רכבת ישראל מודיעה על הקמת מתחם טיולים וירטואלי, המציע טיולים בקרבת תחנות הרכבת במטרה לעודד את הישראלים לנסוע לטיולים בארץ בכלל, ועם הרכבת בפרט. המתחם יושק באתר האינטרנט, באפליקציה ובדף הפייסבוק של הרכבת, כמו גם ב-VOD, בערוץ טיולים ובערוץ החיים הטובים בלווין ובכבלים. את התכנים סיפק ערוץ הטיולים מקבוצת "ענני תקשורת".

מחקר שנערך לאחרונה העלה כי למעלה מ-40 אחוז מהציבור עושה שימוש ברכבת לנסיעות בילוי והנאה, ולא כאמצעי הגעה לעבודה וממנה. על כן הוחלט להשיק מיזם זה, אשר יספק המלצות על אתרי טיולים למשפחות וזוגות באתרים קרובים לתחנות הרכבת ויאפשר לציבור הישראלי להשאיר את הרכב בבית ולטייל בחופשיות.

במתחם הדיגיטלי מוצגים סרטוני וידאו, מידע מקיף והסברים אודות האתרים השונים במסלול, כמו גם פרטים מלאים על אודות דרכי ההגעה אליהם באמצעות הרכבת ואוטובוסים. המתחם יוטמע בפלטפורמות הדיגיטל של רכבת ישראל באופן המנגיש עבור הגולשים את כל המידע לו הם זקוקים בבואם לתכנן טיול מושלם בקרבת תחנות הרכבת. מלבד מסלולי טיולים בטבע, מתחם "מטיילים עם הרכבת" כולל גם מסלולים לטיולי קולינריה, מוזיאונים ואמנות, אתרי מורשת, פעילויות לילדים ועוד.

"רכבת ישראל שמה לה למטרה לעודד את השימוש ברכבת לנסיעות בשעות הפנאי למטרות בילוי והנאה", אומרת אתי פינקלשטיין, מנהלת אגף השיווק ברכבת ישראל. "מתחם הטיולים הדיגיטלי שבנינו יחד עם 'ענני תקשורת' מגיש לציבור אפשרויות טיול נרחבות, מיוחדות ומעניינות בקרבת תחנות הרכבת כדי להשלים את חוויית הטיול וליהנות גם מהדרך אל הבילוי וחזרה בטוחה ממנו".

"אנו שמחים לקחת חלק במיזם דיגיטלי ראשון מסוגו, דרכו הנוסעים יוכלו להכיר ולחוות את התרבות והמסורת בערי ישראל וביעדים אליהם רכבת ישראל מגיעה", אומר שרון למברגר, מנכ"ל משותף ומנהל ערוצי הלייף סטייל "ענני תקשורת". "'ענני תקשורת', דרך ערוצי התוכן, שמה לה למטרה לייצר תכנים המביאים ערך מוסף לגולשים, וזאת דרך פלטפורמות נוחות לגלישה המפותחות באמצעות mars טכנולוגיות מקבוצת ענני תקשורת".