבק כוכבים מעצם נוכחותה הגשמית במקום, ובכל מקרה לצידה מתייצב שותפה לסדרה - ג'יי ראיין, הוא החיה, על תקן המבוגר האחראי. לא בדיוק סיטואציה שעולה בקנה אחד עם האג'נדה של קרואק בענייני העצמה נשית, אבל מילא, אי אפשר לתקן את העולם כל הזמן, בטח לא כשהעיתונאים של העולם רוצים לשאול האם זה נכון שהיא סינית למחצה (כן), ואז שאלת המשך - האם זה באמת באמת נכון (כן).

קריסטין קרואק, קנדית במקור, הבליחה לחיי רובנו בתחילת העשור הקודם כלאנה החמודה לאללה בסדרה סמולוויל, שלדעתו האישית של כותב שורות אלה (שידועה במקומות רבים כ"האמת האבסולוטית שאין בלתה") ניסתה להיות באפי החדשה, ללא הצלחה. עם זאת, אפילו אדישי סמולוויל כמוני לא יכלו להתעלם מהעבודה שלאנה היא, ובכן, חמודה לאללה.

היא לוהקה לתפקיד בהיותה בת השכן האולטימטיבית - וככל שהתפתחה הסדרה הלכה דמותה וקיבלה עומק מסתורי ואפל יותר, עד לסיום הרומנטי־טראגי מבחינתה. אין ספק שהשדרוג בדמותה של לאנה אפשר לקרואק לחשוף יותר רבדים של כישרון המשחק שלה, להשתחרר מתדמית ה"חמודה לאללה ותו לא", שאנשים נאלחים כמוני התעקשו לתחום אותה בה, וסייע לה לנחות היישר לנעליה של הבלשית צ'נדלר ב"היפה והחיה". שם היא כבר לגמרי לא הגירל־נקסט־דור, אלא בועטת בישבנים של נבלים על בסיס שבועי וחופנת ישבנים אחרים (של ג'יי ראיין) מתי שיוצא.

לטובת מי שהחמיץ את העונה הראשונה, ראיין הוא וינסנט קלר, חייל שהונדס גנטית להיות סופר־חייל, אבל זה הפך אותו, טי־הי, לסופר־חיה. כלומר, הוא חזק ומהיר יותר מכל אדם (פחות או יותר כמו אדוארד מ"דמדומים"), אבל מצד שני יש לו יצרים חייתיים ואלימים שהוא מתקשה לשלוט בהם (פחות או יותר כמו אדוארד מ"דמדומים"). אה, וכל העניין עושה אותו מאוד גברי ומסוקס (בדיוק ההפך מאדוארד מ"דמדומים").

קרואק היא הבלשית צ'נדלר, שחייה ניצלו בגיל 19 על ידי זר מסתורי שנראה לה כמו סוג של חיה (מי זה יכול להיות?), וכעת, משהיא מגלה את וינסנט, השניים מנסים לגלות מי מאיימים על חייו, ואיך כל זה יכול לספק להם תירוץ עלילתי להיפגש כמה שיותר לבד במקומות חשוכים.

כ"היפה", מהי ההגדרה שלך ליופי?

"יופי עבורי זה מצב פנימי, אם להיות קיטשית. אני מרגישה שזה בא מבפנים וזה אושר, או אהבה עצמית או קבלה עצמית שמקרינה החוצה, ומשפיעה על איך שאנחנו תופסים את העולם וזה את זה".

וכ"היפה", האם גם בדמות שלך, של קתרין, יש משהו חייתי?

"אני חושבת שיש בה צד שהייתי מכנה אותו אפל יותר, שבו היא מאוד מנסה להשיג צדק בעולם, וזה פוגע במערכות היחסים שלה. היא נוטה להזניח דברים מסוימים תוך התמקדות במשימה שלה, ולפעמים זה הרסני עבורה. ויש לה נטייה להגדיר את עצמה דרך אחרים, אם זו אמא שלה או וינסנט. ונדמה לי שזו תכונה אפלה שלה, לא יפה. יש משהו חייתי בי, ג'יי?".

ראיין: "6:00 בבוקר ביום צילומים, כשמנסים להעיר אותך. מפחיד".

קרואק (מצחקקת): "טוב, זה פשוט לא נכון".

קריסטין, זה נכון שאת עושה את סצנות הפעלולים בעצמך?

"כן, אני עושה הרבה מסצנות המכות והפעלולים בעצמי. אני קולטת די מהר את הכוריאוגרפיה. לפעמים אני לא עושה אותן פשוט כי אני עייפה ואז יש כפילה, אבל לרוב זה נחמד, זה לא מרגיש כמו משחק, זה יותר אימון פיזי, זה נותן לי זריקת אדרנלין".

אפרופו אדרנלין, איך זה לצלם סדרה בטורונטו, קנדה, הרחק מהקלחת ההוליוודית? את מרגישה מבודדת, או שזו הקלה?

"קצת וקצת. זה נכון שאין מסיבות או פרמיירות, אבל אנחנו עובדים. זה מרגיש קצת מבודד, אבל נדמה לי שתמיד עבדתי בסביבה כזו, ואני מעדיפה את זה ככה. זה יוצר אווירה של משפחתיות על הסט, שכולם ביחד רחוקים מהבית, וזו אווירה שלא היינו מקבלים אם היינו מצלמים בלוס אנג'לס".

"מבודד" זה מושג מאוד יחסי עבור קרואק, שהיא, כאמור, קנדית במקור. כיום היא מחלקת את זמנה בין ביתה בוונקובר, קנדה, לבין הבית החדש שרכשה בלוס אנג'לס יחד עם החבר מארק הילדרת. בשלב הזה המוקד עובר לעונתה השנייה של הסדרה, שמשודר אצלנו ב-yes.

בסיום העונה הראשונה נחטף וינסנט על ידי זרים מסתוריים (כפי הנראה אותם חבר'ה שהפכו אותו לחיה), ומשאיר את קתרין לתהות מה עלה בגורלו ואותי לתהות האם לא יכולתי להסתפק בקריאת התקציר בוויקיפדיה במקום אשכרה לצפות בכל העונה (אבל חבר'ה, באמת, זה רק משום שאני זקן ומריר. אחלה סדרה. אפילו קיבלתי כוס תרמית עם הלוגו).

העונה השנייה - אני יכול לספר לכם מבלי לעשות ספוילר - תקדיש הרבה פחות זמן, אם בכלל, לחקירות פשעים שאינם קשורים ישירות בסיפור אהבתם־חייתיותם של וינסנט וקתרין, מאשר בעונה הראשונה - שם כל פרק כלל במקביל גם חקירת פשע כלשהו (כשבדרך כלל וינסנט מוצא את הדרך לעזור לקתרין מבלי להתגלות, קצת כמו באטמן).

קרואק מרוצה מהשינוי. "אני מאוד אוהבת את הכיוון החדש, בלי החקירות", היא אומרת. "אני מרגישה שיש לנו קצב חדש, אנרגיות חדשות. אחרי העונה הראשונה קיבלנו תחושה של מה עובד ומה לא עובד בתוכנית, ועכשיו אנחנו הולכים על רף גבוה יותר. הכיוון של העונה השנייה זו השאלה 'מי אני?'. זה המסע שהדמויות הולכות בו. אני חושבת שהחקירות עבדו בהתחלה, אבל באיזשהו שלב פשוט קרו יותר מדי דברים ביחד. זו תוכנית פנטזיה ותוכנית רומנטית ותוכנית אקשן, היא לא בהכרח צריכה להיות גם תוכנית פשע".

ראיין: "אני חושב שהחקירות היו דרושות בהתחלה כדי לבסס את דמותה של קתרין, אבל עכשיו המשימה שלה ושל וינסנט יותר ברורה, ויש לנו הזדמנות עכשיו להתרכז יותר ברומנטיקה וגם בלבעוט בתחת של הרבה אנשים".

קרואק: "כן, יש אחלה סצנות קרב".

אתם מרגישים שבעונה השנייה אתם משאירים מאחור לחלוטין את הסדרה המקורית?

קרואק: "בהחלט. התמות הכלליות של 'היפה והחיה' הן אותן תמות, אבל זו תוכנית שונה לגמרי עכשיו".

מה צפוי למערכת היחסים ביניכם בעונה השניה - זהירות, ספוילר! - שמתחילה בכך שווינסנט לא זוכר את קתרין?

קרואק: "זה מתחיל בכך שהוא לא יודע מי אני, ובהתחלה קתרין מנסה להיאחז ולהיתלות באיך שהדברים היו קודם. ולאחר מכן, אני לא בטוחה, הם מתקרבים ומתרחקים, ובסופו של דבר הם, אנחנו נצטרך לפענח מי הם כשהם בנפרד זה מזו, וזה משהו שאני מצפה לו בכיליון עיניים.

"כאמור, הקו המנחה של העונה הוא 'מי אני?', וצריך לתת לדמויות לנווט קצת בנפרד כדי לענות על השאלה הזו. אתה גם צריך לדעת היטב מי אתה כדי שתוכל לאהוב מישהו אחר. אם אתה נהיה תלוי במישהו לחלוטין, ומגדיר את עצמך אך ורק באמצעותו, זו לא אהבה אמיתית, זו תלות. אני חושבת שזה טוב להם להבין מי הם בנפרד, כדי להרוויח מחדש את היחסים זה עם זה".

הסיפור "היפה והחיה" נכתב במקור בצרפת ב־1775. מה גורם לו להיות רלוונטי כיום בכל העולם?

"אני חושבת שכל האגדות מדברות על אמת אוניברסלית כלשהי שכולנו חולקים, ובוודאי גם ב'היפה והחיה'. אני חושבת שבכולנו יש משהו שאנחנו רואים כמכוער או לא אוהבים, והרבה פעמים זקוקים למישהו אחר שייתן נקודת מבט שונה, ויאהב את אותו האספקט בו שאנחנו שונאים, כדי שגם אנחנו נלמד לראות אותו אחרת, לקבל ולאהוב אותו".

הקורלציה בין עומק התשובות של קרואק לבין הדקות שעברו מאז לכאורה ביקרה בבר ברורה לחלוטין. קשה שלא להישבות בקסמה, גם כאשר היא מקשקשת, גם כאשר היא מעבירה לראיין את המושכות ובוודאי כאשר היא עונה ברצינות. בימים אלה היא שוקדת על הקמת אתר שמטרתו העברת מסר ברור לילדות ונערות: "אתן מסוגלות לכל, אתן שוות לכל".

קרואק סבורה שתפקידה בסדרה מקדם את המטרה: "אני חושבת שזה חשוב מאוד שלסדרה יש קהל גדול של נערות, שרואות דמות נשית חזקה. זה נותן לי את האפשרות לתקשר עם הרבה בנות, ואני חושבת שהמודל של קתרין צ'נדלר - בלשית קשוחה ואמיצה - חשוב במיוחד על רקע מה שקורה כרגע בתרבות הפופ והמודלים הנשיים האחרים שבנות מקבלות".

________________________________________________________________________________________________________________________________________

עוד בפנאי פלוס: