הדוגמנית המצליחה קייט אפטון מצטרפת השבוע לשורה ארוכה של דוגמניות שיוצאות בפומבי נגד צלם האופנה הפרובוקטיבי טרי ריצ'רדסון, שמואשם על בסיס קבוע בביזוי נשים על סט הצילומים, ואף בהטרדות מיניות.

בראיון מיוחד שנתנה אפטון לאיט גירל הבריטית אלכסה צ'אנג, שהתפרסם אתמול באתר המגזין ווג בריטניה, מספרת אפטון כי לפני שלוש שנים, בתחילת הקריירה שלה, הצטלמה בבגדי ים בסטודיו של ריצ'רדסון בניו יורק, אולם בסופו של דבר גילתה כי גם דברים שלא נועדו לפרסום, ראו אור ללא אישורה.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

לדבריה של אפטון, בתום הצילומים החליטו ריצ'רדסון והיא לצלם בשביל הכיף גם סרטון וידאו קצר, שבו אפטון רוקדת בביקיני אדום ומינימלי לצלילי הלהיט Cat Daddy של ההרכב Rej3ctz.

אלא שהסרטון שנועד להיות סוג של פאן ולהישאר פרטי בין השניים, פורסם על ידי ריצ'רדסון ב-1 במאי 2012, וזכה מאז לכ-22 מיליון צפיות. היום מספרת אפטון כי ריצ'רדסון מעולם לא ביקש את רשותה להעלות ליוטיוב את הסרטון, שהפך אותה בין לילה ובגיל 19 בלבד לאובייקט מיני ויראלי ברשת.

כוכבת מגזיני הגברים. קייט אפטון
כוכבת מגזיני הגברים. קייט אפטון

חשוב לזכור כי במאי 2012 אפטון היתה כבר השם הלוהט ביותר בתעשיית האופנה והדוגמנות, כשחודש קודם לכן נחשף השער הראשון בכיכובה למגזין בגדי הים של ה"ספורטס אילוסטרייטד", אולם עד היום רבים תולים את ההצלחה המטאורית שלה בסרטוני היוטיוב הסקסיים שלה. על אף שאפטון בנתה את שמה כדוגמנית בגדי ים שמודעת לנכסיה הפיזיים ולא חוששת מחשיפה בלבוש מינימלי, עם הווידיאו של ריצ'רדסון שפורסם ללא רשותה, היתה לה בעיה גדולה.

"הרגשתי מושפלת באותו רגע", אמרה אפטון בראיון על הרגע בו גילתה כי הסרטון עלה לאוויר. "התקשרתי לטרי ושאלתי אותו מדוע הוא לא אמר לי שהוא רוצה לעשות בזה שימוש".

אפטון לא התייחסה בראיון לתגובתו של ריצ'רדסון, אך כשנשאלה השבוע האם היא שומרת לו טינה, ענתה שלא. "עכשיו, כמובן, הכול בסדר בינינו", אמרה.

"ברגע שאתה חלק מסצנת האופנה, התחושה היא כמעט כמו של משפחה". אפטון על שערי ווג
"ברגע שאתה חלק מסצנת האופנה, התחושה היא כמעט כמו של משפחה". אפטון על שערי ווג

צ'אנג המראיינת פנתה גם אל ריצ'רדסון בכתבה, ושאלה האם הוא מרגיש אחראי במידה זו או אחרת להצלחתה של אפטון, ותגובתו היתה: "לא, קייט נולדה כוכבת".

על אף שאפטון טוענת כי היא כבר סלחה לצלם הסורר, בדיקה שערכנו מצאה כי מאז אותו מקרה, הקריירות של אפטון וריצ'רדסון לא נפגשו שוב. אפטון עובדת המון עם הצלמים ברוס וובר ומריו טסטינו, שאף צילם אותה בבגדי ים סקסיים לכתבה בווג ולכתבות אופנה נוספות, אולם עושה רושם שהדירה רגליה מהסטודיו של ריצ'רדסון מאז אותו מקרה.

בהמשך הראיון מספרת אפטון כי עם השנים הצליחה ליצור קשרים חבריים בתעשיית האופנה, ומנטרלת את הרעיון כי מדובר בעולם של כיפות אדומות וזאבים: "ברגע שאתה חלק מסצנת האופנה, התחושה היא כמעט כמו של משפחה", אמרה, "כולם כל כך נאמנים ותומכים, ועם רוב האנשים אני מדברת על בסיס יומי".