נדידתם של בתי אופנה בולטים משבוע אופנה אחד לאחר כבר אינה תופעה יוצאת דופן. רק הבוקר התבשרנו כי מותג האופנה האמריקאי The Row של האחיות אולסן יעתיק באופן חד פעמי את מיקומו לשבוע האופנה פריז מאחיו בניו יורק, בעוד בית האופנה הצרפתי ז'יבנשי יעלה תצוגה נוספת שתתקיים ב-11 בספטמבר במסגרת שבוע האופנה בניו יורק לקידום החנות החדשה של המותג בשדרות מדיסון בעיר.

יומון האופנה הדיגיטלי WWD מדווח הבוקר כי לראשונה בתולדותיו של בית האופנה, יוקצו 1,200 כרטיסים לתצוגה ל"אנשים אמיתיים" – כלומר, שאינם מתחום האופנה, שיזכו להצטופף לצד בכירי הענף שמקומם בשורה הראשונה מובטח: מסטייליסטים ועד עורכי מגזינים, כשבראשם אנה ווינטור, עורכת ווג אמריקה. 280 כרטיסים מתוכם הוקצו לטובת סטודנטים לאופנה מבתי הספר פרסונס, F.I.T ומכללת פראט. כדי להכיל את הקהל תתבצע הכניסה לאירוע מכניסות שונות, שהרי איש לא יצפה מקים קרדשיאן לעמוד בתור עם פשוטי העם. התצוגה תחל בשעה 18:30 בדיוק, כדי להספיק לשקיעה במנהטן.

אם אתם חולמים לצפות בתצוגה, תוכלו להירשם באתר אינטרנט ייעודי של עיריית ניו יורק, שכתובתו תפורסם היום בשעה 10:00 בבוקר שעון ניו יורק (17:00 שעון ישראל). מחר באותה השעה תיפתח ההרשמה המוקדמת. הכרטיסים יהיו זמינים לאיסוף מראש עם הצגת תעודת הזהות של המזמין. כל אדם יכול להזמין מקום אחד בלבד, זאת על מנת לנסות למנוע ספסרות של הכרטיסים.

שמלה שאף אחד לא שוכח. ביונסה בז'יבנשי (צילום: gettyimages)
שמלה שאף אחד לא שוכח. ביונסה בז'יבנשי (צילום: gettyimages)

"ארצות הברית נותנת לי אנרגיה רבה, ואני מאוד מושפע מהתרבות שלה", אמר ריקרדו טישי, המנהל האמנותי של ז'יבנשי, ל-WWD. טישי ידוע כמי שהשפיע רבות על אופנת ההיפ הופ, ממנה גם שאב השראה רבה בעיצוביו.

"ריקרדו מדבר הרבה על אמריקה כמקור השראה למגמות אופנה", הוסיף מנכ"ל ז'יבנשי פיליפה פורטונטו. "ריקרדו מתבונן רבות בנוער האמריקאי, והחשיבות שמיעוטים באמריקה מביאים לתרבות. בין אם הם מדרום אמריקה, מזרח אירופה או ווטאבר, זה מטפח את היצירתיות שלו". זאת הסיבה, אומרים השניים, שהיה חשוב להם לשלב בתצוגה גם את הקהל האמריקאי, שבדרך כלל מנוע מלהשתתף בתצוגות האופנה הפתוחות רק לאנשי התעשייה.

רוצים לחגוג "את החוזק של העיר ניו יורק והעם האמריקאי, שהפך לחזק יותר אחרי 9/11" (צילום: gettyimages)
רוצים לחגוג "את החוזק של העיר ניו יורק והעם האמריקאי, שהפך לחזק יותר אחרי 9/11" (צילום: gettyimages)

השיח על אמריקה כמקור השראה מתכתב באופן סימבולי גם עם תאריך התצוגה: 11 בספטמבר. פורטונטו אומר כי הבחירה בתאריך מקרית, וההחלטה היתה בידיה של מועצת האופנה האמריקאית. "זהו יום מאוד עדין לאמריקה, ולכן התצוגה הולכת להיות חגיגה של משפחה ואהבה", הוסיף טישי, שהסכים לגלות כי התצוגה תהיה אחת הייחודיות בהיסטוריה של בית האופנה, כולל שיתוף פעולה עם חברתו הקרובה, האמנית מרינה אברמוביץ.

"אנחנו רוצים לחגוג את ערכי היסוד של בית ז'יבנשי, את היצירתיות ואת האמנות. אבל אנחנו גם רוצים לחגוג את מה שעומד מאחורי זה", אמר פורטונטו. "את החוסן של הבית ואת החוזק של העיר ניו יורק והעם האמריקאי, שהפך לחזק יותר אחרי 9/11".