תחרות מלכת היופי של ישראל היא חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. זהו אירוע של פעם בשנה, הממגנט אליו מדינה שלמה ומוקדש ליופי הישראלי המקורי, הצעיר והמבטיח. תוסיפו לזה מופע ססגוני של אופנה ומוזיקה, עם סלבריטאים, אמנים, ריקודים ופירוטכניקה, מתובלים בהתרגשות ומתח, וקיבלתם את ההצגה הכי יפה של השנה. הכל מתמקד בסופו של יום במשפט בודד אחד שכולם ממתינים לו, כשמרים נופך־מוזס, העורכת האחראית של שבועון "לאשה", מכריזה: "מלכת היופי של ישראל היא...".
חברת האיפור הבינלאומית "פופה" פתחה למתמודדות צוהר לרזי עולם האיפור והעניקה לכל מועמדת סדנת איפור אישית וכן שי ממגוון המוצרים של החברה.
המועמדות בתחרות, כמו גם המנחה ושאר משתתפות הטקס, ענדו את תכשיטי חברת "ה.שטרן" והתהדרו במגוון פריטי הקולקציות האחרונות של החברה.
קולקציית "גולף" לקיץ קצרה תשואות רבות, והציגה את מראה ה"ספארי פלייר". לדברי חגית נאור, מנהלת מסחרית של "גולף" ו"אינטימה": "מדובר בקולקציה איכותית ללא פשרות, לאישה היודעת להתלבש. חברת גולף חברה לטקס מלכת היופי מתוך הערכה וסגידה לאישה החזקה, שאינה מתביישת להיות יפה וטרנדית".
צרות ושמלות מיני, הכוללות אלמנטים פיסוליים ותלת-ממדיים.
שותפים לאירוע:
חברת "לקוסט", שהעניקה למועמדות את הבושם החדש שלה: Joy of Pink, רשת "נעלי ניל", מובילת טרנדים באופנה ובהנעלה, התאימה לכל המועמדות והמשתתפות באירוע מגוון גדול של נעליים אופנתיות במגוון צבעים ודגמים שהותאמו לשלבים השונים של התחרות; רשת מלונות "קראון פלאזה", שאירחה את הבנות בימים המפרכים של ההכנות והחזרות; המרכז הרפואי "בילינסון" ע"ש יצחק רבין, שהיה שותף בהרצאות, בעצות ובטיפים בנושאי בריאות, טיפוח והרגלי תזונה.
הזוכות בתחרות:
מלכת היופי: אלה רן בת 21 מהרצליה
נערת ישראל: קים אדרי בת 18 וחצי משדרות
מלכת החן: בר מרום בת 20 מראשון לציון
נערת היופי-עשרה: קים אקאפי בת 17 מת"א