תחרות מלכת היופי של ישראל היא חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. זהו אירוע של פעם בשנה, הממגנט אליו מדינה שלמה ומוקדש ליופי הישראלי המקורי, הצעיר והמבטיח. תוסיפו לזה מופע ססגוני של אופנה ומוזיקה, עם סלבריטאים, אמנים, ריקודים ופירוטכניקה, מתובלים בהתרגשות ומתח, וקיבלתם את ההצגה הכי יפה של השנה. הכל מתמקד בסופו של יום במשפט בודד אחד שכולם ממתינים לו, כשמרים נופך־מוזס, העורכת האחראית של שבועון "לאשה", מכריזה: "מלכת היופי של ישראל היא...".

הערב הנוצץ של השנה (צילום: ששון משה)
הערב הנוצץ של השנה (צילום: ששון משה)

את תחרות מלכת היופי של ישראל מלווים נותני חסויות בתחומי האופנה, האיפור, הטיפוח והלייף סטייל, שתרמו את הידע המקצועי שלהם. נותנת החסות הראשית ב־ 2011 היא חוה זינגבוים, מובילת הקוסמטיקה הרפואית בישראל. בערב התחרות היא חשה גאה: "הגיעה אלי קבוצה של בנות איכותיות, שנפתח להן צוהר לעולם חדש, המאפשר להן לשכלל את המראה החיצוני שלהן ולפתח את אישיותן. אני גאה להיות חלק מהשינוי שהן חוו".

רויטל חדד, מנהלת מותג חברת "שמן מרוקאי ישראל": "הבאנו לתחרות את השילוב המנצח: המוצרים הכי טובים לשיער והבנות הכי יפות בארץ. "מדובר בקו מוצרים מקצועי לטיפוח ולעיצוב השיער. היה לנו לעונג לארח את המועמדות במפגש שערכנו איתן, כל אחת זכתה להדרכה אישית וקיבלה טיפים מקצועיים על פי סוג השיער שלה".

חברת האיפור הבינלאומית "פופה" פתחה למתמודדות צוהר לרזי עולם האיפור והעניקה לכל מועמדת סדנת איפור אישית וכן שי ממגוון המוצרים של החברה.

המועמדות בתחרות, כמו גם המנחה ושאר משתתפות הטקס, ענדו את תכשיטי חברת "ה.שטרן" והתהדרו במגוון פריטי הקולקציות האחרונות של החברה.

קולקציית "גולף" לקיץ קצרה תשואות רבות, והציגה את מראה ה"ספארי פלייר". לדברי חגית נאור, מנהלת מסחרית של "גולף" ו"אינטימה": "מדובר בקולקציה איכותית ללא פשרות, לאישה היודעת להתלבש. חברת גולף חברה לטקס מלכת היופי מתוך הערכה וסגידה לאישה החזקה, שאינה מתביישת להיות יפה וטרנדית".

תחרות יופי או תצוגת אופנה? שניהם (צילום: ששון משה)
תחרות יופי או תצוגת אופנה? שניהם (צילום: ששון משה)

"אינטימה" הציגה קו של דגמי "מיקס אנד מץ'" בדפוסים מרהיבים ברוח אופנת הפנאי.

המעצב דני מזרחי התעלה על עצמו בשלוש קולקציות מרהיבות. מצעד להיטיו כלל שמלות מקסי נשפכות ושמלות מיני קצרות, בצבעים רכים ועזים. הקולקציה השנייה שאבה השראה משנות ה- 40 , כולל משחקי שקוף ואטום במחוכים ובחזיות. קולקציית הכלות הייתה הצגה של ממש: שמלות תפוחות לצד

צרות ושמלות מיני, הכוללות אלמנטים פיסוליים ותלת-ממדיים.

היופי ע"פ דני מזרחי: שחור ואדום (צילום: ששון משה)
היופי ע"פ דני מזרחי: שחור ואדום (צילום: ששון משה)

שותפים לאירוע:

חברת "לקוסט", שהעניקה למועמדות את הבושם החדש שלה: Joy of Pink, רשת "נעלי ניל", מובילת טרנדים באופנה ובהנעלה, התאימה לכל המועמדות והמשתתפות באירוע מגוון גדול של נעליים אופנתיות במגוון צבעים ודגמים שהותאמו לשלבים השונים של התחרות; רשת מלונות "קראון פלאזה", שאירחה את הבנות בימים המפרכים של ההכנות והחזרות; המרכז הרפואי "בילינסון" ע"ש יצחק רבין, שהיה שותף בהרצאות, בעצות ובטיפים בנושאי בריאות, טיפוח והרגלי תזונה.

שריד חדד. המופע האמנותי (צילום: ששון משה)
שריד חדד. המופע האמנותי (צילום: ששון משה)

הזוכות בתחרות:

מלכת היופי: אלה רן בת 21 מהרצליה

נערת ישראל: קים אדרי בת 18 וחצי משדרות

מלכת החן: בר מרום בת 20 מראשון לציון

נערת היופי-עשרה: קים אקאפי בת 17 מת"א

ארבע הטוענות לכתר (ויש להן סיבה!) (צילום: ששון משה)
ארבע הטוענות לכתר (ויש להן סיבה!) (צילום: ששון משה)