לפעמים לא קל להיות אוהבי אופנה בישראל. אנחנו בוהים בתצוגות בשבועות האופנה בחו"ל, אבל רוכשים ברשת האופנה הקרובה לביתנו. חולמים על בגדים מפריז, אבל מתמודדים עם מבנה גוף ים תיכוני. וזה עוד בלי להתלונן על מזג האוויר בקיץ, שמקשה מאוד להרכיב הופעה מכובדת. הפער בין הרצוי והמצוי קורץ אלינו בכל הצצה בארון הבגדים.

את הפער הזה מנסה לסגור, או לפחות לצמצם משמעותית, חברת האופנה מנגו – שזיכיונה הישראלי עבר לאחרונה לקבוצת פוקס המחזיקה גם במותגים פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, Aerie, דה צ'ילדרנ'ס פלייס, נייקי, צ'רלס אנד קית', ללין, בילבונג, סאק'ס, יאנגה ומרשה בלרינה.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

חנויות מנגו אומנם הפכו ב-15 השנים האחרונות לחלק מנוף האופנה הישראלי, אך בשנה הקרובה מתוכננת התרחבות משמעותית של נוכחות המותג בארץ עם החזרת קו הגברים, שביקר בעבר בישראל לתקופה קצרה בגרסה מצומצמת, וייבוא של קולקציית הבייבי לראשונה. שני קווים אלו יתווספו לקולקציות הנשים והילדים, וימצאו את מקומם בשש חנויות ענק חדשות של מנגו שייפתחו בקרוב וישתרעו על שטח של 1,000-800 מ"ר בקניון רננים, קניון עופר רחובות, קניון אלרוב שדרות ממילא, קניון עזריאלי ירושלים (מלחה), עופר גרנד קניון חיפה וקניון עזריאלי רמלה (החנות היחידה בקונספט החדש המיועדת לנשים בלבד). גם 28 החנויות הקיימות, שגודלן כ-250 מ"ר, יורחבו או יוחלפו בהדרגה על מנת שרוב חנויות הרשת בישראל יהפכו לסניפים עצומים המציעים בגדים לנשים, גברים, ילדים ותינוקות.

עוד בערוץ האופנה

בחזרה לשנות ה-70. אנה איוורס, הפרזנטורית החדשה של מנגו
בחזרה לשנות ה-70. אנה איוורס, הפרזנטורית החדשה של מנגו

קולקציית הקיץ של מנגו, שהוצגה על המסלול בברצלונה בתחילת פברואר, הוכיחה את כוחה של רשת האופנה: בגדים קלילים בסגנון בוהו-שיק לנשים שתמיד מחפשות שמלת מקסי מתנפנפת, ז'קט זמש עם פרנזים, חצאיות קצרות או פריטי ג'ינס מעוצבים, ולגברים שמעדיפים מראה אירופאי קליל בסגנון מוקפד אך לא מתאמץ.

תצוגת האופנה, שנערכה בחלל עתיק המיועד בימים רגילים להצגת כלי שיט היסטוריים ולוותה במסיבת קוקטייל עתירת קאווה, סיפקה הוכחה לכך שאף אחד לא יודע לבלות בסטייל כמו הספרדים. דוגמניות יפהפיות, אנשי עסקים מעוצבים, דוגמנים חטובים וסלבריטאים מקומיים לגמו מכוסות גבוהות ואכלו פינגר-פוד בידיים זה לצד זה בשלוות נפש, ונראו נהנים באמת מהבילוי האופנתי אל תוך הלילה. גם חיפוש מדוקדק לא הצליח לגלות רמז למאמץ מיותר שפגם באווירה הנונשלנטית.

בשעות היום, לעומת זאת, מנגו זה לא רק קאווה ושעשועים. מאחורי בגדי הבוהו והפרזנטורית החדשה והנוצצת אנה איוורס (שכיכבה בקמפיין הפרובוקטיבי לקו הג'ינס של המעצב אלכסנדר וונג) עומד מרכז הפצה לוגיסטי מתקדם, הנראה כמו מקום שסרטי מדע בדיוני יכולים רק לחלום עליו וכולל מחסן המתופעל על ידי רובוט ואולמות גדולים שבהם מנוהלת קבלת וחלוקת הסחורה לסניפים של הרשת ברחבי העולם. במרחק נסיעה קצרה משם ניצב מרכז עיצוב גדול ממדים, שבו שוקדות המחלקות השונות על הקולקציות העונתיות מול מחשבי אפל חדישים.

החשש הישראלי הטבעי מקיפוח מופרך מיד בפגישה עם המעצבים הבכירים של קולקציות הנשים והגברים, שמבהירים כי הבגדים שמגיעים לחנויות בארץ זהים בדיוק לאלו הנמכרים במנגו בשאר העולם – הן מבחינת העיצובים והן מבחינת המידות. "בעידן האינטרנט, האינפורמציה עוברת מהר ממקום למקום ואנחנו מאמינים שהטרנדים דומים בכל העולם", אומר המעצב הראשי של קו הגברים, חואן דיוויד ריברה בוש. "אנחנו חושבים מה הלקוחות בכל העולם ירצו ויצטרכו, אבל מאמינים שהשראה אחת תתאים לכולם ואין צורך לעשות שינויים לפי מדינה".

קולקציית הקיץ של מנגו. "המחירים שלנו חייבים להיות נוחים – אנחנו רוצים להיות הכי דמוקרטיים שאפשר, אבל לא הכי זולים"
קולקציית הקיץ של מנגו. "המחירים שלנו חייבים להיות נוחים – אנחנו רוצים להיות הכי דמוקרטיים שאפשר, אבל לא הכי זולים"

הקולקציות, מסבירים במנגו, מעוצבות בהשראת התצוגות בשבועות האופנה וצילומים של אופנת רחוב, ולפי הגדרה ברורה ונחרצת של הלקוחות: נשים בנות 45-20, אורבניות ומעודכנות, שמעדיפות נגיעות סקסיות במראה, וגברים באותו גיל "אבל אולי קצת פחות סקסיים וקצת יותר בסגנון סמארט-קז'ואל", צוחק בוש.

"אנחנו מיינסטרים", מצהירים מעצבי המותג בגאווה. "הבגדים שלנו חייבים להיות לבישים. אנחנו ממלאים את הצורך של הלקוחות לפריטים שיתאימו לכל רגע בחיים ומוסיפים את הטאץ' הטרנדי של מנגו. גם המחירים שלנו חייבים להיות נוחים – אנחנו רוצים להיות הכי דמוקרטיים שאפשר, אבל לא הכי זולים. לא לייצר בגדים שאחרי לבישה אחת צריך לזרוק אותם. אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יהיו שמחים כשהם לובשים את הבגדים שלנו. אנחנו רוצים להיות באמצע".

"חשוב לנו להביא לישראל את חוויית מנגו הבינלאומית", אומרת מנכ"ל מנגו ישראל דנה טרנר הקר, שתפקדה קודם כסמנכ"ל אמריקן איגל בארץ. "אותו מבחר, אותה חוויית קנייה, להיות כמה שיותר קרובים למה שיש בספרד. כל החנויות יעברו שיפוץ לקונספט החדש ואנחנו קונים כמעט את כל הקולקציה, 95-90 אחוז, למעט פריטים שלא מתאימים בגלל מזג האוויר בארץ. המשחק בקניינות הוא דרך בחירת כמויות הפריטים – מה אנחנו מאמינים שמסחרי יותר ומה מתאים יותר לישראל. ב-2016 אנחנו מתכננים להשיק גם את ויולטה – מותג המידות הגדולות של מנגו".

"אנחנו אף פעם לא הולכים על הקצוות – לא על הזול ביותר ולא על היקר ביותר", מסביר מנכ"ל קבוצת פוקס הראל ויזל את הבחירה במנגו. "אופנה מהירה זה משהו שהיה חסר בפורטפוליו של המותגים שלנו – אמריקן איגל זה קז'ואל וג'ינס, פוקס זה בייסיק. מנגו תמיד היה מותג אהוב בישראל, למרות שהגיעה לכאן רק קולקציית הנשים ולמרות החנויות הקטנות שחלקן גם לא היו משופצות. למרות איך שהוא נראה, זה מותג שעבד מצוין, הרוויח מצוין וזכה בקהל לקוחות נאמן. עכשיו נוסיף לו גם את חוויית הקנייה וחנויות ענק עם כל הקווים.

"כשאני בוחר מותג, אני מסתכל מה הוא עושה בעולם. מנגו זה מותג שהגרף שלו בעלייה. הוא בונה עכשיו מרכז לוגיסטי חדש בגודל 300 אלף מ"ר, המכירות שלו בעלייה. אני מאמין ששווה להתחבר למותג שהקו שלו בעלייה. זה לא חוכמה לקפוץ על סוס של חברה שהיתה פעם משהו והיום היא בירידה".

מידות: נשים – חולצות, ז'קטים, חצאיות ושמלות, XS-XL; מכנסיים, 46-34; מכנסי ג'ינס, 44-32; נעליים, 40-36. גברים – חולצות, XS-XL; ז'קטים, S-XXL; מכנסיים, 48-36; מכנסי ג'ינס, 46-36; נעליים, 45-40. ילדים – בגדים, 14-4; נעליים, 38-25. בייבי – בגדים, NB-36 חודשים; נעליים, 17-15.

מחירים: נשים, 1,199.90-39.90 שקל; גברים, 599.90-59.90 שקל; ילדים, 299.90-19.90 שקל; בייבי, 219.90-29.90 שקל.

  • הכותבת היתה אורחת חברת מנגו בברצלונה