בני פדני, הבעלים והמנכ"ל של תכשיטי "פדני" אוהב שפיריות. השפיריות היפהפיות נוסח "פדני" הן רק חלק מהקו העכשווי, הצעיר של החברה שלא מפסיקה להתחדש, ושהפך מיד לסיפור הצלחה.

עוד אופנה? היכנסו לדף הפייסבוק של תחרות מלכת היופי

לצד הקלאסיקות הנצחיות של "פדני", ניתן למצוא היום בחברת התכשיטים הגדולה בישראל קולקציות עם קריצה אופנתית. בין השאר: טבעות חותם אישיות, (תשאלו את מלכת היופי היוצאת טיטי איינאו – יש לה אחת כזאת וכיאה למעמד- עם שיבוץ של כתר) קולקציה של אהבה וחברות, תכשיטים אישיים עליהם חרוט כיתוב, או סמל על פי בחירה בנושאי אהבה, חברות, מזל.

חברת "פדני" היא חברה עם מסורת מפוארת. שורשי החברה הם עוד בימים של טרום קום המדינה כשהנרי (אורי) פדני, עולה מבלגיה, הקים את הסטודיו הראשון של "פדני", בתל אביב והפך לתכשיטן האישי של בעלי הממון בארץ והתיירים שהגיעו לביקורים כאן.

הסטודיו הקטן של אז, הוא היום רשת של תשע חנויות ברחבי הארץ והעשירית בדרך והפעילות מנוהלת על ידי ענת-כהן- פדני, אשתו של בני.

תכשיטים למתגייס, לאהוב ולאמא

"פדני" היא נציגה בלעדית בישראל של המותגים המובילים בעולם בתחום שעוני היוקרה, בין השאר: "קרטייה", "ברייטינג", "רימונד ווייל", "בולגרי", "ברברי", "שאנל" וגם מייקל קורס ועוד, אבל לפחות 50 אחוזים מ"פדני" של היום, הם תכשיטי הנושאים את שם המותג בעיצובה של סיגל פלד.

סיגל היא בוגרת בהצטיינות של המחלקה לצורפות של בצלאל וכשרון ענק בתחום התכשיטים, שהובילה את החברה לשיאים חדשים עם קולקציות פרי עיצובה בהשראת עולמה הרגשי והאסוסיאציות הנלוות אליו. מקו תכשיטים למתגייס, לחברה, לאהוב, לאימא ועוד, תכשיטים המעוררים בנו תמיד זיכרונות נעימים ומעלה חיוך על השפתיים.

את קו התכשיטים, מובילה הדוגמנית תהילה ריץ' בני פדני גילה אותה לפני 8 שנים, בחורה צעירה מטבעון שלא חלמה להיות דוגמנית ובעקבות "פדני" היא הפכה לדוגמנית בינלאומית מבוקשת.

"אני אוהב אותך" ב-30 שפות שונות

בני, איך אתה מסביר עובדת הדימוי המטעה של "פדני" שהוא יקר ויוקרתי?

"זה נכון שהדימוי מטעה וזה קשור למותגי העל הבינלאומיים היוקרתיים שלנו. אבל כשמדובר בתכשיטים, הרוח שלנו צעירה. אנחנו מציעים תכשיטים יפהפיים במחירים סבירים לגמרי וכל מי שנכנסים אלינו - אכן מופתעים" .

מה זה אומר מחיר סביר?

בני: "מ-1,450 ₪ לתכשיט ייחודי בזהב 18 קראט, נשמע לך סביר?"

אפשר לעצב אצלכם תכשיט על פי טעם אישי?

סיגל: "בהחלט. אני מאמינה שמאחורי נתינה וקבלה של תכשיט יש מטען רגשי-ערכי, שיש לו חשיבות רבה. יצרתי קולקציה שנועדה לשמר את הרגעים המרגשים האלה. היום אנשים יכולים להזמין תכשיט עם מילה חרוטה, ראשי תיבות, או סמל. יש למשל תכשיטים עם הכיתוב "אני אוהב אותך" ב-36 שפות שונות. אני מאמינה שתכשיט יכול להעניק מימד אסתטי רגשי, כוח ומשמעות".

עד כמה הדוק הקשר בין אופנה ותכשיטים?

סגל: "הקשר הדוק. עולם האופנה על המגמות שבו, משפיע על עולם העיצוב. אם האופנה גדולה מהחיים- כך יראו התכשיטים, אם הדגש הוא על מינימליזם, זה יבוא לידי ביטוי באופנה, אם המגמה היא רומנטית – התכשיטים יעוצבו בהתאם, בקרוב נראו הרבה סטים באופנת הבגדים והסטים יבואו לידי ביטוי גם בתכשיטים.

בעבר התכשיטים היו יקרים מאד וידם של רבים לא הייתה משגת לרכוש אותם ואז תכשיטי אופנה חיקו את תכשיטי היוקרה. היום המגמה הפוכה ותכשיטי היוקרה התחילו להעתיק את תכשיטי האופנה, בצורה מעודנת וכמובן ברמה גבוהה".

מהם להיטי החברה האחרונים?

סיגל: "טבעות החותם, (SIGNET RING) שהייתה פעם נחלתם של בתי אצולה, הפכה אצלנו לטבעת אופנתית, מזהב צהוב ולבן 18 קראט עם ובלי יהלומים לנשים וגברים בעיצוב אישי.

קולקציית אהבה וחברות (LOVE AND FREINDSHIP).

קולקציה צבעונית עשירה (PRECIUS STONES) כוללת מבחר תכשיטים מאבני חן חצי יקרות, בגווני פסטל רכים ובהירים התואמים את צבעי האביב והקיץ, בליטוש א-סימטרי מיוחד עם ובלי יהלומים.

סדרת להיט נוספת היא "ויולטו", (VIOLETO CONTOUR) קולקציה המורכבת מפרחים עם ארבעה עלי כותרת והחללים הפתוחים משווים לתכשיט מראה נקי ואוורירי עם תליונים, עגילים, טבעות וצמידים מזהב לבן וורוד. יש בתכשיט אי סימטריה מרתקת שהיא חידוש עולמי. אגב, צורת הפרח עתידה להפוך לסמל של החברה.

קולקציית פרימוורה (PRIMAVERA) קולקציה בשילובי פרחים וענק פנינים שחודשה לאחרונה ומיועדת לחובבות הוינטג'. וכמובן קולקציית ( FLOWׁ) משולבת בחיצים וכמובן עם אמירה כשהרעיון מאחורי כיוון החץ הוא לצעוד קדימה, למען מטרה מסוימת".

__________________________________________________________________________________________________________

עוד כתבות באתר תחרות מלכת היופי: