ביום ראשון בלילה, בזמן שאתם תשבו (דיר באלאק אם לא, זו הצגת השנה) עם החברים ותצפו בסופרבול, חגיגת הפוטבול האמריקאית, עשרות בעלי עסקים יחזיקו אצבעות ויתחילו להתפלל.

הפרסומות בסופרבול הפכו זה מכבר לא רק למסורת של ממש ולמשהו יקר בצורה מחרידה (ע"פ נתונים שפורסמו אתמול, חצי דקת פרסום עולה 3.5 מיליון דולר), אלא גם לגלגל הצלה אחרון לעסקים, שמבססים על חצי הדקה הזו את כל התוכנית העסקית שלהם.

תצליח להציל שתי חברות ביחד? אדריאנה לימה (צילום: gettyimages)
תצליח להציל שתי חברות ביחד? אדריאנה לימה (צילום: gettyimages)

אחרי שנה (על הפרסומות לסופרבול מתחילים לעבוד באזור פברואר) של עבודה מאומצת עם עשרות אנשי קריאייטיב, תקציבים ואינספור כסף שנשפך, אין לו לבעל העסק אלא לקוות שהוא עשה הכל נכון והוא אוחז בטקסט הטוב ביותר שאותו יגיש הפרזנטור הטוב ביותר.

או, כאילו, שבעל העסק שכר את אדריאנה לימה, ואז הוא יכול ללכת לישון בשקט.

ועכשיו: אדריאנה. אחר כך: גם

הפרסומות לסופרבול, כפי שבטח כבר הספקתם להבין, הן עסק גדול. למעשה, הן עסק כל כך גדול עד שחמישה חודשים לפני הסופרבול מתחילה חברת הסקרים Brandkeys לשאול את הצופים באיזו פרסומת של איזו חברה הם מתכוונים לקום לשירותים (מה שכמובן קצת יקשה עליהם לצפות בה).

הצופים, כמובן, מעולם לא ראו את הפרסומת המיוחדת, שתיחשף רק בעוד חמישה חודשים. הם לא יודעים על מה מדובר. ובכל זאת, בהתחשב בפרסומות העבר הם מדרגים אילו פרסומות הם היו רוצים לראות ובאילו פרסומות הם מתכוונים לקום ולמלא את הנאצ'וס.

מתוך הסקר, יש כמה חברות (דוריטוס, יונדאי וגו-דדי, שעל הפרסומות שלהם כתבנו כאן בהרחבה) שממש לא צריכות להיות מודאגות. שש חברות, לעומת זאת (קיה, דנון, טלפלורה, בסט-ביי, סנצ'ורי 21 ובאדוויזר) היו צריכות להיות מודאגות במיוחד. היה ברור שהן צריכות משהו סקסי, מטריף וחושני כדי להדביק את הקהל למסכים.

שתיים מהן בחרו להרים טלפון לאדריאנה לימה.

יכולים לישון בשקט כשהיא הפרנזוטרית שלכם. אדריאנה לימה (צילום: gettyimages)
יכולים לישון בשקט כשהיא הפרנזוטרית שלכם. אדריאנה לימה (צילום: gettyimages)

בזכות שני הטלפונים הללו, אגב, תהפוך לימה לראשונה בהיסטוריה של הסופרבול שתופיע בשתי פרסומות, ממש לא דבר של מה בכך כשכל חברה מנסה למצב את עצמה עם פרזנטור ששייך רק לה. אבל במקרה של לימה, תסמכו עלינו, אין ספק שזה משתלם.

אשת מכירות נולדה

היא נולדה בעיר הענייה סלבדור שבברזיל בשנת 1981, וכבר מילדות ידעה בדיוק מה היא רוצה לעשות. באופן מפתיע, היא הגשימה את זה כבר בגיל 15, כאשר נרשמה לתחרות ה"סופרמודל של ברזיל" ואף זכתה בה. שנה מאוחר יותר הגיעה למקום השני במעמד העולמי של אותה תחרות, הוחתמה על ידי סוכנות דוגמנות בניו-יורק וההמשך, נו, די ידוע.

חוץ מהקטע, כאילו, שבו היא הופכת למשקמת עסקים.

דווקא הולמת אותה גלימה, לא? אדריאנה לימה בדרך להציל עוד עסק מרוצה (צילום: gettyimages)
דווקא הולמת אותה גלימה, לא? אדריאנה לימה בדרך להציל עוד עסק מרוצה (צילום: gettyimages)

הפעם הראשונה שבה נחשף הקסם של לימה היה דווקא כשהצטלמה לשער המגזין GQ באפריל 2006. השער לא היה משהו לכתוב עליו הביתה, אבל האמריקאים, מסתבר, לא חשבו ככה, והמגזין הפך לנמכר ביותר של השנה. באותה שנה ממש הפכה לימה לפנים ולפרזנטורית של מותג התקשורת טלקום באיטליה. אחרי שנה של פרסומות, עלו מכירות המוצר ב-18%.

ב-2008 ניסו שוב GQ לשחזר את הקסם מ-2006, הפעם במהדורת האינטרנט שלהם. לימה צולמה כשהיא בכפפות ונעליים בלבד, והיום הראשון שבו התמונה פורסמה היה גם היום עם מספר הגולשים הגבוה ביותר בכל השנה ההיא.

הנצפית ביותר בסופרבול

עולם הפרסום, מן הסתם, הבין שמשהו קורה כאן, והראשונה שמיהרה להמר עליה היא רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, שנתנה לה את הספוט הגדול מכולם: פרסומת בסופרבול. לבד.

רק על מנת להבין את המצב, ויקטוריה'ס סיקרט לא פרסמה בסופרבול תשע שנים, נצח במובן של מסורת הסופרבול. מאז 1999 נמנעה הרשת בלהפריע באמצע משחק הסופרבול ולמרות שלימה הייתה דוגמנית שלהם כבר משנת 2000, הרשת – שהייתה אז במצב כלכלי קטסטרופלי בגלל התחרות העזה – לא ממש רצתה לזרוק מיליונים לחינם.

ואז, כאילו, היא נזכרה שאדריאנה לימה חתומה אצלה.

הפרסומת, ששודה בשעה 21:44, גרמה לכל הצופים שלא לזוז ואפילו לאלו שאינם מעוניינים במשחק להצטרף. היא רשמה, על פי נתוני נילסן, 103.7 מיליון צופים (הפרסומת הנצפית ביותר לשנת 2008), האתר של ויקטוריה'ז סיקרט קרס עקב מיליוני גולשים שניסו להיכנס בו זמנית, וגם בשבוע שאחריו עדיין מדדו את תנועת הגולשים במיליונים.

בעצם, אנחנו תוהים למה רק שתי חברות התקשרו השנה אל לימה, ולא כולן.

בעוד כחמישה ימים, כאמור, תנסה להציל לימה את חברת המכוניות קיה (שאמנם רשמה עלייה של 36% במכירות משנה שעברה, אבל בהתחשב בנתונים של שנה שעברה זה לא ממש משהו להתגאות בו) ושל חברת משלוחי הפרחים טלפלורה, שרואה בקרבה לולנטיינז-דיי משבצת שלא תחזור והזדמנות חד פעמית לעשות קופה שתחזיק אותם לשנה הקרובה.

אדריאנה לימה, כנראה, כבר תדאג שזה יקרה.