לאחר שבעונה שעברה הדפיס איברי מין זקורים על חולצות משי לנשים, מותג האופנה השבדי Acne ממשיך לבחון שאלות של אסתטיקה ומגדר, ומותח את גבולות השיח האופנתי באמצעות קמפיין סתיו-חורף 2015-16 שהתפרסם אמש ברחבי העולם. בצילומיה של ויויאן סאסן מככב פראסה יוהנסון, בנו בן ה-11 של מייסד המותג והמנהל האמנותי ג'וני יוהנסון. יוהנסון ג'וניור לא נבחר להוביל את קו הילדים וגם לא את קו הגברים, אלא את קו אופנת הנשים הפופולארי של המותג, שהוצג בשבוע האופנה הקודם בפריז.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

הקמפיין החדש משתלב בשתי מגמות שמסעירות את תעשיית האופנה בחודשים האחרונים: מגמת הג'נדר בנדר המבשרת על עמימות מינית בין גברים לנשים, ובחירה בדוגמניות צעירות לקידום בתי אופנה הפונים לנשים, ע"ע סופיה מצטנר בת ה-14 שנבחרה כפנים של דיור, או לילי-רוז דפ בת ה-16 שמככבת בקמפיין המשקפיים החדש של שאנל. במקרה של Acne אי אפשר להאשים את התמונות בהחפצה מינית של יוהנסון, ההפך הוא הנכון. יש משהו מלא הומור בצילומים, שנראים כמו ילד שנכנס לארון הבגדים של אמו והרכיב לוקים אקסטרווגנטיים.

"הליכה על עקבים גבוהים קשה מאוד, ואני לא מבין איך מישהו בכלל יכול ללכת בהם"
"הליכה על עקבים גבוהים קשה מאוד, ואני לא מבין איך מישהו בכלל יכול ללכת בהם"

באחת התמונות מופיע יוהנסון, ילד בלונדיני חמוד, כשגבו אל המצלמה, לבוש במעיל בצבע ורוד פלמינגו ונעול במגפיים עם עקבים בגובה של 10 סנטימטרים לפחות. את פניו מכסים משקפי מסכה מתכתיים, היוצרים אפקט של מיניות מעורפלת. בתמונה אחרת הוא לבוש במכנסי סקיני אפורים מצמר שארוכים עליו בעשרות סנטימטרים, חנוט בז'קט בעל שרוולים מעוגלים, ובידו נושא תיק בצבע מנטה. גם כאן הוא עומד על עקבים גבוהים, שמעניקים לו יציבה "של דוגמנית".

"הליכה על עקבים גבוהים קשה מאוד, ואני לא מבין איך מישהו בכלל יכול ללכת בהם", אמר ג'והנסון הצעיר בשיחה עם יומון האופנה WWD. "אני יותר בעניין של לשחק כדורגל, אבל זה היה כיף גדול לעשות את הצילומים האלה והיתה לי הזדמנות לבלות זמן עם אבא שלי".

יוהנסון האב הקים את Acne בשנת 1997, והפך אותו לאחד ממותגי הפרימיום האהובים הודות למכנסי הג'ינס הידועים שלו, שנמכרים גם בבוטיק ורנר בתל אביב. את הבחירה בבנו הצעיר לקמפיין הסביר כחלק מהלך הרוח הנוכחי באופנה. "היחס והאטיטיוד של הדור הצעיר לאופנה בעת האחרונה מופנה לגזרה, הצורה והאופי של הבגד, ולא לאישור מהחברה לנורמות שנקבעו על ידה", אמר יוהנסון בהודעה לעיתונות, כשהוא מכוון לאופנת הרחוב הנוכחית ולחיבה של צעירים לערבב במלתחה פריטים מארון הבגדים של המין השני. "פראסה מגלם בעיניי את הזן החדש הזה. שאלתי אותו אם הוא מעוניין, ואני שמח שהוא בחר להיות חלק מהקמפיין".