זו השנה השנייה שמותג הנעליים קאפל אוף בוחר בספורטאית מובילה לטובת קמפיין הקיץ שלו. בקיץ הקודם הובילה את הקמפיין הסייפנית אביגיל אלפטוב, והקיץ נכנסת לנעליה האלופה האולימפית חנה קנייזבה-מיננקו, שקטפה באליפות אירופה בחודש שעבר את מדליית הארד בקפיצה משולשת. באופן סימבולי או סתם במקרה, התחרות התקיימה ביום האישה הבינלאומי.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

עבור קנייזבה-מיננקו בת ה-25, שעלתה מאוקראינה לפני כשנתיים בעקבות האהבה לאנטולי מיננקו (לשעבר אלוף ישראל בקרב 10), זהו קמפיין אופנה ראשון. "בחרנו בחנה כי היא אישה מצליחה בזכות עצמה", מספרת המעצבת ובעלת המותג שלי סתת-קומבור. "אף פעם לא לקחנו לקמפיין דוגמנית מוכרת, ותפישת היופי הקלאסית גם פחות מעניינת אותנו. חנה הגניבה אותו עם הראש שלה והכישרון שלה. היא שיתפה פעולה מהרגע הראשון, והיה בינינו קליק מיידי".

על הבחירה בספורטאיות במקום דוגמניות לקמפיינים של אופנה אומרת סתת-קומבור: "צריך לזכור שצילום קמפיין לנעליים הוא אחד הקשים. מצד אחד, אתה צריך לתת פוקוס על נעליים, ומצד שני, לא לייצר קמפיין של רגליים בלבד. הבחירה בספורטאית כמו חנה, או אביגיל בעונה הקודמת, מאפשרת לנו לצלם אותה בזכות עצמה. אפילו לא נדרש כאן סטיילינג, כי שתיהן הביאו את בגדי הספורט שלהן מהבית. כך שהפוקוס הוא עליהן ועל הנעליים".

עלתה מאוקראינה לישראל לפני כשנתיים בעקבות האהבה. חנה קנייזבה-מיננקו לקאפל אוף (צילום: תום מרשק)
עלתה מאוקראינה לישראל לפני כשנתיים בעקבות האהבה. חנה קנייזבה-מיננקו לקאפל אוף (צילום: תום מרשק)

קנייזבה-מיננקו נולדה בפריאסלאב-חמלניצקי שבאוקראינה, ובגיל שמונה כבר החלה להתאמן בקפיצה לרוחק. באולימפיאדת לונדון שהתקיימה ב-2012 סיימה במקום רביעי בקפיצה משולשת בתוצאה של 14.56 מטר. כאמור, לישראל היא הגיעה בעקבות האהבה, ומשנת 2013 היא מייצגת אותנו בתחרויות ספורט בינלאומיות.

באליפות ישראל באתלטיקה, שנערכה ביולי 2014, קבעה קנייזבה-מיננקו שיא ישראלי חדש בקפיצה לרוחק - 6.52 מטר, ובאליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר קבעה שיא ישראלי נוסף בקפיצה משולשת - 14.49 מטר.

הביאה את בגדי הספורט מהבית (צילום: תום מרשק)
הביאה את בגדי הספורט מהבית (צילום: תום מרשק)

לטובת הצילומים לקמפיין החליפה קנייזבה-מיננקו את נעלי הספורט בסנדלים עם סוליית טרקטור ועור בדוגמת נחש, ואת מסלול הקפיצה לרוחק בניתור מול העדשה של צלם האופנה תום מרשק. "זאת פעם ראשונה שהצטלמתי ונהניתי מאוד, למעט הצורך לקפוץ עם הנעליים", היא כותבת במייל ממחנה האימונים בדרום אפריקה בו היא שוהה בימים אלה למשך שלושה שבועות. "מעולם לא חשבתי על דוגמנות כמקצוע. עיניי תמיד היו מפוקסות על דבר אחד בלבד - להיות האתלטית הטובה ביותר בקפיצה משולשת".

האם הבחירה להצטלם לקמפיין של קאפל אוף הוא ניסיון להגדיל את החשיפה שלך בתקשורת הישראלית ובכך לזכות בקמפיינים גדולים יותר בעתיד, שיהוו ספונסרים לעיסוק שלך בספורט?

"ספורטאי אולימפי חייב עזרה. מעבר למוסדות (הוועד האולימפי, האיגוד ומכבי תל אביב), יש צורך בתמיכה נוספת כדי להצליח ברמות הגבוהות, שלא לדבר על תמיכה מהמאמן שלי, שהוא הפרטנר להצלחה. העזרה האישית של דיוויד צ'‪יזיק ומשפחתו (המשפחה המאמצת שלה בישראל, א"י), ויענקלה שחר ואלטשולר שחם הנהדרים - נותנת לי בטחון ושקט נפשי וכלכלי. צריך עוד כמוהם!

"בכל העולם ספורטאים הם סמל למצוינות ונחישות, השגרירים הטובים ביותר לא רק של מותג אלא של המדינה. הקמפיין הזה ספציפית נתן לי בעיקר עניין אישי. פחות הסתכלתי על כסף, וכמובן שאשמח (במגבלות של אימונים ותחרויות) לעשות קמפיינים נוספים בעתיד".