שלומי וגנר

ברט וג'ון ג'ייקובס בפסטיבל Life is Good 2011 (צילום:The Life is good Company)

סקס מוכר, את זה כולם יודעים. אבל אם ביום בהיר אחד היה ניגש אליכם אדם זר ומספר לכם שכל מה שאתם צריכים כדי להמריא עם העסק שלכם להכנסות שנתיות של מעל 100 מיליון דולר – זו בסך הכל גישה אופטימית לחיים, כנראה שהייתם מגלגלים עיניים ושולחים את הרוחניק הנאיבי בחזרה למקום ממנו הוא הגיע. לשמחתם של האחים ברט וג'ון ג'ייקובס, שכנראה ידעו דבר או שניים על החיים האלה, אותה גישה אופטימית הובילה אותם להצלחה כלכלית שמעולם לא יכלו לחלום עליה. במקרה הזה הם לא פגשו באדם שהעיר אותם באמצע שגרת החיים למציאות אופטימית, אלא השכילו להמציא את הדמות הזו בעצמם, יש מאין.

הדמות שעומדת במרכז המפעל האופטימי של האחים ג'ייקובס היא ג'ייק, לא יותר מכמה קווים משורבטים בסגנון ילדותי עם כובע ברט, חיוך תמידי ומשקפי שמש. ג'ייק היה ההשראה הגדולה שהובילה להקמת החברה המשפחתית Life is good ועודנו מלווה את החברה בפעילות העיסקית והפילנתרופית שלה.

עוד במהות החיים:

__________________________________________________________________

שלוש מילים ששוות מיליונים

חברת Life is Good (החיים טובים) הוקמה בחלקו האחורי של מכונית מסחרית, שהתגלגלה בין קמפוסים של אוניברסיטאות בארה"ב בתחילת שנות התשעים. שני האחים ג'ייקובס יצאו מעיר מגוריהם, בוסטון, למסע שנמשך חמש שנים ומכרו חולצות עליהן הודפסו יצירות האמנות שלהם. כשהעסקים היו קשים, הם ישנו במכונית וחסכו בכל דרך אפשרית, גם אם המשמעות היתה לוותר על חדר מלון ולא להתקלח.

ג'ייק, הדמות והאופטימיות (צילום מסך פייסבוק : Life is good)

באחת מנסיעותיהם הארוכות הולידה את ג'ייק, גיבור שכוחו טמון באופן בו הוא רואה את החיים, בהשקפת העולם שלו. האחים האמינו שג'ייק יהיה הגיבור הראשון של התקשורת החיובית, מי שיעמוד נגד נטיית תקשורת ההמונים להתמקד בתכנים השליליים ובפחדים של אנשים. כך, מדמות שנולדה לה על פיסת נייר, השתנו חייהם וג'ייק הפך לסמל המותג, שהודפס במגוון גירסאות שונות על החולצות שלהם בליווי שלוש מילים: "Life is good".

לראות את חצי הכוס המלאה

"מהר מאוד גילינו שאנשים רואים את עצמם בג'ייק. הוא מייצג מישהו שלא מחכה ליום בו הוא יהיה מאושר", מספר ג'ון בראיון שפורסם לאחרונה בהפינגטון פוסט, "אנשים רבים נוטים לחשוב 'ביום בו אקבל את הקידום, כשאסיים את הלימודים או כשארכוש את הבית הגדול הזה או האוטו או כשאפגוש את בן הזוג המושלם, אז אהיה מאושר'. לעומת זאת, בכל מצב בו ג'ייק נמצא, הוא מעריך באמת ובתמים את מה שיש לו באותו הרגע".

"המותג הראה לנו שעבור רובנו, אושר הוא בחירה". אומר ג'ון, "אנשים מסוימים עומדים בפני מצבים קשים, אבל ג'ייק מזכיר לנו לבצע את הבחירה הזו באחריות ולהעריך את מה שיש לנו, במקום לחשוב על מה שיכול היה להיות לנו".

בנוסף לתוכנית העיסקית מפעילים האחים תוכנית פילנתרופית ענפה, תורמים ומגייסים מאות אלפי דולרים לפרויקט לעזרה לילדים במצוקה. "מאז השנה הראשונה קיבלנו מכתבים ומיילים מאנשים שהיו במשברים עמוקים וכתבו לנו 'תודה על הכובע – הוא עזר לי לשמור על אופטימיות במהלך הטיפול הכימותרפי' או 'תודה על החולצה, היא גילמה את האופן שבו אחי חי – לבשנו אותה כולנו לאזכרה שלו'". כך, ככל שהמשיכו להגיע יותר תגובות מעוררות השראה הבינו האחים את העומק של המסר שלהם. בין היתר מפעילים השניים פרויקט להכשרת אנשי מקצוע לעזרה לילדים במצוקה בארה"ב ואף שלחו צוות תמיכה וסייעו לאחר אסון רעידת האדמה שפקד את האיטי ב-2010.

"ילדה בת 11 בשם לינדסי, שחלתה בסרטן סופני, לבשה כל הזמן בגדים שלנו כשהתראיינה לתקשורת. נותרה לה כשנה לחיות ושאלו אותה למה היא לובשת בגדים שכתוב עליהם "Life is good". 'לפני שהייתי חולה', היא ענתה, 'לקחתי את חיי כמובנים מאליהם, אך כעת, כשכנראה לא אחיה עוד הרבה, אני רוצה לוודא שאני נהנית ומעריכה אותם בכל יום'". הסיפור של לינדסי גרם למספר רב של אנשים להפגין את הטוב שבחיים, להפגין בעד האושר. כך קם לו פסטיבל “Life is Good” הראשון ב-2003, שמאז ממשיך לגייס תרומות עם יותר ממיליון דולר שנאספו בשנה שעברה.

רוצים להצטרף למעגל האופטימיות? היכנסו לאתר האינטרנט של החברה או לעמוד שלהם בפייסבוק

לאתר מהות החיים

__________________________________________________________________

מרכז המבקרים "מהותי" מקבוצת אריסון מזמין אתכם לחוויה אינטראקטיבית מעוררת מחשבה לכל המשפחה לחג הפסח. שילוב של לימוד והתנסות, משחק והנאה באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. לפרטים נוספים.