אם יזדמן לכם להגיע לאודישנים של "משימה בלתי אפשרית" 5 (רק למקרה שגם כוכבים הוליוודיים בכירים קוראים את הכתבה הזו: כן! אנחנו לגמרי בעניין! לפרטים פנו לסוכן שלנו!) בוודאי יפתיע אתכם שבקצה המסדרון יש שלט אחד המכוון לאודישנים לסרט, ושלט שני, קצת יותר מוסווה, המכוון לחדרון בו נערכים האודישנים להיות אשתו החדשה של טום קרוז.

הדרישות? את צריכה להיות שחקנית מוכרת, בין הגילאים 30-39 כדי שהטבלואידים לא יעשו ממנו צחוק (בדומה לג'וני דפ, נניח, שיוצא עם אמבר הרד הצעירונת) וגם, כפי שהגדירו זאת אתרי הרכילות, "לא מחוץ לליגה שלו". וזה מגיע מהאדם שהיה נשוי לניקול קידמן, כן?

דרישות נוספות, אך לא חובה: שלא תעזי להיות מעל 1.70, שלא תתפלצי כשהוא מתחרפן על הספה של אופרה ווינפרי, קופץ למעלה ולמטה ואומר שהוא אוהב אותך וגם, כמובן, ראש פתוח לסיינטולוגיה: יתרון. וגם לעובדה שתצטרכי לראות חלק מהסרטים של טום קרוז יותר מפעם אחת. לא משימה שכולנו היינו עומדים בה בכבוד, חייבים להודות.

למען ההגינות נספר מיד: אנחנו די מסופקים ששלט כזה אכן קיים במציאות. מה שאנחנו הרבה פחות מסופקים לגביו, אגב, זה ששנה וחצי אחרי הפרידה מקייטי הולמס טום קרוז אכן מנסה לבנות את התדמית שלו מחדש, וכן משתמש באודישנים ל"משימה בלתי אפשרית" כדי למצוא לעצמו אישה חדשה, כפי שנחשף השבוע בכמה טבלואידים, וכפי שכבר עשה ב-2005, בחסות הכנסיה הסיינטולוגית, אז בחר את קייטי הולמס.

בורסת שמות די מכובדת כבר יש, שמועות שמתחלפות מדי יום גם, ומעל הכל מרחפת השאלה הגדולה מכולם: האם יצליח טום קרוז לשקם את מעמדו הציבורי, או שזו תהיה שירת הברבור של האיש שכל הוליווד צוחקת עליו כבר כמה שנים טובות?

קייטי הולמס תטנף?

לא בטוח שצעירי האינטרנט יזכרו זאת, אבל פעם, לא ממש מזמן, טום קרוז היה הדבר הכי לוהט בהוליווד. הוא כיכב ברשימת הגברים היפים ביותר על הפלנטה של מגזין פיפל בשנים 1990, 1991 ו-1997, וחשוב יותר מכל זה, הגרסה האמריקאית של המגזין הצרפתי הנחשב פרמייר, כמו גם מגזין פורבס, הכריזו על קרוז כסלבריטי החזק והחשוב ביותר בעולם (בהתאמה) ב-2006, ללא ספק אחת משנות השיא של הכוכב ההוליוודי.

הגרסה האמריקאית של מגזין פרמייר, אגב, הפסיקה לצאת שנה אחת אחר כך. סתם פרט טריוויה מעניין שחשבנו שכדאי שתדעו.

אחר כך הצטברו קצת יותר מדי פרשיות בתיקו של קרוז, מההתפרעות על הספה ועד הסיינטולוגיה, וחברת הסרטים פאראמאונט החליטה לבטל את החוזה בן 14 השנים עם הכוכב המכניס מיליונים מכיוון שהוא עושה להם, לטענתם, "יחסי ציבור גרועים מאוד ומקבל מדיה שלילית ביותר". באוגוסט אותה שנה גיבה פורבס את פאראמאונט, ואותו מגזין שהכתיר את קרוז לסלבריטאי החשוב ביותר בעולם גילה לקוראיו שבמדד הקיו (המדד איתו בודקים פופולריות של סלבריטיז) קרוז צנח ב-40 אחוז. את הצניחה שלו בשנים שאחרי כבר תצטרכו לחשב בחזקות.

שמונה שנים אחר כך, וטום קרוז הוא, לכל הפחות, כוכב שנוי במחלוקת. הסיינטולוגיה עשתה לו שירות גרוע מאוד, ומה שהיא לא עשתה עשתה קייטי הולמס, שהגישה בקשה לגירושין לפני שנה וחצי ונטשה עם בתם המשותפת סורי לניו יורק במטרה להתחיל חיים חדשים. הפרידה אפשרה ל"מקורביה" לחשוף טפח ממה שהלך בבית המשותף, ולתקשורת, בצעד די נדיר, חייבים להודות, להתייצב לצדה של הולמס באופן ברור ומוחלט ולטנף על טום קרוז כמה שיותר.

יותר מכל הלכלוכים וההשמצות שפורסמו עליו באותה תקופה, קשה לשכוח את החשיפה של מגזיני קבוצת באוור הוצאה לאור, שביניהם גם אין טאץ' ולייף אנד סטייל הפופולריים, שטום קרוז "נטש את סורי", בתו הביולוגית היחידה. החשיפה עשתה רעש ענק בארצות הברית ובעולם, בעיקר משום שלמרות שהטבלואידים מחטטים חופשי ביחסים בין בני זוג הוליוודיים, הם נוטים, ברוב המקרים, להשאיר את הילדים (ועוד יותר את הילדים שעדיין בגיל הרך) מחוץ לתמונה.

אבל לא כך היה במקרה הזה. קרוז, לדברי מקורביו, השתולל כשקרא את הכתבה ואיים לתבוע את המגזין ב-50 מיליון דולר, ובניגוד לרוב הסלבריטיז שמאיימים בתביעה הוא גם ממש הלך ועשה את זה. התביעה אילצה את שני הצדדים לפרסם תצהיר, ולמרות שקרוז משך השבוע את התביעה והחליט לבטל אותה והמגזין התקפל פרסם התנצלות, התצהירים רחוקים מלהוסיף כבוד לקרוז.

בתצהירים שהגיש לבית המשפט ונחשפו על ידי האקזמינר ממש לפני כמה ימים, הודה קרוז כי למרות שלא נטש אותה הוא אכן לא ראה אותה תקופה של 110 ימים רצופים. עוד נחשף בתצהירים כי הולמס ביקשה מקרוז שיגיע כמה פעמים לניו יורק על מנת לראות את בתו, אך הוא טען שלוח הצילומים הצפוף שלו אינו מאפשר לו. עם זאת, באותה תקופה ממש, טס קרוז ללונדון לאירוע של כת הסיינטולוגיה משום שחש, כך על פי התצהיר, שמדובר ב"אירוע חשוב".

לדברי אתר טיאמזי הצדדים הגיעו לסיכום מחוץ לבית המשפט, וחתמו גם על הסכם סודיות עתידי שלא מאפשר לאף אחד מהצדדים לדבר בגלוי על מה שסוכם. עוד פרסמו קבוצת המגזינים הודעת התנצלות כלפי קרוז, ובה נכתב: "באואר הוצאה לאור מעולם לא התכוונו לרמוז שקרוז ניתק את כל הקשרים ונטש את בתו סורי, ומתחרט אם מישהו הסיק מכך שזה מה שהתכוונו".

כן, והעובדה שהכותרת של אותו מגזין הייתה "טום קרוז נטש את סורי!" ממש מוכיחה שזה לא מה שהתכוונתם אליו.

למרות שמקורבים לשני הצדדים טענו וממשיכים לטעון בעיתונות שהעדיפו להגיע לפשרה משום שלא רצו שהסיפור יתגלגל עכשיו לאורך שנים וסיכמו שקרוז ימשוך את התביעה והמגזין יפרסם התנצלות, אתרי הרכילות טוענים שיש סיבה אחת בלבד שבגללה קרוז משך את התביעה הגרנדיוזית: העובדה שקבוצת המגזינים איימה עליו שאם לא יעשה כך, הם יאלצו להזמין את קייטי הולמס כעדה מטעם ההגנה ולחייב אותה לומר את האמת וכל האמת על מערכת היחסים שלהם. משהבין קרוז שהולמס עוד עשויה לשתף פעולה עם המהלך הזה, החליט כנראה שיחסי ציבור גרועים יש לו מספיק וממילא אף אחד לא זוכר מה נכתב עליך לפני שבוע, שלא לדבר על שנת 2012 הרחוקה, וההוצאה לאור אפשרה לו לצאת מזה כשראשו עדיין מורם. בערך.

ומנקודת השפל הזו, כך נראה, אפשר רק לעלות.

או, במקרה שאתם טום קרוז, אפשר גם לצלול למטה יותר.

ד"ש מבראד פיט

בואו נעשה את זה הכי פשוט שאפשר: לא יהיה קל לטום קרוז לשקם את התדמית שלו. זה לא רק הסיינטולוגיה או היחסים עם סורי ואשתו לשעבר הולמס, זה בגלל שכל אחד מרשה לעצמו לתקוף את טום קרוז בזמן האחרון. אפילו, תאמינו או לא, בראד פיט.

כזכור, שני הכוכבים המיתולוגיים שיתפו פעולה לפני עשרים שנה בדיוק בסרט הפולחן "ראיון עם ערפד", ושמועות מטריפות את הוליווד שהשניים עומדים לשתף פעולה שוב, הפעם כיריבים בסרט "גו לייק הל", המשחזר את היריבות הענקית בין פורד לפרארי באמצע שנות השישים. עם זאת, למרות שמדובר בקאסט חלומי, לא בטוח ששני האגואים הגדולים יצליחו להסתדר על אותו סט.

העובדות הידועות הן כאלו: קרוז כבר חתום לסרט ולמעשה כבר מלוהק. פיט היה בעניין ב-2009, אז עלה הרעיון לראשונה, אלא שמאז הוחלף הבמאי ואי לכך גם התסריט. פיט ביקש לראות את התסריט החדש, ועל פי חלק מהעיתונים הסכים וחתם וחלק אחר טוען שהוא דרש "שינויים קטנים" ועדיין לא מלוהק לסרט. זה, כמובן, לא מפריע לטבלואידים לחגוג את האיחוד הגדול, כשלמעשה יש רק שניים שלא ממש חוגגים אותו: טום קרוז ובראד פיט עצמם.

להזכירכם, עוד בשנת 2009 צוטט פיט כאומר "שנאתי לעשות את ראיון עם ערפד, בעיקר בגלל טום קרוז. הוא הציק לי. הוא סופר מוזר. היה שלב שכבר ממש שנאתי אותו". עוד נחשף אז שקרוז, שמגרד את ה-1.70 מלמטה, הסתובב כל הסרט עם מגפיים בגובה חמישה סנטימטר כדי שיהיה קרוב יותר לפיט, שמגלח את ה-1.80 מלמעלה. הדבר הזה היה "מגוחך", בעיני פיט, ונראה שעברו עשרים שנה וכלום לא השתנה.

על פי חשיפת שואוביז, לפיט היו מספר דרישות לגבי קרוז, כולל אחת: להתראות איתו כמה שפחות. "כל אחד מהם רגיל להיות הטופ דוג, ולשים אותם שוב ביחד באותו סרט אחרי עשרים שנה, זה ברור לגמרי ומובן לכל בר דעת שיהיו צרות", אמר מקור בהפקת הסרט. "אנחנו עושים ימים כלילות וממש נלחמים בכל כלי נשק שמוכר לאדם כדי שאף אחד מהם לא ירגיש נחות מהשני וכדי ששניהם ירגישו אחד את השני כמה שפחות".

מלחמה אמיתית? יחסי ציבור לסרט שעוד לא התחיל להצטלם? תחליטו אתם. בינתיים, אם לא אכפת לכם, לקרוז יש צרות גדולות יותר על הראש, כמו החשיפה של וומנ'ז דיי שניקול קידמן מאבדת שליטה על בנם המשותף, קונור קרוז. "הכאב של ניקול:", זועקת הכותרת, "איבדתי את התינוק שלי".

קצת דרמטי יחסית לידיעה, חייבים להודות, אבל מקורב לניקול טוען שבנם המאומץ בן ה-19 אימץ "סגנון חיים של פלייבוי", לדבריו, ושניקול דרשה מטום להתערב באופן דחוף בנעשה. גם אחותו, בלה ג'יין, מתעקשת לחפש את הדרך שלה בעצמה ואת יום ההולדת ה-21 שלה בסוף השבוע האחרון חגגה בדיסניוורלד עם אחיה ובני משפחה נוספים ובכך שגילחה את ראשה לחלוטין, לאי שביעות רצונם של הוריה. למרות שלא נצפה איתה בדיסניוורלד נמסר כי קרוז בהחלט טס לאורלנדו לחגוג עם בתו את יום הולדתה ושההורים ערכו סעודת ערב גדולה עבור יום ההולדת. נו, לפחות זה.

למרות שהוא בהחלט מנסה בחודשים האחרונים להפוך את יחס התקשורת אליו, בין היתר על ידי צילומים משותפים כשהוא מחזיק את סורי על הידיים (בכלל, דומה שהילדה הזו לא יודעת ללכת לפי כמות הפעמים שהשניים מחזיקים אותה. הילדה בת 7, למען השם. תנו לה להשתמש ברגליים) ושמועות שהופצו על ידי הנשיונל אינקווירר הלא אמין בעליל שקרוז מתכנן לקנות להם (כלומר, לו ולסורי) בקתה באי ששוויה 8 מיליון דולר, לטום קרוז יש דדליין ברור: חג המולד של 2015. אז יצא לאקרנים "משימה בלתי אפשרית" החדש, ללא ספק הבייבי של קרוז לאורך השנים, שמעבר לעובדה שהוא אמור להכניס לו סכום כסף נאה ביותר, הוא בעיקר אמור להוכיח דבר אחד: שהוא עדיין רלוונטי. וזה לא דבר שקל לו להוכיח בחודשים האחרונים.

למעשה, מבט על הכספים שהכניסו סרטיו האחרונים של קרוז מוכיחים קצת את ההיפך. למעט משימה בלתי אפשרית הקודם, שיצא אי שם בשנת 2011, הרבה לפני שכל הפרשיות התפוצצו והכניס סכום נאה ביותר של כמעט 700 מיליון דולר בכל העולם, באו שלושה סרטים שהוכיחו שקרוז בצרות.

ראשון היה "רוק אוף אייג'ס" ב-2012, שהיה כשלון קופתי מוחלט והכניס סכום בזיוני של 59 מיליון דולר לעומת 75 מיליון דולר שעלה. אחר כך הגיע "ג'ק ריצ'ר" עתיר התקציב (150 מיליון דולר) והכניס סכום נמוך של 134 מיליון דולר בארצות הברית (סכום נאה, אבל לא בסטנדרטים של קרוז) ועוד 264 מיליון דולר בעולם, מה שהציל את הסרט. הסרט הבא היה "אבדון", שבצעד חריג שוחרר באירופה לפני ששוחרר בארצות הברית, וכמו הסרטים הקודמים עלה הרבה מאוד (120 מיליון) ושוב הכניס מעט מאוד בארצות הברית (89 מיליון) ושוב ניצל על ידי הכנסותיו בעולם (200 מיליון, כמעט 70 אחוז מהכנסות הסרט). תוסיפו לזה את הפרסום השבוע בפורבס שקבע שהאולפנים מחתימים את קרוז על סרטים רק בגלל שהם יודעים שהוא מושך קהל באירופה וביפן, משום שאת הקהל בארצות הברית הוא איבד לחלוטין, ותבינו שקרוז בבעיה לא רק תדמיתית, אלא גם אמיתית. בכל זאת, עם כל הכבוד לאירופה ויפן, ספק גדול אם אולפנים ימשיכו לחזר אחריו עם כאלו מספרים נמוכים באמריקה.

כדי לשפר את תדמיתו, כפי שכבר ציינו, פצח קרוז באודישנים נרחבים כדי לחפש לעצמו אישה שתציג אותו באור קצת יותר חיובי. למרות רשימת השמות הבלתי נגמרת שנזרקת באוויר, הטבלואידים מסכימים ביניהם שאחת המועמדות היותר רציניות היא לורה פרפון המוערכת בת ה-33, מאמינה בכת הסייטנולוגיה בעצמה אף היא. השניים נצפו בנובמבר בארוחה רומנטית, אך מכחישים כל קשר אינטימי ביניהם. אנחנו ניאלץ לכסוס ציפורניים בסבלנות.

כך או אחרת, טום קרוז בהחלט משקיע זמן ואנרגיה כדי לשנות את תדמיתו. והאמת היא שהיינו צוחקים על זה, ויכול להיות שהיינו אומרים שאין סיכוי שהוא יצליח לטפס מהתהום שבה הוא נמצא, אבל ראבאק, זה טום קרוז, האיש שלנו למשימות בלתי אפשריות. אם יש מישהו שכבר הצליח להוכיח שהוא מסוגל לעשות את הבלתי אפשרי, זה בהחלט הוא. האם הוא יצליח לעשות את זה נגד כל הסיכויים גם הפעם? לא נותר לנו אלא לחכות ולראות.