הנוסעים ברחוב לוי אשכול בתל אביב הופתעו לגלות בשבוע שעבר שלט גדול של המותג RIMMAROMANO, המתפרס על פני בניין של שש קומות. לא מופיעה עליו בר רפאלי, גל גדות או כל פרזנטורית מפורסמת אחרת כדרכם של מותגי האופנה הגדולים, אלא קיר לבן עם שם המותג בן השנה וחצי בשחור והסלוגן המלווה את קולקציית הקיץ: Have an Ice Summer. בעוד מעצבים ותיקים רבים בתעשיית האופנה המקומית עסוקים בחישובים איך לסגור את החודש ומוותרים על קטלוג מודפס, קשה שלא לראות את אסטרטגיית השיווק והמיתוג שמנהלת ציפי רומנו, בת זוגה של המעצבת רימה רומנו, כנועזת וחצופה.

"בגלל שאני באה מהענף, היה לי מחיר מיוחד. שילמנו קצת פחות מ-30 אלף שקל על המודעה הזאת", מגלה רומנו. "חשיפה גדולה זאת הדרך הטובה ביותר לייצר מודעות ולשם אנחנו מכוונות, אנחנו רוצות להיות מותג אופנה בולט ומשפיע".

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

השלט הגדול של RIMMAROMANO מספק הצצה לאופן שבו פועל המותג שהוקם על ידי בנות הזוג ציפי ורימה רומנו, שלא מגיעות מרקע קודם בעיצוב. עם סכין בין השיניים והרבה אמביציה, רומנו את רומנו לא מפסיקות לדהור ב-180 קמ"ש. לצד קולקציית הנשים הרביעית במספר, הן משיקות העונה גם קו גברים וקו בגדי תינוקות חדש בצבעי שחור ולבן, ועובדות במרץ לקראת תצוגה משלהן בשבוע האופנה גינדי תל אביב, לאחר שבשבוע האופנה האחרון זכו בפרס המעצבת המבטיחה.

על הפרס עצמו, שכלל מכירה באתר עדיקה, ויתרו השתיים מפאת חוסר התאמה בין ערכי המותג, השפה הוויזואלית האפלה שלו ומחיריו הגבוהים ביחס לבגדי הייבוא מהמזרח הרחוק שנמכרים באתר המקוון. בנוסף, מגלה ציפי, סופת הטורנדו מאחורי המותג, הן נמצאות כעת במשא ומתן מתקדם לקראת חנות בקניון רמת אביב, שתצטרף לחנות הסטודיו שלהן ברחוב ידידיה פרנקל בדרום תל אביב. "חנות בקניון רמת אביב זה הדבר הכי נכון למותג", היא אומרת. "אני מניחה כי ההוצאות יהיו בהתאם, אבל גם ההכנסות. מקווה שאני לא אתבדה".

"ציפי היא האדם המדויק עבורי: 90 אחוז גבר ו-10 אחוז אישה"

הן הכירו במקרה לפני שלוש שנים בבר תל אביבי. ציפי, 36, ילידת שיכון דן בתל אביב ובת למשפחה אמידה, היא אשת יחסי ציבור שעשתה את הונה הפרסומי כדמות בולטת בחיי הלילה של תל אביב, לאחר שכבר בגיל 17 איישה את עמדת הסלקטורית האימתנית של המועדונים אלנבי 58 וה-TLV. מאוחר יותר היתה שותפה בברים אסקובר ולילה מוראד, ובין לבין השתעשעה תקופה קצרה כמעצבת שיער במספרה של עמיר מזרחי והיתה אחראית על הפריזורה של שרית חדד. רימה, 31, עלתה ארצה בגיל 7 מקזחסטן עם משפחתה, שהשתקעה באשקלון. בשנות ה-20 לחייה עבדה במשך שמונה שנים כדיילת אוויר במטוסים פרטיים של אנשי עסקים, והתשוקה לאופנה, היא מספרת, הגיעה מביקורים תכופים בבוטיקים ברחבי העולם.

"רימה ישבה עם חברות בקפה אירופה (בר-מסעדה תל אביבי, א"י) וישר הסתכלתי עליה", נזכרת ציפי. "שאלתי אותה: את נשואה? היא ענתה שלא, וקרן, חברה שלנו, אמרה שצריך להכיר לה מישהו. חזרתי לבר שלי, לילה מוראד, ואמרתי להן שיקפצו כשהן מסיימות. ידעתי שהיא תבוא. משם המשכנו למסיבה, וכל הערב היא שמרה על ריחוק. שאלתי אותה אם היא רוצה צ'ייסר, היא ענתה שהיא מעדיפה להישאר בשליטה. היא הבינה שאני מתחילה איתה. כשביקשתי את מספר הטלפון שלה, היא אמרה שהיא לא בקטע של בנות, וגם אסרה על כל החברות שלה לתת לי את הטלפון שלה. באותו לילה ידעתי שזאת האישה שלי".

"עד ציפי הייתי רק עם גברים. ואם לא ציפי, אני לא אחיה עם אישה אחרת". ציפי ורימה רומנו (צילום: עידו איז'ק)
"עד ציפי הייתי רק עם גברים. ואם לא ציפי, אני לא אחיה עם אישה אחרת". ציפי ורימה רומנו (צילום: עידו איז'ק)

ומתי רימה ידעה את זה?

"לא ויתרתי. יום אחד שלחתי לה הודעה בפייסבוק: 'היי, זאת ציפי, אל תילחצי, אני רק רוצה להכיר לך מישהו. בואי נהיה חברות'. ידעתי שאם אתקרב אליה, אז יהיה בינינו חיבור. תשמע, הייתי דלוקה אש".

רימה: "אחרי שבועיים חזרתי לארץ והגעתי אליה. משהו במפגש איתה לא היה סליזי, בניגוד למפגשים שיש לנשים עם גברים. תמיד כשבחורה יוצאת לדייט עם גבר, המחשבה היחידה שלה היא לאן זה ימשיך מכאן. בנות מריצות על זה סרטים, ופה לא היו לי שום מחשבות או חששות. הכול היה קול, איזי גואינג, אבל היה מורגש שמתחיל משהו. זה לא קרה בבום, זה היה תהליך. עד ציפי הייתי רק עם גברים. ואם לא ציפי, אני לא אחיה עם אישה אחרת. היא האדם המדויק עבורי: 90 אחוז גבר ו-10 אחוז אישה, שגם הם מתבטאים בזה שהיא הביאה ילד לעולם".

A photo posted by RIMMAROMANO (@rimmaromano) on

אחרי שמונה חודשי זוגיות הן התחתנו בחתונה מתוקשרת, אליה נהרה הברנז'ה התל אביבית. היו שם החברות הטובות בר רפאלי, סנדרה רינגלר ושלי גפני, צמרת חיי הלילה של ישראל לדורותיה, אנשי תקשורת וחברים מתעשיית האופנה, כמו מעצב השיער ז'אן כהן, הסטייליסט סיימון אלמלם והמפיק מוטי רייף, שלובש באדיקות את בגדי הגברים של המותג.

לפני שבעה חודשים ילדה ציפי את בנם הבכור, רומיאו רפאל רומנו, לאחר שהרתה מתרומת זרע. הבאה בתור היא רימה. "המדינה לא מכירה בנישואים שלנו", אומרת ציפי. "כדי שהמדינה תכיר בהם אנחנו צריכות להתחתן בחו"ל, אבל רימה מאמצת את רומיאו מבחינה חוקית. תכל'ס, לא מעניין אותי אם המדינה מכירה או לא. ההצהרה הכי גדולה שלי היא שעשיתי חתונה מאוד גדולה ומתוקשרת כדי שאנשים יבינו שמגיע לזוגות חד-מיניים להתחתן, להביא ילדים, ושהם שווי זכויות. מבחינתי זה ניצחון".

"אנחנו לא זולות ולא מתנצלות על זה"

קולקציית הביכורים של המותג, שאותה עיצבה רימה בשיתוף המעצב נתיב יוחאי מאור, הושקה באירוע מצומצם שערכו בנות הזוג בחלל של בית העיצוב קסטיאל. "למדתי תוך כדי", מספרת רימה, "ואת הקולקציה השנייה כבר עשיתי לבד. בגלל שאין לי השכלה פורמלית באופנה, אני עובדת אחרת. אין לי סקיצות. אני באה לתדמיתנית ומסבירה לה בכל מיני צורות, גם עם הידיים, מה בדיוק אני רוצה".

"לטוב ולרע, המקום שממנו מגיעה רימה מאפשר לה לא להיות מקובעת כמו מעצבים שעשו את המסלול הלימודי", מוסיפה ציפי.

A photo posted by RIMMAROMANO (@rimmaromano) on

הביקורות על הקולקציה הראשונה, לעומת זאת, התרשמו קצת פחות מהסגנון האורבני והאפל שבו בחרה המעצבת הצעירה, שמזוהה עם מעצבים כמו ריק אוונס ואן דמולמסטר. בקולקציות השנייה והשלישית פיתחה רומנו אוצר מילים אופנתי משלה, ויצרה לעצמה ייחוד על ידי בחירה בבדים קלילים המותאמים ללקוחה הישראלית והתאמות למבנה הגוף המקומי. שמלת גלבייה שחורה עם צווארון סגור, למשל, נראית כמו הכלאה רעיונית בין המדבר המזרח תיכוני למרתפים מוזיקליים מברלין של שנות ה-80. "אני כבר לא יכולה לשמוע את השם ריק אוונס", אומרת ציפי בתגובה. "אוונס הוא מקור השפעה, אבל יש עוד מעצבים רבים בסצנה הדארקית שפועלים באותו סגנון".

הבגדים של אוונס נמכרו בעבר בתל אביב, בחנות של שמעון צרפתי שנסגרה. בדקתן בכלל אם יש שוק לאופנה הזאת בישראל?

ציפי: "אני לא מאמינה בסקרי שוק. אם אתה מביא את עצמך באופן מדויק, ואוהב את מה שאתה עושה, ועושה את זה נכון, זה לא משנה מה קורה מסביב. במקרה של הבוטיק הספציפי הזה, אני חושבת שלא היה לו כוח יחצני מספיק חזק. אייטמים בעיתון זה לא מספיק. אתה צריך לייצר חבילה שלמה, לייצר אירועי מכירה ולהביא מסה של אנשים. וכדי להביא אנשים, צריך כוח. אני מרימה טלפון אישי לאנשים ומזמינה אותם אחד-אחד".

טקטיקה של יחצנית מסיבות.

"נכון מאוד. חיי הלילה סייעו לי מאוד. מאיפה אני מכירה את כל העיתונאים, הסלבס, אנשי האופנה? זה הכול מהלילה, לא מעבודתי כאשת יחסי ציבור".

יש לך גם אויבים מחיי הלילה, אנשים שלא הכנסת למועדונים?

"לא, אין לי אויבים".

עד כמה החברות הקרובה עם אנשי אופנה כמו בר רפאלי ומוטי רייף תורמת למכירות?

"זה תורם מאוד. ולא רק הם – גל גדות פרגנה לנו באינסטגרם, קרן מור, חן אמסלם, וגם נשים לא מפורסמות".

הסלבס מקבלות בחינם?

"כולן קונות, חוץ מגל, שדאגתי להביא לה חבילה כי רציתי שהיא תכיר אותנו, והיום היא כבר קונה. רימה לא מאמינה בלחלק חינם והרבה קונים, כולל החברים שלנו סנדרה רינגלר ומוטי רייף".

A photo posted by Gal Gadot (@gal_gadot) on

בימים אלו מתרחב המותג ומשיק קולקציית גברים נהדרת הכוללת חולצות אוברסייז בלבן ושחור עם אמרות פרומות, לצד מכנסי ברמודה נינוחים מבדים טבעיים. בעוד בגדי הנשים נמכרים ב-25 בוטיקים ברחבי הארץ וברשת רזילי, בגדי הגברים נמכרים בסטודיו בלבד. את הפריסה הארצית הגדולה מתכננות בנות רומנו לקו בגדי התינוקות החדש, ששומר על האסתטיקה של המותג עם הדפסים דומים ומציע מחירים של 60 שקל לחולצת טי ו-110 שקל לאוברול קצר. "קו התינוקות מאפשר לי לעשות משהו מסחרי", אומרת ציפי. "אני רוצה שהמותג יימכר בכל חנות בגדי תינוקות בארץ. בכוונה גם לא עשינו אותו יקר. אני לא רוצה להיות נונונו מספר 2. אני רוצה להיות נגישה".

מצד שני, מחירי הבגדים שלכן לנשים ולגברים לא נגישים בכלל.

רימה: "אנחנו לא זולות ולא מתנצלות על זה. אנחנו עדיין לא מוכרות טי שירט ב-700 שקל, אלא ב-350 שקל, אבל אנחנו מקפידות על תפירה איכותית ורמת גימור גבוהה. ואני יכולה לומר שבעתיד המחירים עוד יכולים לעלות".

ציפי: "אבל כרגע אין לנו מטרה להעלות מחירים. זה לא על הכוונת. כרגע החשיבה העסקית שלנו היא כיצד להרחיב את סל המוצרים ולפנות ליותר אנשים, כדי להגדיל את המכירות. אנחנו עדיין פונות לנישה מאוד מצומצמת, אבל בתוכה אנחנו רוצות מאוד להצליח".