המבקרת: מאשה רודוב

מאיה נגרי

מה מוכרים לנו? את קולקציית אביב-קיץ 2015 של מאיה נגרי, המציינת עשור למותג הנושא את שמה עם כניסה לשוק האמריקאי והשקת אתר e-commerce בינלאומי. הקולקציה עומדת בסימן התחדשות אביבית, עם פלטת צבעים בהירה הנעה בין לבן, תכלת ואפרסק, זית, נייבי ושחור, ובדים קלילים ככותנות פופלין, אריגי דנים דקיקים, קופרו ומשי.

ארסנל הגזרות שומר על ה-DNA של המותג, עם צלליות זורמות או אוברסייז, חלקן מלוות בשרוכי כיווץ או חגורות להתאמה לשלל מבני גוף. ניתן למצוא כאן מגוון שמלות מיני רחבות, המתוכננות ללבישה גם כטוניקות, אוברולים שהפכו לסימן ההיכר של נגרי, חולצות אריג, מכנסיים, ז'קטים קלילים ושמלות קוקטייל וערב. לצד הטקסטילים החלקים מככבים העונה דפוסים גרפיים בשחור-לבן, מיקרו-דפוסים נאיביים עם מוטיבים של תפוחים ודקלים וכן טקסטורות של גיפיור, תחרה שוויצרית, תחרת רישלייה ופליסה.

האם קנינו את זה? חד משמעית, כן. עם פרשנות לא מתאמצת למגמות הקיץ, המגוון של נגרי נראה מעודכן מאי פעם. צלליות על-זמניות כמו שמלת חולצה לבנה וקריספית, חליפת ספארי מדנים מרוכך ומכנסיים בשלל גזרות רפויות באורך השוקיים הם מסוג הפריטים שהלקוחה הצעירה של נגרי משתוקקת להם זמן רב, וגם זו הסולידית והבוגרת יותר תשמח לאמץ ללא חשש.

נקודות האור

קבוצת הכחול-לבן. הקבוצה שנכנסה לחנויות הרשת בתיאום מושלם עם תקופת החגים, מציעה מראה כולל אופנתי ומתוחכם, ויחד עם זאת קליל ונוח ללבישה, וזאת בזכות האיזון הנשמר בין ניקיון הגזרות לשפע טקסטילי ומרקמי, חיתוך גיאומטרי ומשחקי דיטיילים פונקציונליים, ביניהם כיסים, תוברים, חפתים וכפתורים. שני הטרנדים החזקים של הקיץ, תחרת כותנה ובדי דנים בהירים ודקיקים שעברו תהליכי שטיפה וריכוך, מקבלים כאן במה רחבה ופרשנות אישית. אהבנו במיוחד את חליפת הפיג'מה עם מכנסי השרוך באורך הברך מפופלין בגוון תכלת, את חליפת הספארי המורכבת מז'קט קשירה עם שרוולים באורך המרפקים ומכנסיים ארוכים ורחבים, ואת שמלת הטי הרחבה שמסתיימת מעל הברך, המגיעה בגרסת וואל שקפקפה בשילוב תחרת כותנה, או בסאטן צרוב בדוגמת עלים למראה נועז יותר.

האיכות. ההקפדה על הגימורים ואיכות חומרי הגלם ממשיכה לעמוד בראש מעייניה של נגרי כשהיא ניגשת למלאכת העיצוב, והתוצאות משתפרות מעונה לעונה. אהבנו במיוחד את שמלת הערב הדרמטית בגוון זית עמוק עם שכמייה בחלקה העליון. כדי שהשכמייה לא תזוז ממקומה בניגוד לרצונה של הלובשת, היא מעובדת בעזרת שרוול חלקי, המחזיק אותה במקום גם כשמרימים ידיים.

ילנה יגורובה. לא ניתן להתעלם מהבלונדינית המסתורית בעלת תספורת הפיקסי והגוף המושלם, שחרכה את מסלולי התצוגות לאביב בהליכה מקצועית. מדובר בילנה יגורובה, דוגמנית הבית של ג'ורג'יו ארמאני, שהגיעה ארצה ממילאנו בהזמנתה של מאיה נגרי לצילומי הקטלוג. נוכחותה החזקה של יגורובה בצילומים של יניב אדרי תאמה במדויק את רוח המותג, וגם את שאיפותיה הבינלאומיות של נגרי.

נקודת החושך

הסריגים. לעומת שנים קודמות, העונה צומצם נפח הסריגים בקולקציה של נגרי, ולמרות נוכחותם המינורית יחסית, הם עדיין הקבוצה החלשה בקולקציה. הטי שירטים הרחבים עם מפתח ה-V, המיועדים להשלים חלקים תחתונים בעלי אמירה עיצובית חזקה יותר, עשויים אומנם מבלנד כותנה-פוליאסטר מלנז'י נעים למגע, אך בשל הפרופורציה הבעייתית בגזרה הן אינן עומדות בזכות עצמן. דבר דומה ניתן לומר על שמלה באורך מידי מוויסקוזת לייקרה, הנצמדת לגוף ומייצרת מראה שנדמה כאילו נשלף מתחילת העשור.

מחירים: חולצות, 890-120 שקל; מכנסיים, 890 שקל; עליוניות, 790-490 שקל; שמלות, 1,890-890 שקל; ז'קטים, 990 שקל.

להשיג ברשת חנויות מאיה נגרי

מליסה

מה מוכרים לנו? את קולקציית הקיץ של מותג הנעליים הברזילאי מליסה, המתמחה מזה 36 שנה בייצור נעליים מגומי ממוחזר. כל דגמי המותג עשויים מגומי הנחשב לעמיד ולגמיש ביותר בשוק, והוא מופק בתהליך ייחודי של שימוש חוזר ללא השארת פסולת, כחלק מהאג'נדה הירוקה של המותג. התוצאה: נעליים פרקטיות, קלות ומדיפות ניחוח מתקתק, המאפשרות חופש עיצובי אינסופי. שיתופי פעולה עם מעצבים מובילים הם חלק מה-DNA של מליסה, ושניים מתוכם, בעיצוב ויוויאן ווסטווד והאדריכלית זאהה חדיד, אף מככבים בספר "50 זוגות הנעליים ששינו את העולם", בהוצאת מוזיאון העיצוב הלונדוני.

הקולקציה הנוכחית, הנקראת Eat My Melissa בהשראת עולם החשקים והגרגרנות, משחזרת הצלחות של שנים עברו, ביניהם דגם Aranha הקלאסי, סנדל מרושת וסגור מקדימה בעל רצועת T, דגמים נבחרים משיתופי פעולה קודמים בעיצוב האחים קמפנה, ג'ייסון וו וקרל לגרפלד, וכן דגמים חדשים כגון האספדריל הספרדי המסורתי, מגוון כפכפים וסנדלים שטוחים, סנדלי גלדיאטור בעלי עקבי קובייה, נעלי עקבים גבוהים בעלות פתח פיפ-טואו ורצועת טי, ונעלי פלטפורמה בהשראת שנות ה-70. נמצא כאן סקאלת צבעים רחבה, גימורים במט או מבריק, הבזקים מטאליים, משחקי שקיפויות ושיבוץ אבנים. חידוש נוסף הוא סדרת One by one, המציעה תשע וריאציות גרפיות בגוני שחור וגוף לנעל סירה, הנמכרת כיחידה בודדת ומתאימה לשתי כפות הרגליים, מה שמאפשר 81 אפשרויות של שילובים.

האם קנינו את זה? הפעם לא ממש, ודווקא מכיוון שהציפיות שלנו ממליסה הולכות ונהיות גבוהות יותר. נראה שבמותג מתקשים לשחזר את ההצלחה לה זכו לפני שנים ספורות. על אף יתרון הייצור והיענות המעצבים הגדולים, המותג לא מצליח לקחת את החומר המזוהה איתו למחוזות חדשים, או להקנות לו מראה יוקרתי ונחשק בתיאום עם המגמות הבינלאומיות וכנגד גל החיקויים, המציע דגמים זהים ברבע מחיר.

נקודת האור

שיתופי הפעולה. כמו שאנחנו רואים את זה, שיתופי הפעולה הם הלחם והחמאה של המותג. הקיץ מציגים במליסה את הקולקציה הרביעית והאחרונה בעיצובו של קרל לגרפלד, המתאפיינת בפרשנות הומוריסטית של מעצב העל לפרסונה האופנתית המזוהה איתו. בין הדגמים תמצאו נעלי עקב עם מפתח פיפ-טואו המדמות בעיצובן כפפות אופנוענים קטומות אצבעות, ומגפוני סלינג-בק עם רצועת קרסול שעליה "מולבש" צווארון חולצה ועניבה. הדגם היחיד מקולקציית הקפסולה שיגיע לישראל הוא של נעלי בלרינה שבחרטומן ראשה של שופט, חתולתו המפורסמת של לגרפלד. כולנו תקווה שהמותג ישכיל לרגש אותנו עם קפסולות של מעצבים נוספים, מעניינים לא פחות, ונוכל ליהנות מהן לא רק בשלט רחוק.

נקודות החושך

מיחזור יתר. השחזור העונתי של דגמי הקפסולות במליסה נוגד את עיקרון שיתופי הפעולה, במסגרתם מעצב בעל שם עולמי נקרא לעצב קולקציה במהדורה מוגבלת, מה שהופך את כל העסק למבוקש ומרגש כל כך. דגמיהם של האחים קמפנה, לדוגמה, העשויים בטכניקה שתי וערב, זכו זה מכבר לאינספור חיקויים והשחיקה הוויזואלית פקדה גם את הדגמים של ג'ייסון וו וויויאן ווסטווד, המיוצרים עונה אחרי עונה בשינויים קלים בלבד – מה שוודאי מתסכל את הלקוחות שרכשו את המהדורות הראשונות.

המחיר. ביחס לחומר הגלם ה"נמוך" ותהליך הייצור המדלג על כל שלבי הייצור המסורתיים כגון חיתוך, מתיחה, תפירה והרכבת סולייה, המוצר שמציעים במליסה אינו זול כלל. סנדלי גלדיאטור שטוחים המסתיימים באמצע השוק יעלו לכן 479 שקל, מחירן של נעלי פלטפורמה גבוהות הוא 599 שקל ובשביל נעלי עקב פרי שיתוף הפעולה עם ויויאן ווסטווד תצטרכו להיפרד מ-999 שקל.

מחירים: 999-99 שקל.

להשיג בחנויות רשת Story ובאתר החברה .

סו סימפל

מה מוכרים לנו? את קולקציית האביב של המותג למידות ביניים עם האוריינטציה הצעירה So Simple, מבית היוצר של המעצבת הוותיקה דפנה לוינסון. המותג, ששנה מאז השקתו מונה 12 סניפים בפריסה ארצית, מציע מענה אופנתי מבוקר עד ערב בטווח מידות 40-48, כשמספר דגמי מכנסיים מיוצרים גם במידה 50. הקולקציה מעניקה מענה רחב למגמות העונה, כמו הבוהו על טהרת הדנים השטוף והדפסי הפייזלי, טרנד השחור-לבן והדפוסים הטרופיים. ניתן למצוא כאן מגוון טוניקות במראה פולקלורי, שמלות מקסי ומידי, גלביות, חליפות מכנסיים, עליוניות פיג'מה, טופים נשיים מאריגי קרפ בתוספת לייקרה, וכן מבחר של מכנסי ג'ינס עם אחוזי לייקרה גבוהים המתאימים למשבצת הפלאס סייז.

האם קנינו את זה? כן, בהתחשב בעובדה כי מדובר ברשת בתחילת דרכה שעדיין מגבשת את זהותה. הקולקציה עשויה בהקפדה, עם דגש על צורכי קהל היעד הספציפי, ועם זאת, המענה לבנות 20 פלוס, כדברי מייסדי הרשת, אינו ניכר אלא בפריטים בודדים. נכון לעכשיו המוצר של סו סימפל לא מחדש הרבה ביחס לרשתות המקבילות במשבצת הפלאס סייז.

נקודת האור

ההתאמה למידות הביניים. מגוון הצלליות חושף את ההבנה המעמיקה של צורכי הפלאס סייז, כמו למשל, בשמלת המקסי מדגם המעטפת, החותך את הגוף באלכסון, במפתחי הצוואר הרחבים או העמוקים ברוב הטופים, המלווים גם בשליצים צדדיים, בשילוב הגומי בחגורות המכנסיים, בשימוש באריגים עשירים בסיבי לייקרה ובדפוסים בגודל ובצפיפות הנכונים.

נקודת החושך

חוסר האחידות. חלק גדול מפריטי הקולקציה אינו נבדל מעיצוביה של לוינסון עבור הקו "דפנה לוינסון HDL", שהוצג במקביל, אלא מבחינת דירוג המידות. מצד שני, חצאיות ושמלות מיני, ובמיוחד מכנסי שורטס כחלק מחליפה בדפוס טרופי, נראים כנטע זר בקולקציה של מותג ייעודי מסוג זה.

מחירים: חצאיות, 399-249 שקל; מכנסיים, 329-189 שקל; חולצות וטוניקות, 349-149 שקל; שמלות, 499-299 שקל; ז'קטים ועליוניות, 229-699 שקל.

להשיג בסניפי הרשת So Simple.

המבקר: איתי יעקב

סליו

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של חברת האופנה הצרפתית סליו. בשנה האחרונה עברו חנויות המותג בישראל עיצוב מחודש, הכולל תצוגה המקלה על ההתמצאות בחנות ועל האפשרות להתרשם מהפריטים בנוחות. העונה תוכלו להתלבט בין מכנסי צ'ינו בשלל צבעים, מכנסי ברמודה באפור כהה ושמנת עם חגורה תואמת הכלולה במחיר, סדרה של חולצות ג'ינס מבד דנים דקיק המותאם לאקלים המקומי ומבחר של מכנסי ג'ינס – מגזרות קלאסיות ועד דגם C25 בגזרת סלים צרה ואופנתית. כחלק מהניסיון לפנות לקהל צעיר ואופנתי בצורה ישירה יותר, משיקה סליו ישראל בשבוע הבא מגזין בעריכתו של איתי תורג'מן, שגם מצולם בו בשלל אאוטפיטים מהקולקציה.

האם קנינו את זה? בעיקר את פריטי הג'ינס, שהתעלו במקצת מעל המראה האנמי של שאר הקולקציה – עניין שרק מודגש על ידי הפער בין המיתוג לפריטים התלויים בחנות.

נקודות האור

פריטי הג'ינס. בסליו מסמנים העונה את גוון האינדיגו ומשפחת הכחולים ככוכבי הקולקציה, והדבר בולט גם באופן ההצגה בחנות. כדאי למדוד חולצת ג'ינס דקיקה עם כיס קדמי שמגיעה בגוון אינדיגו ובגוון בהיר ודהוי, ואילו חובבי מראה קלאסי יותר מוזמנים לבחור בחולצה מכופתרת מכותנה נעימה בצבע אינדיגו, שתיראה נפלא עם מכנסי צ'ינו בהירים. גם בגזרת מכנסי הג'ינס גילינו לא מעט הפתעות, כמו דגם C15 – מכנסיים בגזרה ישרה וצרה; או דגם הסלים C25, שכדאי לנסות גם בצבעוניות של אפור בהיר ושחור.

הז'קטים. ז'קטים קלים, בין אם בגזרה ספורטיבית או מחויטת, הם התשובה של סליו לאקלים החם ולגבר הישראלי – זה שצריך או רוצה מראה מכובד, אך חושש להיראות אלגנטי מדי. ז'קט מחויט בצבע אבן עם בטנה קלה הוא אופציה ראויה בשילוב מכנסי ג'ינס או אפילו מכנסי ברמודה צבעוניים, וכך גם ז'קט ספורטיבי בצבע אפור מלאנז' ועליונית בצבע קאמל עם קפוצ'ון.

נקודות החושך

הצבעוניות. אחת הסיבות לאנמיות של הקולקציה היא פלטת צבעים חסרת שיא, המורכבת מגוני פסטל בהירים כמו אפרסק, לבן, תכלת ומנטה, לצד גוונים של כחול ושחור עם נגיעות של אדום וקאמל. אומנם לכאורה מדובר בצבעוניות קיץ קלאסית, אך היא לא מצליחה לספק אמירה אופנתית של החברה על גווני הקיץ.

חוסר ההתאמה בין המיתוג לקולקציה. סליו היא תחנת חובה לגברים שמסתפקים בחולצת טי בדוגמת פסים או מכנסי צ'ינו לעבודה, אולם העונה היא רוצה שנאמין כי מדובר במובילה אופנתית סוערת, אשר שוכרת את שירותיו של תורג'מן – אייקון אופנה בעל סגנון טווסי – כעורך אורח למגזין שלה. עם זאת, הסגנון המזוהה עם תורג'מן רחוק מפריטי הקולקציה, בצבעוניות כמו גם בגזרות. רק כשיחליטו בסליו מה הם רוצים להיות ומי הקהל שאליו הם פונים, ניתן יהיה ליצור מיתוג התואם את שפת הפריטים ולהרוויח מכך לקוחות חדשים ונאמנים.

ההדפסים. כיתובים משעממים והדפסים בצבעוניות דגרדה הם לא מה שהגבר הישראלי צריך בארון. היינו שמחים לראות שבסליו מתאמצים קצת יותר עם ההדפסים שהם מציעים על חולצות טי, ומספקים תחרות הולמת לרשתות אופנה אחרות לגברים.

מחירים: חולצות, 329.90-59.90 שקל; מכנסיים וג'ינסים, 299.90-149.90 שקל; אביזרים ונעליים, 299.90-59.90 שקל; הלבשה תחתונה, 99.90-39.90 שקל.

להשיג בסניפי סליו.

תמנון

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של רשת תמנון, שנמצאת בשנתיים האחרונות בתהליך מיתוג מחודש והצערה של קו האופנה. הרשת מציעה פריטים במחירים של עד 139.90 שקל, עם תווית של חברה ישראלית המתגאה בצוות מעצבים בוגרי מחלקות האופנה בארץ. בקולקציה החדשה תוכלו למצוא מבחר גדול של פריטים לנשים ולגברים, המתפרשים על פני מגוון קבוצות צבעים, הדפסים והשראות: החל בשמלות רקומות בסגנון אתני המתכתבות עם שנות ה-70, דרך קבוצת נאוטיקה המעוצבת בצבעוניות של כחול, לבן ואדום עם דוגמאות של פסים והדפסי עוגנים, ועד חולצות משובצות לגברים ומכנסי ג'ינס בהיצע רחב של גזרות.

האם קנינו את זה? בעיקר בגלל המחיר והמבחר. צאו לקניות, אבל קחו בחשבון שצריך עין מיומנת כדי לגלות את הפריטים הטובים מתוך הקולקציה העמוסה בדגמים.

נקודות האור

המחירים. בתקופה שבה מותגי לואו-קוסט כמו יפו-תל אביב עושים קפיצה מהפריפריה למרכז הארץ, המלחמה על כיסו של הצרכן אגרסיבית מתמיד. בתמנון מצליחים לשלב בין מחירים נוחים (139.90-29.90 שקל) לאופנה טרנדית שמעוצבת על ידי צוות מעצבים מקומי. בנוסף, עד סוף החודש מציעים ברשת 30 אחוז הנחה על הקולקציה החדשה, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עוד יותר.

ההדפסים. הדפסים הם שחקן חיזוק טוב בתמנון, והם מגיעים במגוון סגנונות שהיינו שמחים לראות יותר מהם: מהדפסים אתניים על שמלות כותנה קצרות ללא שרוולים, ועד הדפסי נאוטיקה של פסים בכחול ולבן על חולצות ושמלות קיץ קלילות. למשל, חולצה מכופתרת ללא שרוולים העשויה 100 אחוז ויסקוזה בצבע כחול עם הדפס של ספינות מפרש קטנות (59.90 שקל, לפני 30 אחוז הנחה), גופייה עם הדפס של שתי ציפורי פלמינגו (39.90 שקל), וחולצת טי שחורה לגברים עם הדפס אורבני של ניו יורק (39.90 שקל).

נקודות החושך

החומרים. המחיר הזול משליך גם על חומרים באיכות נמוכה, שלא תמיד נעימים למגע על הגוף. המלצה שלנו: בדקו תמיד את תווית הייצור של הבגד והימנעו מכל מה שהוא לא 100 אחוז כותנה, פשתן או ויסקוזה.

סידור החנויות. ביקרנו בשני סניפים של תמנון בתל אביב – ברחוב אלנבי ובסניף גדול יותר ברחוב דיזנגוף, ובשני המקרים יצאנו עם כאב ראש. ברשת מתגאים בהיצע רחב של פריטים, אבל אלו באים על חשבון הסדר בחנויות, שנראות יותר כמו בסטה בשוק מאשר רשת אופנה. היינו שמחים לראות מחשבה על סידור הקולקציה לפי קבוצות צבעים, השראות, או כל מה שייתן הכוונה ללקוחות בין הזרועות הרבות של תמנון.

מחירים: חולצות, 79.90-29.90 שקל; גופיות, 69.90-29.90 שקל; מכנסיים, 139.90-34.90 שקל; שמלות וחצאיות, 99.90-39.90 שקל.

להשיג ברשת תמנון.

קלארקס

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של מותג הנעליים קלארקס, שהוצגה אתמול (רביעי) במעונו של שגריר בריטניה בישראל ובהשתתפותם של ידוענים לבושים לבן כמו אנה ארונוב, נטלי עטיה, ליאור מילר, איציק זוהר, חן אמסלם, מגי אזרזר ויוליה פלוטקין, שצעדה על המסלול עם בטן הריונית. שחקני המשנה בתצוגת הכוכבים שהפיק מוטי רייף היו הנעליים והסנדלים: נעלי אוקספורד לנשים עם שילובי צבעים, סנדלי נוחות עם שתי רצועות קדמיות בכסף מטאלי, כפכפים בצבע ירוק מבריק עם רצועת רוחב אחת ושורה של דגמים לגברים. לצד אלו הוצג גם שיתוף הפעולה עם המעצבת אורלה קיילי, הכולל דגמים בהשראת הדפסים משנות ה-60 וה-70.

האם קנינו את זה? בעיקר את קולקציית נעלי הנשים, הכוללת סדרה רחבה של דגמים בצבעוניות עכשווית ואימומים מעניינים.

נקודות האור

הצבעוניות. חגיגה של צבעים, טקסטורות ודוגמאות של עורות מנוחשים מרכיבה את הקולקציה החדשה, שמשחקת עם גוני פסטל רכים כמו ורוד פודרה, צהוב בננה ושמנת, לצד צבעוניות מטאלית של כסף ונגיעות של אדום עגבנייה וירוק דשא. בקלארקס לא חששו גם לקחת את הצבעים ולייצר מהם שילובים נאים, כמו נעלי אוקספורד בצבעוניות של ורוד פודרה ושמנת, סנדלים עם גפה מעור בדוגמת נחש אפרפרה ורצועת עור אחורית בצבע שמנת, וסנדלים בצבע לבן עם שתי רצועות עור דקיקות בגוון כסף מטאלי המכסות את אצבעות הרגליים.

הקולקציה של אורלה קיילי. שמונה דגמים בסך הכול מרכיבים העונה את שיתוף הפעולה בין קלארקס לקיילי, שיצרה דגמים בסגנון שנות ה-60 וה-70. ההשראה באה לידי ביטוי בעורות המודפסים של הנעליים, כמו מוקסינים בטקסטורה הנראית כמו טפט משנות ה-70 בצבעי כחול ולבן ועקב נמוך בצבע קורל, או עיטורי פרחים שנוצרו מחיתוכים בעור והופיעו על סנדלים בצבע ורוד ועל סנדלים בגוון צהוב חרדלי.

נקודת החושך

נעלי הגברים. למעט דגם אחד או שניים שעלו על המסלול – כמו נעלי עור חומות עם חרטום מושחר בצביעת דגרדה – רוב נעלי הגברים שהוצגו סבלו מאימומים גסים או מראה מיושן, שבלט עוד יותר על רקע הדגמים המוצלחים בקולקציית הנשים. אפילו נעלי סניקרס מבד עם סוליית גומי לבנה, לא הצליחו לעורר עניין בקהל הצופים.

מחירים: 849.90-399.90 שקל.

להשיג בחנויות קלארקס בישראל.