דוגמניות בנות 40+ בואכה 50 כבר אינן מחזה נדיר על שערי מגזינים ובקמפיינים לחברות אופנה. לפני שנה היו אלה לינדה אוונג'ליסטה בת ה-50 (שכיכבה בקמפיין של מוסקינו) וקלאודיה שיפר (שהצטלמה לקמפיין הקבוצתי של דולצ'ה & גבאנה). החורף לא תצליחו להימלט גם מנעמי קמפבל המהפנטת. ראשית, לא כדאי לכם לנסות – היא עלולה לרדוף אחריכם על עקבי סטילטו ולנעוץ בכם את ציפורניה. שנית, היא מככבת בקמפיין לחברת הלנז'רי היוקרתית לה פרלה, לאחר שבקיץ האחרון כיכבה בשני קמפיינים לחברות יוקרה בריטיות: ברברי ואג'נט פרובקטור.

אל חבורת הטופ מודלס ששלטה ביד רמה בשנות ה-90 על המסלולים בבירות האופנה וחוזרת כעת לעמוד מול המצלמות, מצטרפת העונה גם הדוגמנית סטפני סימור, שחגגה בחודש שעבר 47, עם קמפיין לרשת בתי הכלבו הקנדית Hudson's Bay. במונחים של תעשיית האופנה אולי לא מדובר בקמפיין זוהר כמו לשאנל או דיור, אבל בכל פעם שסימור מתייצבת בפרונט, תעשיית האופנה עומדת דום לקראתה.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

ההתרפקות על עידן הסופר מודלס הנוצץ החלה בטפטוף בשנים האחרונות, והתעצמה עם צילום השער של מגזין ווג יפן בספטמבר אשתקד, שהציג את שיפר, קמפבל, אוונג'ליסטה, סימור ונדיה אורמן. השבוע התפרסם גם סרטון חדש של צלם האופנה הגרמני פיטר לינדברג, שתיעד בזמן אמת את תקופת הטופ מודלס ועתה צילם שוב את חלקן בווידאו לאתר האופנה Nowness.

בחזרה לסימור, 178 סנטימטרים של יופי אמריקאי ואישיות סוערת שראתה כמה מהרומנים השערורייתיים שידע ענף הדוגמנות העולמי. היא התגלתה בגיל 16 כשעבדה בבית כלבו בעיר הולדתה, סן דייגו, קליפורניה. כמו כל נערה צעירה עם חלומות גדולים על ניו יורק ופריז, היא נרשמה לתחרות יופי של סוכנות הדוגמנות עלית והגיעה לשלב הסופי.

סימור אומנם לא זכתה במקום הראשון, אבל היא זכתה במשהו אחר, מפוקפק יותר: רומן עם ג'ון קזבלנקס, מי שהיה אז מנכ"ל סוכנות עלית הבינלאומית ומבוגר ממנה ב-25 שנה. קזבלנקס היה נשוי באותם ימים לדוגמנית הדנית ג'נט כריסטיאנסן, שהתגרשה ממנו לאחר שגילתה את הרומן בינו לבין סימור, שהיתה חכמה מספיק לזרוק אותו בעצמה. זו היתה ההיכרות הראשונה של עולם הזוהר עם דמותה חסרת המעצורים.

החוזה בסוכנות עלית, הסוכנות החזקה ביותר בענף באותם ימים, הביאה לסימור שורה של תצוגות לבתי האופנה המובילים בעולם, קמפיינים למותגים ורסאצ'ה ו-ויקטוריה'ס סיקרט, וצילומי שערים לספורטס אילוסטרייטד, ווג, קוסמופוליטן, מארי קלייר ומגזיני אופנה רבים נוספים שהתקוטטו על הזכות למרוח את דמותה על שעריהם.

במקביל היא ניהלה רומן עם אקסל רוז, סולן להקת גאנז אנד רוזס, ואף הופיעה בשני וידאו קליפים לשירים Don't Cry ו-November Rain. כך נחשפה סימור גם לקהל השבוי של ערוץ המוזיקה MTV, שלא הכיר אותה משבועות האופנה במילאנו ובפריז. לאחר רומן מתוקשר של שנתיים, נפרדו רוז את סימור בתחילת 1993, והשאירו אותנו עם שני קליפים מרהיבים ושמלת כלה בלתי נשכחת בעיצובה של כרמלה סוטרה במחיר 8,000 דולר – מחיר מפלצתי במונחים של לפני 23 שנה.

בסוף הקליפ ל-November Rain מקיץ רוז מהסיוט בו סימור מתה ונקברת עמוק באדמה, אך במציאות, סיפרה הדוגמנית מאוחר יותר, האהבה מתה הרבה קודם. בראיונות שהעניקה אמרה כי רוז היה מתעלל בה נפשית, בעוד הוא טען כי סימור מעולם לא היתה נאמנה לו. מאז הוא השמין והתכער, והיא התנחמה בזרועותיו של המיליארדר פיטר ברנט, מו"ל נודע ואיש עסקים דרקוני שמבוגר ממנה ב-21 שנה, והיה באותה עת נשוי עם חמישה ילדים. זה לא הפריע לשניים לנהל רומן, וברנט אף התגרש על מנת למסד את הקשר עם סימור.

בדצמבר 1993 ילדה סימור את בנה הבכור, פיטר ה-II. שלוש שנים לאחר מכן ילדה את הארי, כיום בן 19, וב-2004 ילדה את בתה לילי מרגרט. סימור וברנט נישאו בפריז בשנת 1995, כשעל שמלת הכלה היה אחראי חברה הקרוב, אותו היא מכנה "פאפא", המעצב התוניסאי-צרפתי אזדין אלאייה, שתמונה של סימור עם שלושת ילדיה נעוצה מעל שולחן העבודה שלו. ברנט וסימור התגרשו בשנת 2007, אך שבו זה לזרועות זו ב-2010 ומאז הם חיים יחד במנהטן.

"אלוהית - גיליון סטפני סימור". מגזין POP
"אלוהית - גיליון סטפני סימור". מגזין POP

במהלך שנות ה-90 ומאז שהפכה לאם במשרה מלאה, ירדה תפוקת העבודה של סימור, שהעדיפה להקדיש את מרבית זמנה לגידול ילדיה. עם השנים היא הפכה לדמות איקונית, והבליחה מדי פעם בקמפיינים יוקרתיים – למשל בקמפיין סתיו-חורף 2000 של לואי ויטון, ובקיץ לאחר מכן בקמפיינים של הלמוט לאנג ומארק ג'ייקובס.

בעקבות גירושיה ב-2008 החלה סימור להניע מחדש את הקריירה, ולצד מספר קמפיינים חזרה להופיע גם על שערי המגזינים. מגזין POP הנחשב בחר בה לגיליון הקיץ שלו באותה שנה, ב-2012 הופיעה בשער פרובוקטיבי של ווג גברים ובשנת 2013 פיארה את גיליון ספטמבר של מגזין אינטרוויו.

השער לגיליון הבינלאומי של ווג גברים בסתיו 2012 לא עבר בשקט, כי כמו תמיד אצל סימור, פרובוקציות הן חלק מהחבילה. בתצלום היא מופיעה בחולצה לבנה מכופתרת ומכנסיים שחורים, כשמאחוריה ניצב הדוגמן מרלו טיקסריה, שבידו האחת לופת את שדה השמאלי ובשנייה הוא אוחז בחוזקה בצווארה.

ארבעה ארגוני נשים בארצות הברית – Sanctuary for Families, Safe Horizon, Equality Now, and the New York chapter of NOW – שלחו מכתב חריף ליו"ר הוצאת קונדה נאסט סי ניוהאוס, בו נכתב כי "התמונה שעל שער המגזין, בו נראית אישה נחנקת, שולחת מסר מסוכן לכל מי שרואה את המגזין הזה – שחניקה היא סימן לתשוקה ולא לאלימות. חניקה אינה הצהרה אופנתית, ובוודאי לא דבר שצריך לשמש כדי למכור מגזינים". עורכי המגזין וסימור לא הגיבו אז לדברים.

תמיד מושכת אש. סימור על שערי המגזינים אינטרוויו, i-D, ווג גברים ו-ווג פריז
תמיד מושכת אש. סימור על שערי המגזינים אינטרוויו, i-D, ווג גברים ו-ווג פריז

למעשה, נראה כי השנים שחלפו לא השביעו את תאבונה של סימור לסערות תקשורתיות. אתרי אופנה בעולם חגגו סביב צילומי פפראצי שלה חשופת חזה מחופשה משפתית, והפקת אופנה פרובוקטיבית שפורסמה בהרפר'ס בזאר בשנה שעברה, בה צולמה סימור בשלל מערכות לבוש פרובוקטיביות כשלצדה שני בניה – אותם בנים שעליהם אמרה בראיון לאתר פאשניסטה כי היא לא מרשה להם להיכנס לחדר הארונות המרהיב שלה, מחשש שיהרסו את פריטי ההוט קוטור שאספה במהלך השנים.

מה שבכל זאת מדאיג את סימור בימים אלו הוא לא חשבון העו"ש או מה תלבש לחופשה המשפחתית הבאה, אלא חיפוש אחר מנתח פלסטי שראוי לפניה, לאחר שד"ר פרדריק ברנדט, ברון הבוטוקס ומלך הקולגן של הסלבס, התאבד בחודש אפריל האחרון. "סבלתי מבעיות עור והופניתי אל ד"ר ברנדט בשנת 1994. מיד הפכנו לחברים קרובים", סיפרה סימור לאתר הרכילות הוליווד ריפורטר. "הוא היה אדם מאוד נחמד ועדין, ולבוש במיטב המחלצות: דיור, סאן לורן, בלנסיאגה. מעולם הוא לא עבד עם חלוק מעבדה לבן. בגדיו היו אולי ראוותניים, אבל עמוק בפנים הוא היה מאוד ביישן. אדם טהור. אני אוהבת אותו, ומותו השאיר אותי עצובה מאוד. אני הרוסה. מה אעשה עכשיו בלעדיו?!"