"רק בפורנו נשים מרוויחות יותר מגברים" לא יזכה, כנראה, בתואר הסלוגן היצירתי של השנה, כנראה שגם לא המבריק ביותר. אבל האפקטיבי ביותר? כנראה שכן.

במסגרת המאבק (הצודק, המוצדק ושאין ערעור, ולא לרגע, על נכונותו) להשוואת שכרם של נשים וגברים החליטו בבלגיה לעלות עם קמפיין שערורייתי למדי שבו מככבת אשת הפורנו לשעבר סשה גריי, שמספרת על מעלליה בעולם הפורנו.

למרות שהקמפיין עלה בבלגיה, קשה מאוד לקרוא לו קמפיין מקומי. גריי היא שם מוכר למדי, הקמפיין כולו דובר אנגלית והעובדה שיש יו-טיוב בעולם הזה הפכה אותו חיש קל לגלובלי. האם הוא באמת מה שישנה את המצב? לא בטוח בכלל.

בסרטון עצמו, אגב, גריי מספרת שהיא "אוהבת דברים מלוכלכים" ואז, אה, מפרטת כל מיני דברים שהיא עשתה ותרשו לנו לא לחזור עליהם. האם זה הכרחי? לא ממש בטוח. האם זה משרת את המטרה? גם לא ממש בטוח. אבל שוב, בגזרת האפקטיביות, הסרטון מקבל עשר מעשר.

יחד עם הסרטון עלו בבלגיה פוסטרים הנושאים את הסלוגן "סגרי את פער המשכורות, הפכי לכוכבת פורנו". כן, אין ספק שיהיו גם כמה גברים במדינה הפלמית שישמחו למדי מהקמפיין הזה.

הסרטון מפנה גם לאתר שמציג נתונים מדאיגים למדי, ובהם פערי השכר, גם ב-2012, עדיין עומדים על כ-20-30%, מה שמראה שהפער לא השתנה ואף גדל. האם לא היה נכון לדבר על זה בפרסומת במקום לחקור את מעלליה האנאליים של סשה גריי? לא יודעים, האמת. כבר עשרים שנה מדברים על המחקרים האלה, ובכל זאת דבר לא משתנה.

מי שעומד מאחורי הפרוייקט הוא ארגון הנשים Zij-Kant, שגם ייסד לראשונה השנה את "יום שוויון השכר" שיחול במדינה ב-20 במרץ, וכשנדרשו להסביר את הקמפיין הם כתבו:

"בגיל 18 הצטרפה סשה גריי לתעשיית הפורנו. זהו המקום היחיד שבו נשים מרוויחות יותר מגברים. היא מספרת לנו שהיא עזבה את בית הספר והתפרנסה בכבוד, אחר אחר כך, באותו חיוך ממש, מספרת לנו על כל הדברים המזעזעים שנאלצה לעשות בשביל כסף. אלו דברים קשים לשמיעה, דברים שרובנו לא היינו עושים בשביל כל סכום שבעולם. אם היו יותר מקומות שבהן נשים מקבלות שכר הוגן, יכול להיות שהבחירה של סשה הייתה שונה".

נו, אז מה אתם אומרים: גאוני או פרובוקטיבי בגרוש?