מאת רויטל גל

מה משותף לסרום לילה ולילדים חולי איידס? אלישיה קיז, זמרת הרית'ם אנד בלוז ומהנשים הבולטות במאבק על חייהם של ילדים חולי איידס, בשיתוף פעולה עם מותג הטיפוח Kiehl's שכולו גיוס כספים למען ארגון Keep a Child Alive. תמרחו ותתרמו

בשנת 2010 נפל דבר בעולם הידוענים המקוון, כאשר ליידי גאגא, ג'סטיק טימברלייק, הצלם דיוויד לה-שאפל, הזמרת אלישיה קיז וידוענים אחרים השתיקו את כל פעילותם בטוויטר ובפייסבוק, ולא חזרו לפעול דיגיטלית עד שהמעריצים תרמו מיליון דולר. ההשתקה היא חלק מפרויקט המכונה Digital Death (מוות דיגיטלי) אותו מקדם ארגון Keep a Child Alive (שמרו על ילד בחיים), המגייס כספים למען ילדים חולי איידס באפריקה ובהודו. קיז היא מהתומכות הנלהבות של הארגון, לאחר שנסעה בשנת 2003 לראשונה ליבשת השחורה. שם נחשפה באופן ישיר ל"יתומי האיידס", ילדים ששכלו הורה אחד לפחות כתוצאה ממחלת האיידס.
מדובר בתופעה רחבת מימדים: מאתר העמותה הבינלאומית לאיידס AVERT עולה, כי כיום קיימים קרוב ל-18 מיליון ילדים יתומי איידס, כאשר כ-85% מהם (כ-15 מיליון) חיים באפריקה שמדרום לסהרה. בזימבבואה, למשל, מרבית הילדים היתומים במדינה (74% מהם), יתומים כתוצאה ממחלת האיידס של הוריהם. לנתונים מצערים אלו מתווספת העובדה, שחלק ניכר מהילדים נושאים את הנגיף או כבר חולים באיידס. נכון לשנת 2011, 3.3 מיליון ילדים בעולם נושאים את נגיף האיידס. באותה שנה נפטרו 1.7 מיליון איש מהמחלה, מתוכם כרבע מיליון ילדים. באתר הארגון Keep a Child Alive מסבירים נתונים קשים אלו בעובדה ש- 72% מהילדים חולי האיידס בעולם כלל אינם מקבלים טיפול כלשהו.
אלישיה קיז

האיידס עוד כאן!
העובדה שהשיח על איידס כמעט ולא קיים יותר בעולם המערבי, ושמחלת האיידס באפריקה היא דבר שלא תופס כותרות בארצות הברית ובעולם בכלל, הובילה את הזמרת אלישיה קיז להפגש עם ארגונים שונים ולבסוף אף לשתף פעולה עם ליי בלייק, פעילת איידס ומפיקת טלוויזיה וקולנוע, שכבר פעלה באפריקה באותן שנים. השתיים הקימו יחד את הארגון Keep a Child Alive, שמטרתו לעזור לילדים חולי איידס מאפריקה ומהודו ולמשפחותיהם. עזרה זו כוללת תרופות וטיפול רפואי, מזון בריא ופעילויות לילדים. מאז הקמתו הארגון מטפל בכ-300,000 ילדים ומשפחות. בעולם כבר קיימים עמותות וארגונים שמגייסים כספים לילדים חולי איידס, אך ההתגייסות של אלישיה קיז הצליחה לעורר ארגון זה: קיז גייסה מיליוני דולרים, נטלה חלק בקמפיינים שונים, חלקם מקוריים וחלקם שנויים במחלוקת, כגון הקמפיין Drug Dealer (סוחר סמים) בו הוצגו התורמים כסוחרי סמים, שבמקום לספק סמים לנרקומנים, תורמים אותם לאנשים חולי איידס.
בקמפיין הנוכחי של קיז היא מייצגת את מותג הטיפוח הניו-יורקי קיל'ס (Kiehl’s), שנמכר גם בארץ, והחליט לתרום את מלוא הרווחים ממכירת המהדורה המוגבלת של המוצר הנמכר ביותר של החברה, סרום לילה מרוכז. לצד התעמולות המסחריות שעומדות לא פעם מאחורי קמפיינים, כדאי בכל זאת לחשוב גם על היתרונות שלהם. לדוגמא, בקמפיין של קיז, קניית מעניקה חודש שלם של טיפול, תרופות ופעילות לילד שחי ומתמודד עם הנגיף אי שם באפריקה או בהודו. קשה להישאר אדישים.
Kiehl's סרום לילה במהדורה מיוחדת 205 שח עם אלישיה קיז