ביומו האחרון של שבוע האופנה במילאנו שהתקיים בחודש שעבר, התארך התור בדלפק החזרי המס בשדה התעופה מלפנסה לממדים החורגים מגדר הרגיל – תוצאה ישירה של קבוצת תיירים סינים שהיו בדרכם חזרה לשנגחאי. לשמחתם, השלטים המכוונים את הקהל בשדה התעופה לדלפק הגשת טפסי החזר המס, לרוב עבור רכישות של פריטי אופנה ואביזרי יוקרה, כתובים בשתי שפות – אנגלית, כשפה בינלאומית שגורה, וסינית, כמחווה לכוח הקנייה הגדול ביותר של השנים האחרונות בשוק היוקרה.

כנהוג בדלפקים אלה, היוצאים ממילאנו נדרשו להציג את הטובין שרכשו, וכשנפתחו המזוודות התגלתה התכולה במלוא תפארתה: חליפות מחויטות של ארמנגילדו זניה, תיקים של גוצ'י, נעליים של פראדה, שקיות שחורות ומבריקות עם הכיתוב Dolce & Gabanna ועוד ועוד - אוסף עצום ומפואר של פריטים, שיכול היה בקלות למלא הפקת אופנה עם גדוד שלם של דוגמנים.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

היחסים המתהדקים בין עולם האופנה לשוק הסיני הם כמובן עניין דו כיווני, ועושה רושם שבשבוע האופנה האחרון של מילאנו הם הגיעו לנקודת רתיחה, עם מסיבה נוצצת לציון חגיגות העשור למהדורה הסינית של ווג, שהתקיימה באולם Scalone Arengario בפיאצה דומו, בשיתוף ענקית הטכנולוגיה הסינית Huawei (וואווי), שהשיקה באירוע שעון דיגיטלי חכם, שיגיע לישראל לקראת סוף החודש.

Girl Power. קרלי קלוס על שער גיליון אוקטובר של ווג סין (צילום: מריו טסטינו)
Girl Power. קרלי קלוס על שער גיליון אוקטובר של ווג סין (צילום: מריו טסטינו)

בשיחה עם Xnet מספר קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום, יבואנית Hauwei, כי ההשקה בישראל, שתתקיים ב-21.10 במהלך שבוע האופנה גינדי תל אביב, צפויה גם היא לכלול פעילות בזירת האופנה, עם אושיות אופנה מובילות באינסטגרם ושת"פ עם המעצבת הישראלית הצעירה שני צימרמן.

באלפא טלקום מבטיחים כי מחירו של השעון יהיה תחרותי, פחות מ-2,000 שקל (לשם ההשוואה, מחירו של Apple Watch המתחרה מתחיל ב-2,199 שקל).

על השטיח אדום שהוביל את האורחים מרחבת הכנסייה הגותית המרהיבה אל האולם המפואר, הפלאשים לא הפסיקו לסנוור נוכח מצעד אושיות האופנה שנהרו למקום. המוכר שבהן היה המעצב ג'ורג'יו ארמאני, שהגיע לחלוק כבוד לעורכת המגזין אנג'ליקה צ'ונג. זו לבשה מכנסי סקיני שחורים וחולצת סאטן בצבע טורקיז, ונראתה כמו הגרסה האסיאתית לאנה ווינטור, הודות לתספורת הקארה המסותתת שבה אף שערה לא מעיזה למרוד.

ההשוואה בין שתי הנשים החזקות הללו, צ'ונג את ווינטור, לא מסתיימת בפריזורה, ואפילו לא בעובדה ששתיהן עומדות בראשם של שני מגזינים משפיעים וחשובים, משום שמעל לכל יש לראות בשתיהן שגרירות אופנה של שתי מעצמות מתחרות, ארצות הברית וסין, על שלל המותגים, המעצבים ושבועות האופנה המתקיימים בהן. ועל אף שווג אמריקה נחשב למגזין האופנה המשפיע ביותר בעולם, למהדורה הסינית תפוצה גדולה יותר - 1.6 מיליון לעומת 1.2 מיליון.

שמלה שחורה קטנה ושעון. קרלי קלוס  (צילום: gettyimages)
שמלה שחורה קטנה ושעון. קרלי קלוס (צילום: gettyimages)

במקרה או שלא במקרה, הפך אירוע העשור של הווג הסיני למסיבת הנעילה של שבוע האופנה במילאנו, ובהתאמה זרמו אליו דמויות שעד לאותו רגע ממש היו לחוצות עד מעל לראש בהכנות לתצוגה - המנהל האמנותי של מוסקינו ג'רמי סקוט, המעצב-די.ג'יי-איש חיי לילה מרסלו בורלון, המנהל האמנותי של קלווין קליין פרנסיסקו קוסטה, המעצב הצעיר ארתור ארבסר, ושורה ארוכה של דוגמניות, ובראשן קרלי קלוס, שמככבת על שער גיליון אוקטובר 2015 של ווג סין, תחת הכותרת Girl Power.

קלוס צולמה לשער על ידי צלם האופנה הידוע מריו טסטינו, שחתום גם על צילום הקמפיין החדש של Huawei בכיכובה של קלוס והדוגמן האמריקאי שון אופריי, שהוכתר זה מכבר כדוגמן הרווחי ביותר בעולם ממין זכר. השניים נכחו במסיבה, אך נמלטו ממנה זמן קצר לאחר שהגיעו, משאירים את האורחים עם סרטוני וידיאו בכיכובם שהוקרנו על המסכים.

שעה קודם לכן, במרפסת המקורה של מסעדת ג'קומו ארנג'ריו הסמוכה, שמשקיפה אל כנסיית הדומו, ערכה חברת Huawei את מסיבת העיתונאים להשקת השעון החכם הראשון שלה, שמסתמן כמתחרה חדש ומסקרן ל-Apple Watch של חברת אפל, שהשיקה במסגרת שבוע האופנה בפריז שיתוף פעולה עם הרמס, במטרה למתג את השעונים החכמים כאובייקט יוקרתי ונחשק.

מהדורה מוגבלת של 300 יחידות. שיתוף הפעולה בין Huawei לבית העיצוב האיטלקי פורנסטי
מהדורה מוגבלת של 300 יחידות. שיתוף הפעולה בין Huawei לבית העיצוב האיטלקי פורנסטי

גם Huawei חשבו על המיתוג עד לפרט האחרון, והשיקו אותו ערב מהדורה מוגבלת של 300 יחידות בעיצובו של בית העיצוב האיטלקי הנודע פורנסטי, הכולל את המוטיב האיקוני של פורנסטי, תמונת פניה של זמרת האופרה מהמאה ה-19 לינה קווליארי. רצועת השעון הייחודית עשויה עור בצבע ירוק מלכיט, אולם השעון הרגיל שיופץ בארץ יגיע עם רצועות בצבע כסף, שחור או חום שוקולד.

"המותג פורנסטי בנוי על תחייתם וחידושם של העיצובים והחפצים הקלאסיים שלו, ויצירת תכלית חדשה עבורם, תוך שמירה על גישה הדוגלת באמנות ומלאכת יד", סיפר ברנבה פורנסטי על עיצובו לשעון וואווי. "פניה של לינה מהווים חלק מהמורשת של אבי, וכדי לשפר את העיצוב העל-זמני שלו, החלטתי, באופן פרדוקסלי, להשתמש בהן במוצר המתקדם ביותר שמטרתו מדידת זמן".

בכלל, שעונים דיגיטליים חכמים הם ממגמות האופנה הבולטות של התקופה, אחרי שבשנה שעברה השיקה גם חברת אופנינג סרמוני שעון-צמיד חכם בשיתוף חברת אלביט. כעת הגיע תורה של Huawei הסינית, החברה השלישית בגודלה בתחום הסלולאר.

בניגוד לשני המוצרים הקודמים, המוצר החדש הוא בעל חזות של שעון אמיתי, הודות ללוח מעוגל בקוטר 42 מ"מ עם מסך AMOLED רגיש למגע בגודל 1.4 אינץ', מצופה בזכוכית ספיר קריסטל להגנה מפני שריטות ומסגרת פלדת אל-חלד. על ידי הורדת אפליקציה מהאייפון או מכשיר האנדרואיד ניתן לסנכרן את השעון עם הסמארטפון, מה שיאפשר לכם להיות מחוברים אונליין דרך השעון עצמו. תוכלו לקבל הודעות על שיחות נכנסות (אם כי לא ניתן לדבר דרכו), קריאת הודעות sms/ווטסאפ, קריאת דוא"ל ופונקציות נוספות כמו האזנה למוזיקה באמצעות אוזניית בלוטות', חיישן דופק המספק מדידות מדויקות וחיישן תנועה המודד סוגים שונים של פעילות גופנית כגון הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ועלייה במדרגות.

מגמת השעונים החכמים איננה רק מהפכה טכנולוגית, אלא מקרינה גם על האופי בו אנו מתנהגים ומתלבשים כחלק מטרנד ה-wearable שלא ניתן להימלט ממנו בשנים האחרונות. אם עד עכשיו היינו מקבלים אינפורמציה ממסך הסמארטפון ההולך וגדל, היום מבקשות מאיתנו חברות הסלולאר להצטמצם ולקרוא מידע רב מאביזר קטן המונח על היד. באופן אירוני, עשור לאחר שמהפכת הסלולאר הביאה להסרתם של שעוני היד מהגוף, אותן חברות בדיוק מחזירות את השעונים אל פרק כף היד, הפעם בטכנולוגיה חדישה ובשליטתן המלאה.

  • הכתב היה אורח חברת אלפא טלקום במילאנו