לא מעט סטארטאפסיטים בעולם אוהבים מאוד לספר על הרגע שבו חשבו על האפליקציה המבריקה שלהם. חלקם מתארים זו כהתגלות שמיימית, חלקם בוחרים לספר על קול נסתר שכמו לחש להם מה העולם באמת צריך. אבל רק מייקל קיין בוחר לתאר את הרגע שבו חשב על אפליקציית ההיכרויות שלו כ״סנוקרת ישרה לשיניים״.

אבל שלושה שבועות אחרי שהוא ושותפו אלן סקריבן הפיצו את האפליקציה, הם בהחלט יכולים לחייך עם השיניים האלו חיוך רחב מאוד. עשרות אלפי הורדות נרשמו ברחבי העולם בפחות מחודש, וכתבות מפרגנות באתרי הטק נפרשו כמעט מקיר אל קיר. ״האפליקציה שתחזיר לחיים את הרומנטיקה״, הכריזו בגאון בטקראנץ׳. ״סוף סוף, אחרי שלטון יחיד של כמעט ארבע שנים, אפשר לראות את הסוף. סוף סוף קם אנטי טינדר״, נכתב בביזנס אינסיידר.

בין אם הוא מתכוון להדיח מכס המלכות את אפליקציית ההיכרויות הפופולרית, ובין אם תמצא לה האפליקציה ״פאזי באנטר״ נתח שוק משלה, דבר אחד כבר בטוח: הרגע שבו נדחה מייקל קיין על ידי נשים בטינדר היה, ככל הנראה, הרגע הטוב ביותר בחייו.

הכל דיבורים

הקונספט של ״פאזי באנטר״ (או אנטי טינדר, אם תרצו) הוא כמעט מחתרתי: אין תמונות פרופיל. בכלל.

כלומר, יש, בוודאי שיש, אבל אתם - וכל אחד אחר - לא תזכו לראות אותן. פאזי באנטר, כשמה כן היא, מטשטשת ומערפלת ומערבלת את התמונה עד שאי אפשר לראות דבר, מה שמכריח שני אנשים שרוצים להכיר אחד את השני לעשות דבר כמעט בלתי מתקבל על הדעת במאה ה-21: אשכרה לדבר.

מייקל קין: ״לא הכרתי את העולם הזה בכלל, ובכל פעם שנדחיתי הרגשתי כאילו חטפתי בעיטה היישר לאף. קשה להגיד שהבטחון העצמי שלי היה

גבוה באותה תקופה״

אוקיי, אתם בטח מגחכים לעצמכם עכשיו, כנראה שהבחור לא מבין כלום באפליקציות היכרויות ובדרכי הפעולה שלהן, אבל קיין, שבסעיף הגיל שומר על ערפול ומתעקש על ״סוף שנות השלושים לחיי״, דווקא מגדיר את עצמו כ״משתמש כבד״ באפליקציות היכרויות.

אבל הוא לא תמיד היה כזה. ממש לא.

״לא הכרתי את העולם הזה בכלל״, הוא מודה בראיון מיוחד לערוץ היחסים, ״ואז התגרשתי, והתחלתי לתור אחרי בחורות בעולם החדש הזה. העליתי תמונת פרופיל - לא ממש מושקעת, חשבתי שזה יותר כמו פייסבוק או טוויטר - ובכל פעם שנדחיתי הרגשתי כאילו חטפתי בעיטה היישר לאף. קשה להגיד שהבטחון העצמי שלי היה גבוה באותה תקופה. אפילו העזתי להתחיל עם בחורה באיזה אתר היכרויות, שמצידה פשוט אמרה לי שאני לא הטעם שלה. זה הרגיש כמו סנוקרת היישר לשיניים, אבל גם גרם לי להתחיל לחשוב״.

אז הוא חשב, וחשב עוד קצת, ולא הגיע לאיזו מסקנה משנת חיים, ואז, כמו בכל קומדיה רומנטית מוצלחת, הגיעה בחורה ששינתה את חייו. בערך.

״יום אחד, בעודי גולש באתר היכרויות, פנתה אלי בחורה בלי תמונת פרופיל. זה נראה לי חשוד מאוד בהתחלה, אבל המשכתי לשוחח איתה ונהייתה לנו שיחה נחמדה מאוד. אחרי שדיברנו קצת היא שלחה לי תמונה שלה, אבל זה כבר היה רק בונוס, כי כבר חיבבתי אותה. אם כי אני אהיה הראשון להודות שזו הייתה הפתעה נעימה למדי שהיא הייתה נאה מאוד. אבל אז קיבלתי את הרעיון לטשטש תמונות של אנשים. הראיון של פאזי באנטר נולד״.

אין יתרון לביקיני

קין וסקריבן עמלו על פיתוח האפליקציה כשמונה חודשים תמימים, ובסופו של דבר, לפני פחות מחודש, שחררו אותה לאוויר העולם. לונדון - ללא ספק העיר שקובעת איזו אפליקציית היכרויות תתרומם ואיזו תיעלם אל מחזות השכחה - אימצה אותה בחום גדול, ויחד עם הסלוגן הדי מוצלח ״האפליקציה שנותנת לך להראות מי אתה לפני שתראה את הסלפי שלך״ הפכה כמעט בין לילה להצלחה מסחררת.

״אני חושב שמעבר לעובדה שיצאנו לשוק עם אפליקציה נטולת באגים, ובגלל זה גם זמן העבודה הארוך, באמת נגענו באנשים״, אומר קין. ״אין ספק שנגענו בנקודה רגישה, כי כנראה שלא הייתי האדם היחיד שלא נהנה ששופטים אותו אך ורק על פי מראה. זה גם גרם לאנשים לדבר יותר. אנשים אצלנו ממש מדברים במקום סתם לגלול ימינה ושמאלה. זמן הבהייה הממוצע על משתמש שלנו הוא חמש דקות ועשרים שניות. אצל טינדר זה פחות משלוש שניות".

המספרים מדברים בעד עצמם. יותר מ-30,000 משתמשים פעילים באפליקציה נכון לכתיבת שורות אלה, עם בסיס חזק מאוד בלנדון (25%) ומספר דומה בצפון אמריקה.

״אנשים פשוט אוהבים את הקונספט״, בטוח קין. ״הם נהנים לחשוף את המראה שלהם מתי שנוח להם, ולא מתי שנוח למשתמש השני. כמה מהמשתמשים שלנו מעולם לא היו באתרי היכרויות לפני כן, ודווקא האפליקציה שלנו נתנה להם את האומץ. זה לאו דווקא בגלל שאנשים לא בטוחים במראה שלהם, אלא כי יש הרבה מאוד אנשים שנבוכים שחברים שלהם ידעו שהם באתרי היכרויות. כך גם זה נחסך מהם. שלחו אצלנו 126,000 הודעות בשלושה שבועות. זה נתון מדהים. אנשים פשוט רוצים להכיר זה את זה אצלנו, וסוף סוף לבטל את היתרון למי שמוכנה להצטלם בביקיני״.