אלי פנגס

הנה קצת אנרתרופלוגיה של תחבורה, אבל בחצי שקל.
הפעם אנחנו באוסטרליה, עם האוסטרלים, עם שהחל את דרכו בתור מושבת אסירים של האימפריה הבריטית, כך שאין לצפות למשהו נינוח, אנין ותרבותי. הם מוטרפים בקטע של מכוניות. יש שם תעשיה מקומית די בריאה שבראשה עומדות שתי חברות מובילות: הולדן ופורד אוסטרליה. הדגמים הספורטיביים שלהם הם מאין הכלאה בין הגישה הבריטית (אירופאית) לגישה האמריקאית. המכוניות שם גדולות יותר מהאירופאיות, אבל קטנות מהאמריקאיות. כמו האירופאיות, המתלים עובדים, יש הגה, האוטו פונה. עובד. המנוע, לעומת זאת, שייך לצד האמריקאי. הווה אומר גדול. מאוד.


דגמי הלחם והחמאה של הולדן ופורד הם ה"קומודור" וה"פאלקון" בהתאמה. הם מגיעים בארבע גרסאות מרכב: סדאן, קופה, סטיישן ו... טנדר. UTE קוראים לזה האוסטרלים. והקטע הוא שגם הטנדרים מגיעים בגרסאות חמות. למשל ה-SS של הולדן. חזיר עם מנוע V8 והנעה אחורית שמפרפר כל-כך בקלות, עד שזה הפך לספורט לאומי. BURNOUT נקרא הספורט הזה והוא נראה ככה:

העיסוק הזה בשעות הפנאי ועל כבישים ציבוריים הוא, מן הסתם, לא חוקי. ועם צעירים פוחזים על מכוניות שכאלה, המשטרה צריכה להיערך בהתאם. זו הסיבה שמשטרת התנועה שלהם מצוידת בגרסת הסדאן של מה שנקרא קומודור SSV. זה אומר 360 כוחות סוס ומומנט של מנוע V8 בנפח שישה ליטרים תמימים. בין הניידות האלה יש גם בעלות גיר ידני עם שישה הילוכים וסביבן מרחפת שמועה עיקשת שהן משופרות ומוציאות כמעט 500 כ"ס. עכשיו תנסה לברוח.

אם כל זה נשמע די פסיכי, אז אתם צריכים לראות איך הדבר הזה נראה. הניידות מגיעות בירוק, צהוב או אדום, ונראות כאילו ילד מפגר שיפר אותן. הניידת בסרט הבא היא ניידת פעילה של משטרת קווינסלנד. והיא כל-כך מגניבה, שזו עומדת כנראה להיות הפעם הראשונה שתגידו "יואו, איך מתאים לי ניידת בחניה".

ואם אתם חושבים שעצם העובדה שאתה שוטר הופך אותך למוסרי, אז הנה הוכחה שאף אחד לא מושלם ויש פיתויים שאי-אפשר לעמוד בהם.